צילום דודו בכר

"למה צריך לחשוף את הבית לסכנה?": ביום ראשון חוזרים ללימודים ולא כל ההורים בכפר סבא רגועים

החזרה המתוכננת ללימודים של תלמידי הכיתות הנמוכות וגני הילדים מעלה חששות בקרב הורים בעיר, שטוענים שהוראות משרד החינוך לא ברורות מספיק ושלא בטוח שיגנו על הילדים מהידבקות בקורונה. היום בפייסבוק העירוני ישיבו ראש העירייה ומנהל אגף החינוך על שאלות בנושא

פורסם בתאריך: 30.4.20 14:06

משרד החינוך פרסם ביום שלישי את מתווה החזרה ללימודים לתלמידי כיתות א' עד ג' והגנים, ביום ראשון בשבוע הבא, בכפוף להערכת מצב שתתקיים מחר, יום שישי. אבל מסתבר שלא כל ההורים בכפר סבא מתכוונים לשלוח את ילדיהם ללימודים. גם אלה שכן נותרו עד רגע זה עם שאלות רבות לגבי האופן שבו תתבצע החזרה ללימודים, ובין השאר שואלים כיצד יהיה מספיק כוח אדם כדי ללמד את הילדים בכיתות קטנות שיהיו מפוצלות, כיצד מורים מקצועיים שמלמדים גם בשכבות הגבוהות יוכלו להעביר שיעורי זום אם הם צריכים להיות בבית הספר, כיצד יכולים בתי הספר להבטיח שמירה על המרחק הנדרש בין התלמידים לבין עצמם ולבין הצוות במהלך השיעורים וההפסקות וכיצד יפעלו בתי הספר במקרה ויתגלה שתלמיד או מורה ידבקו חלילה בנגיף. גורמים במשרד החינוך אומרים לצומת השרון שאלו נושאים שעדיין נמצאים בדיון ובבחינה.

18 שאלות, 18 תשובות: ראש העירייה ומנהל אגף החינוך עושים לכם סדר לקראת החזרה ללימודים

נזכיר שעל פי המתווה בגני הילדים, הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד 8 ילדים. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת של למידה מרחוק. על פי המתווה בכיתות א'-ג' בכל כיתה ילמדו בממוצע כ- 15 תלמידים. כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת בכיתות בית הספר (ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של ד–ו). הלמידה הפיזית תתקיים בימים א–ה. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, אומר כי נכון לעכשיו לא ברור איך הדברים יתנהלו. "אף אחד לא יודע עוד שום דבר", הוא מודה, "יודעים שחוזרים, שיש איזה מתווה וקיבלנו בערך 20 מיילים עם הנחיות ממשרד החינוך שצריך לגמור תואר חמישי כדי להבין מה הם רוצים. נדבר היום (חמישי) עם מנהל אגף החינוך ונראה לאן זה מתקדם. גם עבור אגף החינוך זה נפל כמו פצצה. בכל מקרה, לדעתי הכי נכון שהרשות תעשה סדר. אני לא מבין למשל, אם הקבוצות קטנות איך יהיו די מורים ללמד את כולם, ואם כיתות ד'-ו' ימשיכו ללמוד מרחוק והמחנכת של ו' היא גם המורה לחשבון של ד', אז איך זה בדיוק יקרה. ואני כבר לא מדבר על גני הילדים ששם יש ממש בלגן. אני מקווה שמחר נהיה חכמים יותר".

מה אתה שומע מההורים בעיר?

"אני שומע דעות מכל הכיוונים. יש ששמחים ומברכים על החזרה ללימודים ויש כאלה שחוששים. נהיה סבלניים, נחכה ונראה".

חברת מועצת העיר מסיעת "כפר סבא בראש", קרן גרשון, אם לשלושה בהם ילד בכיתה ב' בבית הספר בן גוריון, מספרת שהיא חוששת לשלוח אותו בחזרה ללימודים. "עדיין לא החלטתי מה לעשות", היא אומרת, "בשביל יומיים או שלושה בשבוע שהוא ילך לבית הספר לכמה שעות, אני לא בטוחה שאני רוצה לחשוף אותו לסכנה להידבק בנגיף. הייתי מעדיפה לחכות שבועיים ואם אחרי זמן מה אין עלייה במספרים הייתי מחזירה אותו ללימודים בשמחה. למה צריך לחשוף את הבית לסכנה? חוץ מזה, אנחנו באמת לא מבינים מה הפרוטוקולים ואיך הם הולכים להתנהג בבית הספר. נכון שקראתי כתבה שם מסבירים מה יהיה אבל זה נראה לי לא מסודר מספיק ונראה לא אחראי בשלב זה. בינתיים הקטן לומד בזום, עובד יפה, נותנים לו משימות והוא מתקדם בחומר. בהתאם לנסיבות בשמחה הייתי ממשיכה בפורמט הזה עד שיהיו נהלים ברורים יותר".

תושב העיר ישראל מילוא, חבר פורום מג'די וסבא לילדים הלומדים בעיר, כתב בפייסבוק נגד השיבה לבית ספר. בפוסט שפרסם כתב כי מדובר ב"ניסוי רב משתתפים". "השיבה אל הגן והכיתה לא נותנות לי מנוח", כתב, "אני מרגיש כי יש לעשות מעשה וכי אפשר גם אחרת. ממשלת ישראל טענה כי מדובר במלחמה, מלחמת קורונה, אשר אם לא נקפיד על הכללים עשרת אלפים איש ימותו ועשרות אלפים יחלו. כך הממשלה, למרות זאת, ובלי אסטרטגית יציאה ברורה, מנומקת, מסודרת, בלי פרוטוקולים מוגדרים וברורים וללא היוועצות באנשי מקצוע, אנשי החזית והמחנכים עצמם, החליטה לשלוח את ילדי ישראל הצעירים, ואת מוריהם, היישר אל ניסוי רב משתתפים, אל חזית תופת הבריאות. אני מציע לעיריית כפר סבא לפעול בתבונה, בשונה מממשלת ישראל. לכנס מפגשי זום או מפגשים ישירים אם אפשר של מנווטי החינוך בעיריית כפר סבא ובכלל ברשויות המקומיות, עם המחנכים עצמם העומדים להיכנס אל הכיתות והגנים עוד לפני השיבה לבתי הספר ולגנים. שיתנו מענה רוחבי לכל השאלות, שעלולות לצוץ, מכל אחד מהגורמים".

תגובת משרד החינוך תובא כשתתקבל.

מעיריית כפר סבא נמסר: "היום, בשעה 16:15 יתקיים שידור חי בנושא בפייסבוק העירוני, עם ראש העיר רפי סער ומנהל אגף החינוך ד"ר אורי ארבל, שישיבו לשאלות ההורים. עיריית כפר סבא נערכת לחזרה ללימודים, בהתאם למתווה משרד החינוך והוראות משרד הבריאות, ובתיאום עם הפיקוח על בתי הספר והגנים במשרד החינוך. בהתאם לכך, יצאו הנחיות מסודרות מצוותי בית הספר וצוותי הגנים העירוניים לכלל ההורים, התלמידות והתלמידים לגבי אופן החזרה ללימודים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר