טום שלח. צילום: ירדי עואמי
טום שלח. צילום: ירדי עואמי

"גם במקום אחר תמיד ידברו עלי. זה לא ישתנה עד שאעשה את הפריצה"

ברקע מבול הביקורות סביבו, טום שלח לא מתרגש ומשלים סטטיסטיקה נאה, לאחר שפתח בהרכב בכל הניצחונות העונה של הפועל כפר סבא. שבוע לאחר הראיון הביקורתי של גל פורת, המגן הימני והנכד של הבעלים מדבר על הכל: "כשזה טום קל יותר להאשים ולעשות משהו גדול, אני יודע מה אני שווה"

פורסם בתאריך: 19.12.19 12:39

"אני טום שלח וכשאני עושה טעות זה לא כמו שחקן אחר, תמיד אני נבחן בזכוכית מגדלת. זה לא חדש לי ואני מבין את זה. החברים והמשפחה, יחד עם המאמן המנטלי שלי, ארז לב, תמיד מרימים, עוזרים ותומכים בי, בטח שגם סבא ועידן". טום שלח בן ה-23 נחשב לדמות שנויה במחלוקת בקרב אוהדי הפועל כפר סבא מסיבות הקשורות יותר לייחוסו המשפחתי ופחות ליכולתו על כר הדשא, אבל עם הסטטיסטיקה קשה להתווכח: בשלושת הניצחונות בהם זכתה עד כה הקבוצה בליגת העל, פתח הנכד של שומי בהרכב והציג יכולת טובה. מול קריית שמונה הוחלף בדקה ה-76, ובשניים האחרים – מול בני יהודה והפועל חיפה – השלים 90 דקות והיה מהבולטים בכפר סבא. בשבת שעברה גם סחט פנדל, שאמנם לא תורגם לשער אך לא פגם בחגיגות הניצחון. בעיצומה של תקופה סוערת עבורו, ושבוע לאחר הראיון של גל פורת ב"ספורט צומת השרון" שעורר שוב את הדיבורים סביבו, מדבר שלח על הכל בראיון מיוחד.

"אין הרגשה יותר טובה מניצחון. חיכינו לו הרבה זמן והקבוצה הייתה צמאה לו אחרי תקופה שלא ניצחנו חודשיים", אומר שלח. "אופיר חיים הכין אותנו מעולה וידענו עמוק בלב שננצח. מבחינתי האישית הכי כיף לחזור לשחק עם ניצחון".

עובדתית, שותפת בכל הניצחונות של כפר סבא והצגת יכולת טובה.
"כן. שיחקתי שישה משחקים, בשלושה ניצחנו ובאחד סיימנו בתיקו. גם בשני ההפסדים היו לי ולקבוצה משחקים טובים ואני חושב שיכולנו לנצח גם את הפועל תל אביב וגם את הפועל חיפה במחזור הראשון".

טום שלח. צילום: ירדי עואמי

"זה לא חדש לי ואני מבין את זה". שלח. צילום: ירדי עואמי

איך התאקלמת בליגה הבכירה?
"האמת שמרגישים יותר איכות מהליגה הלאומית. כל הקבוצה עושה את ההתאמות, אנחנו עובדים קשה מאוד ומוכיחים לכולם שהקבוצה ראויה ושווה את הבמה הזאת. אישית זו עונה ראשונה שלי בליגה הבכירה, ברור שזה מרגש מאוד ואני באמת רוצה לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. ברור שהייתי רוצה לשחק יותר, אבל אני מעריך כל דקה ונותן הכל כדי לקבל את הדקה הבאה, זה הכי חשוב לי".

משקולת על הגב

אלא שכידוע, הקהל הירוק מתקשה למדוד את שלח בפרמטרים מקצועיים נטו. אותה טעות קשה בתוספת הזמן שגרמה להפסד מול הפועל תל אביב, הובילה לעליהום שלא זכור כמותו במועדון על שחקן בודד, בכלל זה מחאות קולניות מהיציע ושפע טענות שעיקרן נפוטיזם. כמעט חודשיים מאותו משחק לא ראה שלח דשא, עד הניצחון האחרון בו תפס את מקומו של נועם גמון המוצהב והוכיח כי מקומו על המגרש. הייתה זו כאמור ההופעה השישית של שלח בליגה, לצד חמש נוספות בגביע הטוטו. "הייתה לי תקופה לא הכי קלה, אבל הייתי צריך להרים את עצמי. עבדתי קשה באימונים וחיכיתי להזדמנות. עשיתי טעות שעלתה לנו בנקודות, שילמתי את המחיר כשיצאתי מההרכב והתבאסתי מאוד", אומר שלח. "עשיתי טעות שלא מתאימה לי, אבל אני שחקן הגנה וכולנו טועים, זה חלק מהמשחק. אני יודע מה אני שווה, כולם מאמינים בי והמשכתי להתאמן חזק כדי לקבל עוד הזדמנות. אני שמח שהיא הגיעה".

הקהל של כפר סבא סימן אותך כאחראי לאותו הפסד. אתה זוכר עליהום כזה על שחקן?
"האמת היא שהבנתי שהיה עלי עליהום רק בדיעבד. אני לא רואה ערוץ הספורט ולא קורא את הכתבות באתרים. פה ושם נכנס לפייסבוק. מה שמעניין אותי הוא להרים את עצמי והמשחק הבא שלנו. מאשימים אותי בהפסד? טעיתי וזה רק מחשל אותי לתקן בפעם הבאה. היום זה אני ומחר זה מישהו אחר. שוב, כשזה טום קל יותר להאשים ולעשות משהו גדול, אני מבין ומקבל. באותה תקופה לא ידעתי בכלל שהייתה מחאה נגדי ואף אחד מהשחקנים גם לא דיבר איתי על זה. כולם אוהבים אותי והם חברים טובים שרוצים בהצלחתי".

שלח במשחק ההפסד להפועל תל אביב. צילום: ירדי עואמי

"רק מחשל אותי לפעם הבאה". שלח במשחק ההפסד להפועל תל אביב. צילום: ירדי עואמי

בראיון לאתר זה לפני כשנה, סיפרת שהתנתקת ולא צפית בשידורי הלאומית. בליגת העל החשיפה גדולה הרבה יותר וקשה להתעלם מרעשי רקע.
"אבל בדיוק כמו אז, גם היום, אני לא רואה את הדברים האלה ומתעסק בעבודה קשה כדי להוכיח שאני ראוי לחולצת ההרכב. אני כבר שנתיים בערך בסרט הזה. כולם חושבים שאני משחק בגלל ש…, אבל גם אי אפשר להתעלם מהסטטיסטיקה שציינת. שיחקתי שישה משחקים, אז בשמונה שלא שיחקתי עשו מחאה למה טום לא משחק? אני לא מתעסק בזה וזה לא משפיע עלי. נכון שזה לא הכי נעים בעולם ואתה רוצה שהקהל יעודד אותך ולא יהיה נגדך, אבל זה חלק ממני ואין לי מה לעשות עם זה. גדולים ממני טעו ואני לומד מזה כדי להיות שחקן טוב יותר".

מחבק כל דקה

שלח מספר על חברות קרובה עם נועם גמון, שמתחרה עמו על תפקיד המגן הימני הפותח, על פרגון הדדי ותחרות בריאה על חולצת ההרכב. מסר שונה בתכלית העביר גל פורת, ששוחרר מהקבוצה ובשבוע שעבר טען בראיון ל"ספורט צומת השרון" כי לשלח חלק גדול בעזיבתו, משום שראשי הקבוצה לא רצו עוד איום עליו. "זה חסר חשיבות מבחינתי, לא ענייני ואני מאחל לו המון הצלחה", הגיב שלח. "אני לא מתעסק במגנים אחרים, לא בגל פורת ולא בנועם גמון, אלא בטום שלח. איך אני בא ועושה את הכי טוב שיש לי באימונים ובמשחקים. אם כל אחד יסתכל על עצמו וייתן את הכי טוב שיש לו, גם הקבוצה תצליח".

מקצועית, בהרבה משחקים פספסתם נקודות שהגיעו לכם.
"קיבלנו הרבה מחמאות וליטופים, אבל ככה לא נשארים בליגה. צריך לבוא רעים ונחושים ולא לתת כבוד לאף אחד. נתנו כבוד ושילמנו על זה. יש לנו קבוצה טובה וברור שאנחנו שווים יותר מסך הנקודות שצברנו. אנחנו עדיין לא באמצע הדרך וצריכים לחבר עוד ועוד ניצחונות. הדרך לכך היא שנעלה כמו במשחק האחרון, כשהפועל חיפה לא הגיעה למצב אחד ולנו היו ארבעה בטוחים. יש כאן חדר הלבשה מעולה ומגובש, ואם נהיה ביחד ונציג לב ולחימה נוכל לשאוף כמה שיותר גבוה ולהסתכל למעלה".

מה תיחשב השנה הצלחה אישית וקבוצתית מבחינתך?
"אני מחבק בשתי ידיים כל דקה שאני מקבל ורוצה לחבר אותה לעוד דקה ועוד אחת בדרך לכמה שיותר משחקים וניצחונות. קבוצתית, יש לנו פוטנציאל גדול עם הרבה שחקנים רעבים שרוצים להמשיך להתקדם מאימון לאימון וממשחק למשחק כדי שנוכל להגיע לשיא שלנו. כשזה יקרה, מי יודע מה יהיה".

זו העונה השלישית שלך בכפר סבא. עברה אצלך המחשבה לעבור לקבוצה אחרת כדי למנוע לזות שפתיים ודיבורים מיותרים סביבך?
"גם במקום אחר תמיד ידברו עלי. זה לא ישתנה בקרוב, עד שבעזרת השם אעשה את הפריצה שאני מחכה לה. כרגע טוב לי בכפר סבא ואני שמח לקום בכל בוקר ולהגיע לשער הכניסה למגרש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תכלס

    הוא היה אחד המצטיינים בניצחון על הפועל חיפה חוץ מהמשחק נגד הפועל ת"א שם הוא היה גרוע בכל שאר המשחקים שהוא השתתף הוא היה מצוין – יאמר לזכותו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר