שער הכניסה וגג בית הספר לאה גולדברג, מתוך הדוח
שער הכניסה וגג בית הספר לאה גולדברג, מתוך הדוח

אפשר להירגע? ריכוזים נמוכים של פורמלדהיד נמצאו בלאה גולדברג

בהודעה ששלחה אתמול העירייה להורים עולה כי חיישני הניטור שהוצבו סמוך לבית הספר מצאו שישנה רמה נמוכה של חלקיקי החומר המסרטן. וגם, מה שמה של המנהלת החדשה?

פורסם בתאריך: 28.8.18 19:15

אמש מונתה מנהלת לבית הספר לאה גולדברג בשכונה הירוקה – חמישה ימים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, זהבית הוברמן-מגל, שמה, נשואה ואם לשלושה. הוברמן-מגל החלה את דרכה המקצועית בתחום החינוך לפני למעלה משש שנים, לאחר שכיהנה כסמנכ"לית בחברת Wall Street – בית ספר לאנגלית ובתפקידי ניהול נוספים בתחום הדיגיטל. היא בוגרת תואר שני במנהל החינוך מהמכללה האקדמית בית ברל ותואר ראשון בקרימינולוגיה.

כעת אנחנו מגלים לראשונה שבעיריית כפר סבא סבורים כי אין חשש מחשיפה לחומרים מסוכנים בבית הספר.

בהודעה שהוציאה אתמול בלילה העירייה להורים נכתב כי שבוע לאחר שהותקנו שלוש מערכות טכנולוגיות מתקדמות בעלות חיישני ניטור של החומר המסוכן פורמלדהיד, שריכוזים גבוהים שלו נמצאו לאחרונה בנקודות שונות בשכונה ובעיקר סמוך לשער ועל גג בית הספר, נמצא כי רמת החומר נמוכה מאוד.

תוצאות נתוני הבדיקה מצביעות על רמה נמוכה מאד של חלקיקים, פחות מ-1 ppb – חלקיקים למיליארד, כאשר הערך החצי השעתי של המשרד להגנת הסביבה הינו עד 15 ppb לחצי שעה.

גם בדיקה מקיפה, שערך היועץ חיצוני, ד"ר מוקי שפר, מומחה בהנדסה סביבתית מחב' "לשם-שפר" מצביעה על ריכוזים נמוכים ביותר של החומר שנמדד – פורמלדהיד. "בהתאם לממצאים אלו, ניתן לקבוע כי במצב הקיים לא קיימת סכנה לחשיפה לחומר וכי אין כל סכנה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה", כתב ד"ר שפר. "יחד עם זאת, תהליך הניטור, הפיקוח והבקרה נמשך ויימשך לאורך זמן, והוא מיועד להתריע בזמן אמת על ריכוזים חריגים ככל שיתגלו".

פורמאלדהיד מוגדר כחומר מסרטן. באוויר פורמאלדהיד מתפרק במהירות (בתוך 24 שעות) לחומצה פורמית ולפחמן חד חמצני. במים מתמוסס הפורמאלדהיד בקלות ומתפרק. חשיפה כרונית לפורמלדהיד עלולה לגרום לקיצור תוחלת החיים, לפגיעה בפוריות ולשינויי התנהגות ומראה בבעלי חיים. פורמאלדהיד אינו מצטבר ברקמות החיות.

נזכיר כי מדוח של המשרד להגנת הסביבה שחובר בעקבות בדיקה שביצע חברת א.ש שירותי מחקר שאותה שכר המשרד, עלה כי נמצאו ריכוזים גבוהים של פורמלדהיד – 5.46 מ"ק בממוצע ליממה – בשער הכניסה לבית הספר ו-5.24 בגג בית הספר, בשעה שיעד המשרד להימצאות החומר הוא 0.8 מ"ק ביממה. החשש היה כי החומרים נפלטים ממפעל "בראון" בשכונה.

"העירייה תמשיך לנקוט בכל הפעולות הנדרשות להסרת המפגעים הסביבתיים זאת בשיתוף פעולה מלא עם ועד השכונה והנהגת בית הספר", נכתב בהודעה להורים.

איריס ליטמן ברלס, דוברת המאבק ונציגת התושבים: "בחודשיים האחרונים לאור ממצאי הפורמלדהיד שהתגלו בניטור באזור בית הספר הוקם צוות פעולה שעבד בשת"פ עם העירייה מול כל הגורמים הרלוונטיים כולל המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. העירייה מצידה התקינה שלושה חיישנים לניטור הפורמלדהיד ובנוסף, אף שכרה יועץ סביבתי שיסייע לנו בנושא זה. בניטור הרציף של החיישנים, שבוצע 24/7 נמצאו ריכוזים נמוכים של פורמלדהיד בהרבה ממדידות קודמות וד"ר מוקי שפר, היועץ המומחה שמלווה את הנושא, ערך בדיקה ומצא שאין סכנה בריאותית לילדינו וניתן לפתוח את שנה"ל. עם זאת, מכיוון שהמשרד להגנת הסביבה טרם אישר את שיטת המדידה ואת המכשור המודד, אנו דורשים ניטור מיידי מטעם המשרד להגנת הסביבה, שזוהי אחריותו ומציאת מקור הפליטה של הפורמלדהיד. לא נרפה ונמשיך לפעול בנחישות להסרת מפגע זה ומפגעים נוספים מהשכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר