צילום אילוסטרציה: מישל גבינט
צילום אילוסטרציה: מישל גבינט

הורים לילדי גנים כועסים: גן ילדים נפתח עם עשרה ילדים בלבד

ההורים לא מבינים איך העירייה, שהתעקשה בקיץ לסגור גני ילדים ולאחד אותם בגלל מיעוט נרשמים, איפשרה לפתוח את הגן עם עשרה ילדים בלבד

פורסם בתאריך: 2.9.19 19:11

הורים לילדי גנים בכפר סבא מתלוננים על כך שגן טרום טרום חובה שיטה, הפועל בשכונת יוספטל, נפתח עם עשרה ילדים בלבד. מדובר בתלונות דומות לאלו עליהן כתבנו בשבוע שעבר על כך שאין איזון במספר הילדים בגני הילדים בעיר ועל כך ששני גנים שיועדו לחינוך המיוחד נותרו ריקים. נזכיר שלקראת סוף השנה שעברה העירייה התעקשה לסגור גנים במטרה מוצהרת לאזן את מספר הילדים בגנים ולפנות מקום לגני חינוך מיוחד.

"גן שיטה היה אמור להיפתח עם 17 ילדים. המספר ירד ל-13 ועכשיו הוא נפתח עם עשרה ילדים בלבד", טוענת תושבת העיר, "גנים אחרים כמו גן צבר (שהיה גן ממ"ד, א"א) שבו למד הבן שלי סגרו בגלל שהיו בו 18 ילדים. היום הבן שלי בגן אחר שיש בו 28 ילדים עם ברדק גדול, כשגן צבר נותר סגור. איפה ההיגיון? אנחנו לא נשב בשקט. נתאגד כהורים ונבקש תשובות מהעירייה על הפערים הלא נורמליים האלה במספר הילדים בגנים".

גורם המעורה בפרטים מספר כי אף שהוא לא מסכים עם הפערים בגנים מסויימים, הוא מבין את ההיגיון שגרם למצב הקיים. "זה בדיוק הסיפור בהדרים וביוספטל", הוא אומר, "בשנה שעברה היו שם ארבעה גני חובה כשאין הצדקה להחזיק את כולם. בעירייה רצו לסגור את דובדבן ולאחד את דקל ואת שיטה. אבל האיחוד של דקל ושיטה היה מביא ליצירת גן רב גילאי שיש בו גם אחים שנמצאים בתוך הגן. זה היה מסובך ובוועד הגנים נאבקו בהחלטה הזאת. ואז החליטו בעירייה שלא לסגור את דובדבן, לסגור את דקל ואת שיטה להשאיר. בחודש יוני היו משובצים בו 14 ילדים. כנראה שהיו הורים שערערו על ההחלטה והעבירו אותם לגן אחר. כיוון שאין גם טרום טרום חובה אחר בסביבה, את הילדים בשיטה השאירו. אגב, היה מקרה דומה בשכונה אחרת בו פשוט פזרו את הילדים בגנים אחרים, אבל פה לא הייתה אפשרות כזו".

אתה יכול להבין את הכעס של ההורים?

"אני יכול להבין כי גן צבר וארז אוחדו בגלל שהגנים היו קטנים. אז הם באים ואומרים איך יכול להיות שאפשרו כאן ואצלנו לא. מצד שני, אני יכול להבין גם את המערכת. אי אפשר שיהיו המון גנים קטנים. הם כאילו פה בלעו צפרדע אחת אבל הם לא יכולים לבלוע 15 צפרדעים כאלה. זה ההיגיון המערכתי. האם אפשר היה לעשות את זה אחרת? יכול להיות".

חבר מועצת העיר מסיעת "כפר סבא מתקדמת", אמיר סילבר: "זה נשמע לי כמו טירוף מוחלט, אבל צריך להבין למה זה קרה. זה נשמע לי לא פדגוגי בעליל. לא יכול להיות שבסוף השנה שעבר, כשקמה מחאת ההורים נגד סגירת הגנים, אנחנו נמצאים בישיבת מועצה ומסבירים לנו שפדגוגית גנים עם 12 או 15 ילדים זה לא תקין וצריך לאחד את הגנים האלה כדי שתהיה כמות סבירה לגן עם ערך פדגוגי. גן עם עשרה ילדים זה או שצוחקים עלינו או שחושבים שאנחנו טיפשים. זה אומר שאין סדר במערכת. היה צריך להעביר ילדים מגנים אחרים כדי ליצור איזון. מספר כזה הוא לא סביר.

תגובת עיריית כפר סבא: "לגן שיטה נרשמו 17 ילדים בתהליך הרישום. במהלך חודש אוגוסט בוצעו שינויים במסגרת ועדת ערעורים, בעקבות ביטולי רישום ושינויים מנסיבות אישיות פרטניות. נכון להיום, נותרו 11 ילדים בגן ולא היה ניתן לבצע איחוד, בשל העובדה כי מדובר בגן קצר עם הבדל גילאי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ניהול עיר רשלני של חבורה חסרת ניסיון,
    ראש עיר כושל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר