צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מלחיץ: מקרה רביעי של שעלת התגלה בבית הספר בכפר סבא

הנהלת בית הספר רחל המשוררת דיווחה להורים כי תלמיד כיתה א' נדבק במחלה. לפני כשבועיים נדבק תלמיד אחר מכיתה א' ולפני כחודש נדבקו שני תלמידי כיתה ב'

פורסם בתאריך: 17.11.19 13:18

מקרה נוסף של שעלת, הרביעי במספר בתוך שבועות ספורים, התגלה בבית הספר היסודי רחל המשוררת בשכונה הירוקה בכפר סבא. בהודעה ששלחה הנהלת בית הספר להורים בסוף השבוע האחרון, נמסר: "נודע לנו על מקרה נוסף של שעלת בכיתה א'4 בבית החינוך שלנו. התלמיד טופל ואינו מדבק. נעשתה פנייה למשרד הבריאות וכרגע אין הנחיות חדשות. ההורים מוזמנים להפעיל שיקול דעת ולהתייעץ עם הרופא המטפל באופן עצמאי. באם ויהיו עדכונים חדשים נעדכן אתכם".

במקביל, יצא מכתב להורי הכיתה שבה לומד התלמיד שחלה מטעם רבקה שגב, אחות מרכזת תחום אפידמיולוגיה בלשכת הבריאות נפת פתח תקוה. "לאחרונה אובחנו מספר מקרי תחלואה בשעלת בכיתה", נכתב להורים, "שעלת הינה מחלה זיהומית של דרכי הנשימה המועברת על ידי חיידק Bordetella pertussis, ואשר מתבטאת בחום ובשיעול ממושך בעל אופי התקפי. החיסון נגד שעלת ניתן בשגרה בגיל הילדות (סה"כ 4 מנות) ובבית הספר (מנות דחף בכיתה ב' ובכיתה ח')".

עוד הוסיפה כי משרד הבריאות ממליץ על הפעולות הבאות למניעת המחלה: "יש לבדוק בפנקס החיסונים שילדכם מחוסן/ת נגד שעלת בהתאם לגילו/ה. במידה ויש ספק, ניתן לפנות לאחות ביה"ס. לגבי מגעים הדוקים – תלמידים שכנים לשולחן בכיתה בלבד – יש לפנות לרופא המטפל של ילדכם על מנת לקבל טיפול מניעתי על ידי תרופה אנטיביוטית. הטיפול מומלץ גם למחוסנים חיסון מלא נגד שעלת".

נזכיר כי בסוף חודש אוקטובר נדבקו שני תלמידי כיתה ב' במחלה, ותלמידי כיתה ב' חוסנו בחיסון המרובע המשולב נגד אסכרה (דיפתריה), פלצת (טטנוס) שעלת ושיתוק ילדים. יתר הילדים התבקשו להביא פנקסי חיסונים כדי לוודא כי קיבלו את מספר מנות החיסון הנדרש לגילם. בתחילת נובמבר התגלה מקרה נוסף של הידבקות במחלה, הפעם אצל תלמיד כיתה א'.

שעלת היא מחלקה חיידקית מדבקת שתוקפת רק בני אדם. היא מתאפיינת בהתקפי שיעול חזקים וסיבוכיה הם דלקת ריאות, פרכוסים ואף מוות.

ד"ר ליאור אונגר, כוכב תוכנית הטלוויזיה "המתמחים", רופא הפועל נגד מתנגדי החיסונים ובעל עמוד פייסבוק פעיל ופופולרי עם 35 אלף עוקבים, פרסם את מכתבה של שגב בסוף השבוע האחרון וצבר מאות לייקים ותגובות. לצומת השרון אמר: "אני מקבל דיווחים על בסיס יומי מהורים מודאגים. לצערי, גם החצבת החלה כך, בלי שבמערכת יתרגשו יותר מדי".

תגובת משרד הבריאות: "כמקובל ובהתאם להמלצות תדריך החיסונים של משרד הבריאות, במצב בו ישנם מספר מקרי שעלת בכיתה או בית ספר כמו במקרה המתואר מופנים המגעים ההדוקים של החולים, כגון מי שיושב בכיתה בסמוך לחולה, לרופא המטפל בקופת החולים לצורך שקילת טיפול מונע אנטיביוטי המתאים פרטנית למקרה. יש להדגיש כי המניעה העיקרית של מחלת השעלת מבוססת בראש וראשונה על קבלת סדרת חיסון השגרה בגיל הילדות בטיפות החלב במועד ומתן מנות הדחף לחיסון זה בכיתות ב׳ ו-ח׳. לפיכך, מומלץ, בכל עת, להשלים את מנות החיסון של השגרה במידת הצורך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רש

    לא שעלת אלא קוביד-19 שהיה כבר עימנו בתקופה הזאת, לפני שידענו על קיום הנגיף.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר