ההפגנה נגד הדיפו בכפר סבא בחודש אוגוסט. צילום עדי סקופ

הולך ומסתבך: דרום השרון דחתה את הצעת הות"ל. האם הדיפו יחזור לירוקה?

יחד עם זאת, במועצה האזורית דרום השרון מתכוונים לערער על החלטת הות"ל שלא לאשר את החלופה שהציעה יחד עם כפר סבא להקמת הדיפו באזור התעשייה בנימין, כ-600 מטר בקו אווירי מהשכונות המזרחיות של כפר סבא. בכיר בעיריית כפר סבא: "המיקום בשכונה הירוקה לא על הפרק יותר"

פורסם בתאריך: 10.9.20 13:42

התוכנית להקמת הדיפו – מוסך רכבת המטרו, עשויה לחזור לשטח שמצפון לשכונה הירוקה בכפר סבא, סמוך למושב גן חיים שבמועצה האזורית דרום השרון. זאת לאחר שהמועצה האזורית הודיעה כי היא מתנגדת לחלופה שהציעה הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) לפיה יעבור הדיפו לשטח הסמוך למושב נווה ימין. נציין שטרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

"עיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון דבקות בעיקרון לפיו הדיפו ימוקם במרחק רב מבתי מגורים של תושבים ולא על אדמות חקלאיות", נמסר משתי הרשויות בתגובה לצומת השרון, "ראשי הרשויות ממשיכים במאמצים משותפים להציג חלופה הממוקמת באזור תעסוקה על פי עקרון זה, עליו לא נתפשר".


קיראו עוד:

הדיפו בירוקה: הות"ל דחתה את החלופה שהציעה כפר סבא, אבל הציעה חלופה משלה

תושבי השכונות המזרחיות הקימו ועד פעולה: לא רוצים את הדיפו במזרח כפר סבא

מפגן כוח מרשים: כאלף מפגינים נגד הקמת הדיפו מצפון לשכונה הירוקה. צפו בסרטונים


יחד עם זאת, במועצה האזורית דרום השרון מתכוונים לערער על ההחלטה של הות"ל שלא לאשר את החלופה שהציעה ביחד עם כפר סבא, לפיה יוקם הדיפו באזור התעשיה בנימין ועל כ-200 דונמים משטחה של כפר סבא, כ-600 מטר בקו אווירי מהשכונות המזרחיות בעיר. נזכיר כי במקור היה הדיפו אמור לקום בשטחה של רעננה, אך בהמשך הועברה לשטח שמצפון לשכונה הירוקה בכפר סבא וסמוך למושב גן חיים.

נזכיר שבשבוע שעבר, כשהות"ל דחתה את החלופה שהציעו כפר סבא ודרום השרון, קבעה הוועדה כי אם שתי הרשויות לא יקבלו את החלופה שהציעה הוועדה בעצמה בתוך שבוע, תמלא הוועדה את ההחלטה לפיה תעדיף את החלופה של הקמת הדיפו בשטח שמצפון לשכונה הירוקה הצפונית בכפר סבא.

בכיר בעיריית כפר סבא: "ראינו את ההצעה שהות"ל הציעה, יש את ההצעה שאנחנו הצענו, ואנחנו מבקשים לשבת על שתי ההצעות ולמצוא את עמק השווה. המיקום בשכונה הירוקה לא על הפרק יותר, הוא ירד מסדר היום. הות"ל הציעה חלופה במזרח, חלופה שהיא מורכבת יותר לדרום השרון ולכפר סבא. אנחנו רוצים לשבת ולמצוא את שביל הזהב כדי לשרטט את הנקודה המתאימה ביותר".

"אנחנו לא אומרים שאנחנו לא רוצים מטרו, אפילו שהתושבים שלנו לא יהנו ממנו, מדובר באינטרס לאומי", אמרו גורמים במועצה האזורית דרום השרון, "אבל דיפו לא יכול להיות 300 מטרים מבתי מגורים של תושבים ועל האדמות החקלאיות הכמעט אחרונות שנותרו באזור המרכז".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר