תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי
תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי

"אני לא מרגישה בנוח להסתובב בבית הספר כשיש ילדים שחושבים שאונס זה דבר שראוי לצחוק עליו"

תלמידות בתיכון כצנלסון מספרות על אווירה קשה בבית הספר בעקבות חשיפת פרשת הכרזות. מתברר שלא רק ההורים בתיכון לא ידעו על המקרה בזמן אמת, אלא גם חלק מהתלמידים שנאלצו לשמוע על האירוע שהתרחש בבית ספרם מאמצעי התקשורת

פורסם בתאריך: 11.9.20 08:15

לא רק ההורים בתיכון כצנלסון בכפר סבא – שבו, כפי שנחשף השבוע, התכוונו תלמידי י"ב לתלות בפתיחת שנת הלימודים כרזות בעלות אופי מיני בוטה ושעלולות להתפרש כעידוד מעשי אונס – לא ידעו על המקרה, אלא גם חלק מהתלמידים. משיחות עם תלמידות בבית הספר עולה כי לפחות חלקם נאלצו לשמוע על האירוע שהתרחש בבית ספרם מאמצעי התקשורת. נזכיר שהבוקר (שישי) מתארגנת הפגנה נוספת מחוץ לתיכון אחרי ש-300 תושבות, תושבים, תלמידות ותלמידים השתתפו בהפגנה מול בית הספר ביום שלישי, למחרת חשיפת הפרשה.


קיראו עוד:

סערה בכפר סבא: שלטים שמעודדים אונס וגרפיטי עם תוכן מיני פוגעני בשני תיכונים בעיר

צפו | מאות הפגינו מול תיכון כצנלסון: "תרבות האונס מתחילה במסדרונות התיכונים"

הסערה בכצנלסון: כך התגלו הכרזות באקראי. יו"ר הנהגת ההורים בתיכון: "לא עודכנו בזמן אמת"

הזדעזעתם מהאירוע בתיכון כצנלסון? תזכרו שזה לא התחיל השבוע | הטור של חנה בית הלחמי


"אצלנו בשכבה לא ידענו על המקרה עד הפרסום ביום שני", סיפרה לצומת השרון תלמידת כיתה י' בתיכון, "שמעתי על מה שקרה בבית ספר שלי דרך הרשתות החברתיות. זה דבר חמור מאוד לדעתי. בעיניי הדבר הבעייתי כאן הוא שבית הספר בחר שלא להוקיע את זה באופן ציבורי מיידית וזאת טעות מאוד גדולה. אני לא מכירה את התלמידים שעשו את זה, אבל אני כן יכולה להגיד שאני לא מרגישה בנוח להסתובב במסדרונות בית הספר כשיש ילדים שחושבים שאונס זה דבר שראוי לצחוק עליו. אני יודעת שמדובר בבית ספר יחסית ליברלי ואני משתדלת לא להכתים את כל בית הספר בגלל המקרה הזה ואני רוצה להאמין שזאת לא המדיניות פה. צריך לזכור שהשלטים האלה בסוף לא נתלו, אבל זה לא הופך את זה לפחות חמור. אני רואה את המקרה הזה כמשהו חמור מאוד. אני מקווה שבעתיד בית הספר יבחר להוציא הודעה פומבית מסודרת על דברים כאלה, כדי שיהיה לנו קצת יותר ברור מה קורה ושנקבל את המידע דרך התיכון שלנו".

הכרזות שהכינו תלמידי י"ב בתיכון כצנלסון. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של הדס שטייף

התלמידה מספרת כי היא וחברותיה הגיעו להפגנה שנערכה ביום שלישי בבוקר מחוץ לבית הספר. "אחרי ההפגנה הלכתי לשיעור חינוך שעשו בבית הספר על הנושא", היא אומרת, "חלק מהתלמידים הלכו הביתה, אבל לא רציתי לסתום את האוזניים שלי למה שבית הספר רוצה להגיד. לצערי, דווקא הדעה שלי לא הייתה הרווחת. היו ילדים שחשבו שהמקרה נופח, שהילדים קיבלו את העונש הראוי ושהמחאה מול בית הספר הייתה מיותרת".

את מרגישה חשש מסוים להגיע לבית הספר?

"אני לא מפחדת לבוא לבית הספר, אבל זה יושב בראש. אני מאמינה שאחרי המקרה הזה תהיה אפילו פחות סובלנות להערות או למעשים שמקדשים את תרבות האונס. אבל ממה ששמענו בבית הספר התלמידים שעשו את זה קיבלו עונש והמחנכת שלנו אמרה שהם למדו את הלקח. צריך לזכור ש'זובור' הוא דבר שקורה בכל בית ספר, בכל שנה, אבל בדרך כלל זה נגמר בנצנצים ובהשפרצות מים ולא בדברים כאלה".

הכרזות שהכינו תלמידי י"ב בתיכון כצנלסון.. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של הדס שטייף

תלמידת כיתה י"ב בתיכון סיפרה ששמעה על המקרה עוד לפני שהפרשה התפוצצה בתקשורת. "חלק מהאנשים ידעו על זה, מן הסתם החברים של הנערים שעשו את זה. אני בכלל שמעתי על זה ממישהו בבית ספר אחר", סיפרה, "זה לא שהיתה כוונה לשמור את זה בסוד כמו שזה לא היה 'אישו' מבחינת חלק מהתלמידים. אלה דברים שקורים כל שנה, אבל לא ברמות האלה. אף פעם לא היו דברים שנוגעים באונס. ה'זובור' אף פעם לא היה מסורת אלימה. בדרך כלל זה כולל שלטים או מים ודברים כאלה. אני חושבת שצריך לחזק את החינוך של הילדים בתיכון נגד הדברים האלה, זאת ההזדמנות של בית הספר למנף את מה שקרה".

איך האווירה בבית הספר מאז שהפרשה התפוצצה?

"כמובן שזה הנושא החם וזה הסעיר את כולם. אני רק מקווה שזה יוביל למשהו משמעותי. כולם לקחו את זה מאוד קשה, זה השפיע בצורה חזקה על כל השכבה ואני רק מקווה שידברו איתנו על זה בצורה שתעזור לזה להישאר במודעות. הבנתי שהיו הרבה נערים שדיברו עם הנערים שעשו את זה ואמרו להם שזה לא היה בסדר. היו חלק שגם לקחו חלק בהפגנה, ובסך הכל מדברים על זה שהשלטים האלה היו לא בסדר. מצד שני, אנחנו מרגישים שהיה שיח קצת קשה מדי נגדם בפייסבוק. היו דברים קיצוניים מדי כמו איחולים לסירוס כימי ודברים כאלה. אני יודעת מי הם הנערים שעשו את זה ואני מכירה אותם. אני יודעת שהם הביעו חרטה על זה בצורה מאוד ברורה, עוד לפני שזה יצא החוצה. אני חושבת שהופנם אצלם לקח משמעותי. הם היו, והם עדיין, בסערת רגשות סביב זה ועדיין לא חזרו לבית הספר מאז ההשעיה. אני מאוד מקווה שמעכשיו המסורות האלה של ה'זובור' יגמרו. אני בטוחה שהנערים שהיו מעורבים לא יעשו את זה שוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר