יובל לוי
יובל לוי

יובל לוי: "ביקשתי צו איסור פרסום כדי למנוע שיבוש חקירה משטרתית בפרשת רוטשילד 55"

פנייה למשרד המשפטים של אנשיו של לוי בנוגע לפרשה הועברה בחודש יוני לטיפול אגף החקירות במשטרת ישראל. בעירייה אומרים שמדובר בתלונה מלפני ארבעה חודשים ולא מתנהלת חקירה נגד היועמ"ש

פורסם בתאריך: 23.10.18 21:37

תלונה שהגישו בחודש יוני אנשיו של יובל לוי למשרד המשפטים בנוגע לפרשת רוטשילד 55 – אז אישרה מועצת עיריית כפר סבא באופן שנוי במחלוקת להעביר קרקע עירונית לידי היזם הפרטי אלי סבאג, שתרם בעבר למעוף, סיעתו של ראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו – הועברה לטיפול אגף החקירות במשטרת ישראל. כך עולה מתשובה של משרד המשפטים למגישי התלונה. התלונה הוגשה נגד היועץ המשפטי של העירייה, שנכח בדיון במועצת העיר ואישר את ההצבעה החוזרת שבה אושרה ההחלטה להעביר את הקרקע. בעירייה הבהירו הערב שמדובר בתלונה מלפני כארבעה חודשים ושלא מתנהלת חקירה משטרתית נגד היועץ המשפטי של העירייה. במשטרה סירבו לספק פרטים על החקירה ולאשר אם בכלל התקיימה.

הדברים מתבררים כעת לאחר שהיום, לבקשת צומת השרון, הוסר צו איסור פרסום במסגרת עתירה שהגיש לוי נגד העירייה ונגד ראש העירייה צביקה צרפתי. נזכיר שבמסגרת בקשה לתיקון פרוטוקול, טענו העירייה וצרפתי כי לוי הודה לכאורה במסגרת הדיון בעתירה כי מתנהלת נגדו חקירה במשטרה, דבר שלוי הכחיש מכל וכל.

מהמטה של לוי נמסר: "תלונות הוגשו למשטרה בפרשת רוטשילד 55, סמוך להתרחשותה, בתחילת יוני השנה. כשיובל לוי ביקש למנוע חשיפת חקירה משטרתית בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד, הוא דיבר בפרשה זאת. בין לבין התברר שמשרד הפנים סירב לבקשת הנהלת העירייה להלבין את הפגמים הפרשה. המטרה של לוי בבקשת צו איסור הפרסום, הייתה למנוע שיבוש החקירה האמורה ובירור ההיבטים המינהליים והפליליים שבה. בפניית העירייה לבית המשפט, נעשה ניסיון לפגוע בחושף השחיתות, יובל לוי, תוך סילוף הדברים, כדי שישתמע מהם כאילו נערכת חקירה נגדו. בניגוד לשמועות הזדוניות לא מתנהלת אף חקירה נגד יובל לוי".

עוד נמסר: "ראש העירייה הזמני, צביקה צרפתי, מוסיף חטא על פשע. לא די בכך שניסה על פי החשד להטות העברת קרקע לתורמים לסיעתו, מול מצלמות מועצת העיר, עתה הוא מטיל רפש בחושף הפרשה. על זה נאמר במקורות, טול קורה מבין עיניך. אנו סמוכים ובטוחים שציבור שומרי החוק, יתגייס לטובת כפר סבא ויעניק ליובל לוי את קולו כדי לבער את השחיתות מתוך העירייה, המשך ישיר מימי יהודה בן חמו".

לוי: "לתושבי כפר סבא נמאס מהשחיתות ומהמרמה. טוהר מידות וניקיון כפיים מעל לכל. על כן, אני קורא לראש העירייה הזמני, צביקה צרפתי, להתפטר מתפקידו. הוא עמד בראש ישיבת המועצה שהצביעה בניגוד לחוק, הצבעה כפולה, כדי להעביר קרקע לתורמים לסיעת מעו"ף, אותה סיעה בה היה שותף לנאשם יהודה בן חמו. על רקע הטלת הרפש בי כחושף השחיתות, עליו לפנות את מקומו לאלתר".

מחר אמור לוי לקיים מסיבת עיתונאים.

תגובת המטה של צביקה צרפתי: "מדובר בפנייה מלפני ארבעה חודשים, שנועדה לפגוע בעירייה ובעובדי עירייה, העושים עבודתם נאמנה, לילות כימים, למען העיר ותושביה. אף גורם במשטרה לא פנה ולא חקר איש מעובדי העירייה עד היום. מנגד, מנסה יובל לוי, המתמודד על ראשות העירייה, להסיט את הדיון ממנו, לאחר שהתברר השבוע כי ביקש מבית המשפט להטיל צו איסור פרסום על חקירה המתנהלת כפי שנאמר בבית המשפט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר