המטה של סער, הלילה
המטה של סער, הלילה

רפי סער מוביל אחרי ספירת 33 אחוז מהקולות. סדבון ולביא מתחרים על המקום השלישי

המעטפות מתחילות להיאסף במרכז ספירת הקולות. עדכונים שוטפים כאן באתר במהלך כל היום עד לתוצאות הסופיות

פורסם בתאריך: 30.10.18 09:00

01:00 – אחרי ספירת 33 אחוזים מהקולות (13,974 קולות) רפי סער מוביל כרגע במרוץ לראשות העיר עם 3,884 קולות (27.7 אחוז) אחריו יוסי סדבון עם 2,635 קולות (18 אחוז), שלישית הדר לביא עם 2,443 קולות (17.4 אחוז) ויובל לוי רביעי עם 2,144 קולות (15.3 אחוז).

סדבון: "זה היה צפוי. זה עלה בסקרים שלא תהיה הכרעה בסיבוב הראשון. אני מאוכזב. ציפיתי להיות מקום ראשון. השאלה היא מה הפער ואם ניתן יהיה להתגבר עליו בקואליציה כזו או אחרת. אנחנו ממשיכים עד הסוף ואנחנו גם ננצח".

לביא: "מוקדם יותר לסכם. אני שמחה שהתחושות הטובות שהרגשנו בעיר מתרגמות לשטח. אנחנו מקווים שהכוח שלנו במועצה יהיה מה שנראה שהוא. אנחנו מקווים להיות בסיבוב השני ומשם להפתיע".

23:30 – אחרי ספירת 46 קלפיות רפי סער מוביל כרגע במרוץ לראשות העיר עם 27.65 אחוז מהקולות. אחריו יוסי סדבון עם 19.53 אחוז, שלישית הדר לביא עם 17.8 אחוז, יובל לוי רביעי עם 14.82 אחוז. עילאי הרסגור עם 11.65 אחוז, צביקה צרפתי עם 6.88 אחוזים מהקולות. מירית שקד ברק 1.66 אחוז.

23:00 – במרכז ספירת הקולות בכפר סבא החלו בספירת הקולות. במטות מחכים במתח לתוצאות.

המטה של יוסי סדבון

המטה של יוסי סדבון

המטה של יובל לוי

22:00 – עם סגירת הקלפיות בכפר סבא מתברר כי שיעור ההצבעה בעיר עומד על 50 אחוז, ארבעה אחוז יותר מאשר בבחירות הקודמות. התוצאות: בקרוב.

19:30 – כשעתיים וחצי לפני סגירת הקלפיות, עבר שיעור המצביעים בבחירות המקומיות בכפר סבא את שיעור המצביעים בבחירות הקודמות בשנת 2013. כרגע עומד שיעור המצביעים על 48 אחוזים. עד כה הצביעו 39,604 בעלי זכות בחירה בכפר סבא, כ-18 אחוז יותר מאשר בשעה זאת בבחירות הקודמות.

16:00 – נראה שהכרזת יום הבחירות לרשויות המקומיות כיום שבתון היתה אחת ההחלטות הטובות שקיבלה המדינה, גם אם זה עולה לה בכסף. התושבים בכפר סבא צובאים את הפארקים, את הקניונים ואת בתי הקפה בעיר, ואווירת הבחירות ניכרת בכל פינה. בסמוך לבתי הספר עומדים עשרות פעילים וצבעי המחנות השונים, השלטים והבלונים מוסיפים לתחושת החג. שיעור ההצבעה נכון לעכשיו גבוה, (28,500 בעלי זכות בחירה הצביעו, שהם 35 אחוזים, 16.5 אחוז יותר מאשר בשעה זו בבחירות הקודמות) ורבים מהתושבים מרגישים כי זו העת לשינוי בעיריית כפר סבא.

המועמד עו"ד יובל לוי הסתובב בשוק בסביבות השעה תשע בבוקר ומתקשה לחצות 100 מטרים. כולם רוצים ללחוץ לו את היד ולומר לו מילה. קצת מאוחר יותר בקניון ערים הוא מתפנה לשתות משהו ולאכול מהר בעמידה. כשהוא מתפנה להתראיין הוא מדבר ברצינות על האווירה הכללית בחודש האחרון. "כשאנחנו לוקחים בן אדם לעבודה ושואלים איפה הוא היה בעשר השנים האחרונות, אנשים יודעים מי היה ואיפה היה", הוא אומר. "כשבאים לפה אלופי יחסי ציבור עם הספינים, התרגילים, השקרים, הפשקווילים וההמצאות, אז אנחנו רואים שיש שטחיות של התהליך וזילות שלוקחת אותנו למחוזות מופלגים. יש אלמנט ברור של זלזול באינטליגנציה של הבוחר. מוכרים פה מועמדים שלא ברור מה הקשר בינם לבין העיר ולקהילה, ואין קשר לבין התדמית שמייצרים להם לבין המציאות. אנשים שלא עשו פה שום דבר. מנגד יש אנשים איכותיים שעשו עבודה אמיתית קשה, לא נעימה".

יובל לוי בקניון ערים

יובל לוי בקניון ערים

לוי אומר שאחרי הבחירות הוא יסכים לדבר עם כולם, אם מהקואליציה ואם האופוזיציה. "אז הפנים האמתיות של האנשים יצאו החוצה. מי שבא לייצר פה מהלכים לטובת ספונסרים ייצר קואליציה מהסוג שהיה פה 15 שנה. בשנים האחרונות התברר שלא כל מה שנוצץ היה נכון. הקואליציה שאנחנו רוצים להקים צריכה להיות חזקה וכולם מוזמנים".

גם צביקה צרפתי?
"כולם. אנחנו ניקח את מי שמכבד את החיים הציבוריים".

אבל על חלק מהאנשים ירדת, אמרת עליהם דברים לא פשוטים.
"מי שהציבור לא יבחר בו הוא לא אקטואלי. מי שיצליח לתעתע בציבור זו תהיה שאלה קשה מאוד. אנחנו לא רוצים את האנשים שלא הביאו כבוד לחיים הציבוריים. זה נורא פשוט. נחכה ונראה מה תהיה התוצאה".

***

את יוסי סדבון אנחנו פוגשים בבית הספר שמעון פרס בשכונה הירוקה. הוא מבחין בלוי שנכנס בדיוק לרחבת הכניסה לבית הספר והשניים לוחצים ידיים. לוי ביקש בלי תמונות. "היום בבוקר קמתי בבוקר, הצבעתי מול הבית, הלכתי לביאליק, הדרים, בית הספר רמז ובן גוריון בבוקר. אחר כך אלך למטה ויש לנו עוד ערב ולילה ארוכים לפנינו. מקווה שהתוצאות יביאו לנו חיוך", אומר סדבון.

יוסי סדבון עם פעילים

אתה מרגיש שיש הרבה לכלוך במערכת הבחירות הזאת?
"בקמפיין שלי נמנעתי מלדבר על מועמדים אחרים. הצגתי את המשנה שלי בלבד. אני יודע שלא כולם עשו את זה ואני מעריך שחלק מהקמפיינים השליליים אחד על השני נבעו מזה שהם רצו להתמודד על המקום השני בסיבוב השני. הם קוראים סקרים, רואים שאני מוביל והשאלה היא הישרדות – מי יגיע למקום השני, והם לא בחלו באמצעים. זה לדעתי פסול ולא בסדר".

אמרו לי שיש תחושה שאתה אומר שאתה לא מלכלך, אבל עושה את זה דרך אחרים.
"אני לא חושב שזה נכון, אני מאמין ברגע שאתה עושה קמפיין שלילי כלפי אחרים אתה מעצים את הצד שני ומציב אותו כחזק ואז זה חוזר אליך".

מצד שני קמת הבוקר עם כתבה בדה מרקר לא כל כך מחמיאה עליך.
"הכתבה הזאת לא חדשה. אני מאוד גאה בזה שמיחזרו כתבות קודמות. הכניסו, כבן אדם שהוא לא בסדר, את מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו שתרם לי כי הייתי מפקד שלו. בכלל, כל נושא התרומות זה לא לעניין מהטעם הפשוט שכל התרומות דווחו למבקר המדינה ואין שום בעיה בקבלת התרומות האלה. אבל כשאין לך משהו אחר לומר אז אתה מנסה. בנו פה משהו שהוא לא מידע, לא ידיעה, לא תחקיר, לא גילוי, לא כלום".

אי אפשר לדעת מה יהיה היום. אבל אני אומר בזהירות שיש מין תמימות דעים שאתה במקום הראשון. זה מפתיע אותך?
"אני לא הופתעתי. אני הערכתי שתהיה לי תמיכה בעיר. סירבתי שלוש קדנציות להתמודד, הגעתי אך ורק בגלל המשבר שקרה פה בעיר כתוצאה מהתפטרות בן חמו ומאחר ואני 45 שנה בעיר, מתנדב 30 שנה בליונס, 20 שנה בעמותת זהבים ופעיל בעמותת הכדורעף וחבר באגודת הידידים של בית החולים מאיר ואני מאוד פעיל חברתית פה".

אבל לא התעסקת בפוליטיקה?
"נכון, אבל דווקא בעת הזאת, כדי לנהל מקום שסבל מפגיעה בשם הטוב של המנהיגים ובשמה של העיר, אתה צריך להביא מישהו מבחוץ בעל ידע עם ניסיון ארגוני וניהולי עם יושרה וידע משפטי רלוונטי ויכולת לנהל אנשים ולקבוע מטרות ולהשיג אותם".

מצד שני אומרים שדווקא אדם עם כל כך הרבה קשרים במשטרה, אם וכאשר חלילה יקרה משהו לא חוקי במהלך כהונתו, אז יש לו את הדרכים לכבות את האש.
"ממש לא. מאחר ואני מכיר את משטרת ישראל אני יודע בדיוק היכן ראשי עיריות נופלים ואני אעשה הכל כדי לא להגיע למשטרה לא כמפכ"ל ולא כנחקר. מאחר ואני יודע בדיוק מה מגבלות החוק ויודע כיצד לעבוד בצורה שקופה ונקייה, החשש שאמעד כתוצאה מפעולה לא נכונה הוא קטן יותר וכמעט ולא קיים. אני לא חושב שיהיה מיהו בעל עניין שינסה להציג לי או להציע לי טובות הנאה כאלה ואחרות ואני לא רואה גורם שלילי שיבוא לאיים עלי שאם אני לא אעשה פעולה בכוח סמכותי אז יאונה לי רע".

תציע ללכת לקואליציה, אם תיבחר ואם לא, עם צביקה צרפתי?
"אני לא פוסל את זה בכלל".

למרות מה שהיה?
"למיטב הבנתי הוא לא נחשד בשום עבירה ולא הוגש נגדו כתב אישום. עבדתי אתו עשר שנים והיה שיתוף פעולה טוב בינינו בתחום הספורט. אם הנסיבות יביאו אותי לכך שאעשה הסכם עם חלק מהסיעות, צביקה הוא אחד מהם".

***

את המתמודדת מירית שקד ברק פגשנו ביציאה מבית הספר פרס. "היום עובר מצוין", היא אומרת, "זה התחיל בהתרגשות גדולה בקלפי שלנו בבית הספר אופירה נבון, ובכלל יש אווירה של התחדשות ושל שינוי באוויר. הרבה אנשים יוצאים מהבתים ומצביעים ברגליים, רואים את זה בכל קלפי, מעלים תמונות ששולחים לי בפרטי ובקבוצות שהצביעו לנו, וברשתות החברתיות, ורואים את הפחד שמנסים לסקל את הפתקים שלנו בקלפיות, אבל זה לא יעזור למושחתים ולאינטרסנטים, החגיגה נגמרת, ממחר יש עידן חדש בכפר סבא, עידן של יושרה וניקיון כפיים".

המועמדת מירית שקד ברק עם פעילים

מירית שקד ברק עם פעילים

פגשת את הדר עכשיו מחוץ לקפלי. את מצטערת שלא חברה אלייך?
"אני חושבת שיחד יכולנו ליצור מנהיגות מאוחדת, הרמונית ונקייה, לא מצטערת אבל חבל לי. אנחנו בכל מקרה ממשיכים הלאה ובטח נשתף פעולה החל ממחר".

הבחירות האלה לא פשוטות בחודש האחרון.
"אני חייבת לומר שהחודש האחרון היה חודש מצוין במטה שלנו, כך הרגשנו בכל מקום. הריבים היו בין ההנהגה הישנה, בין הגברים ברובם, זו לא הדרך שלנו. כשהיה לי מה לומר אמרתי בצורה ישירה ונקייה. כשהייתה לי ביקורת אמרתי אותה. אנחנו צריכים פה מנהיגות חדשה רעננה ונשית. אני אישה עם היכולות והניסיון לתת פייט בכפר סבא".

הדר לביא לא התפנתה לדבר איתנו.

פגשנו גם את יו"ר סיעת "הרשימה שלנו" עו"ד עדי לוי סקופ, סמוך לפעיליה. היא עומדת ומחלקת הוראות כאחרונת הפעילים. "אין לי בעיה", היא מסבירה. "אני פעילה כמו כולם. האווירה פה בשכונה נהדרת, שיעור ההצבעה גבוה במיוחד, ואני מאמינה שאנחנו הולכים לעשות פה מהפך לא פחות".

***

בשיחה טלפונית שהתקיימה היום אחר הצהריים, יו"ר מרצ עילאי הרסגור הנדין שידר אופטימיות. "עבר עלי היום בשיחות מאוד מעניינות עם מצביעים על ענייני העיר, ואנחנו מקבלים הרבה תמיכה שמחממת את הלב. אני רואה שאנשים מצביעים 'מרצ' כפר סבא למועצה ועבורי לראשות העירייה. בכלל, זו סגירת מעגל של קדנציה מאוד אינטנסיבית ואני שמח לראות את הציבור מצביע. זה הזמן שאנחנו קובעים את גורל העיר אם היא תהיה עיר חופשית ופלורליסטית או עיר שבה אחרים מחליטים בשבילנו על עתידנו".

עילאי הרסגור הנדין עם פעילים

עילאי הרסגור הנדין עם פעילים

אם תיבחר לראשות העיר תעשה למען החרדים? הרי אתה קורא רק לחילונים להצביע עבורך. 
"אני אהיה ראש העיר של כולם, עיר חופשית שבה כל תושב ותושבת יוכלו לחיות לפי אמונתם. מי שהיה אמור עד עכשיו לשמור על החופש של הציבור החילוני לא שמר עליו. למשל, ראש העירייה הקודם יהודה בן חמו וחברי המועצה הנוכחיים, חוץ מאלה שנבחרו מטעם מרצ כפר סבא. מן הסתם רוב המצביעים שלי חילונים ולא חרדים, אבל אני בהחלט אשמור על הזכויות של כולם".

זו הייתה מערכת בחירות סוערת בסופה. מה דעתך על כך?
"זו לא הייתה מערכת בחירות נעימה מבחינה ציבורית. היו הרבה לכלוכים כשהשיא הגיע אתמול עם האסמס המסית נגד השמאלנים. לצערי אני נתקל במיעוט קולני שלוקח את הבחירות למקומות רעים מאוד. אנחנו לא נכנע לאיומים וננהל מערכת בחירות מכובדת, עם אהבה לתושבים ותקווה לעתיד טוב יותר".

אתה מרגיש שיש לך סיכוי?
"אני חושב ומקווה שאנחנו יכולים להגיע לסיבוב השני. אני רואה את התמיכה הגדולה".

זה לא גדול עליך?
"ממש לא. אני אחד המועמדים המנוסים בבחירות האלה".

התחושה בשטח היא שיש מועמדים שיותר מקובלים ממך מבחינה ציבורית.
"מאיפה אתה יודע? בעצמך ראית את הסקר הפנימי שלנו. התחושה בשטח באמת טובה, אבל הכל יכול להיות אלה בחירות, אבל אנחנו עושים הכל כדי להצליח והניצחון הוא בהחלט בהישג יד".

***

בשיחה טלפונית שקיימנו עם מתמודד נוסף, רפי סער, הוא אומר "אני מרגיש את זה ברחוב ואני צופה שהיום תהיה הפתעה לטובה".

אומרים שאו אתה או יובל לוי תעלו לסיבוב השני נגד סדבון, זו התחושה בשטח.
"אני לא חושב שסדבון יעלה לסיבוב השני. אני מעריך שעוד צפויה הפתעה. אני קורא דרכך לכל התושבים למנוע מאתנו סיבוב שני, לאחד כוחות ולסיים את זה עכשיו בבחירה בי. אני מעריך שהתושבים יעשו את הבחירה הנבונה".

איך אתה קובע את זה?
"בחודש וחצי האחרונים קרה פה שינוי ויש מומנטום שנוצר – עבודה סיזיפית שהשקענו, היכרות של הציבור עם העשייה שלי וכשאתה מחבר את זה לקמפיין טוב, וראו שאנחנו לא מדברים בסיסמאות אז תושבי כפר סבא בחודש וחצי האחרונים הבינו מיהו המועמד הנכון. הייתה לנו הרמת כוסית בערב ראש השנה שהגיעו אליה קרוב לאלף אנשים ולפני כשבוע היה אירוע מתנדבים מעל אלף איש. כל זה נתן את המומנטום".

מה אתה חושב על האווירה הרעה בחודש וחצי האחרונים, הספינים של יועצי התקשורת והאשמות הקשות?
"אני חושב שאנחנו שמרנו על קמפיין נקי למרות שהיו דברים לא פשוטים שנאמרו עליי באופן אישי. הציבור מעריך את האיפוק ואת האחריות, שלא נגררנו, שהמשכנו בקו ממלכתי הגון ונכון. היינו ממוקדים בתוכניות העבודה ובמסרים, וזה עשה את ההבדל ביני לבין כולם".

***

בשיחה עם צביקה צרפתי, הוא אומר שהוא לא מאמין שיש מתמודד שמסוגל לנצח בסיבוב הראשון. "אני אומר כל הזמן שמה שצריך לקרות יקרה. אני מרגיש טוב, אני לא מאמין שמישהו ינצח בסיבוב הראשון. אם יהיה סיבוב שני אני אעלה. התחושות הן טובות, אבל נבואה ניתנה לשוטים".

מה דעתך על מערכת הבחירות שהפכה בחודש האחרון למכוערת במידה רבה?

"אני לא מתעסק בלכלוכים, אני מתעסק רק בעצמי ולא באחרים. כך אני עושה לאורך כל הזמן גם בחוגי הבית שלי. אחרים שרוצים להתעסק בלכלוכים, ובי שיעשו מה שהם רוצים. אני לא נגרר לשם ואני לא במקום הזה".

התחושה שלי היא שלא כך הדבר, אתה די נגרר לקלחת.

"שאלת אותי, אני עונה. אני לא נגרר ואתה מרגיש לא נכון, ומפרש דברים לא נכון. אני שומר על ניקיון, מטפל רק בעצמי ולא מתעסק עם אחרים".

אתה חושב שאחרי היום מועצת העיר תראה אחרת?

"ההרכב שלה יהיה לא פשוט, תורכב מהרבה סיעות, וראש העיר שיבחר יצטרך להרכיב אותה".

מי שיבחר תהיה לו עבודה קשה?

"כנראה. אני לא פרשן פוליטי".

תהיה מוכן ללכת עם כל אחד?

"אני אעשה כל דבר שיהיה טוב לעיר, לא אחשוב על צביקה".

אתה רואה את עצמך במצב, שאם חלילה אתה לא נבחר לראשות העיר, אתה יושב באופוזיציה?

"אמרתי כבר שאם אני לא אבחר אני לא פורש ממועצת העיר ונשב או בקואליציה או באופוזיציה – זה לא משנה. במועצת העיר אני אשב".

***

13:00 – במטה של מירית שקד ברק הגישו בשעה האחרונה תלונה לועדת הבחירות, בטענה כי פתקים של רשימת התפוזים הוסתרו בקלפי מספר 60 בבית הספר שרת. שקד ברק אומרת כי דיווחו לה שהדבר נעשה גם בקלפיות אחרות, ולדבריה יריביה מנצלים את העובדה שאין לה תקציב להציב משקיפים מטעמה בכל אחת ואחת מהקלפיות בעיר. "כנראה שמשהו מרגיש את העוצמה שלנו ומפחד שנצליח והחליט לנצל את זה שאין לנו מספיק תקציב למשקיפים בקלפיות והחליט לעשות לנו סיכול ממוקד", אומרת שקד ברק, "אינטרסנטים ומושחתים לא יעזור לכם, היום יגמרו כל החגיגות ומחר נתחיל עידן חדש עם ראשת עיר שתיתן פייט לשחיתות. אני קוראת למנהל הבחירות להגביר את הפיקוח על הקלפיות בכלל ועל פתקי התפוזים בפרט. לא יתכן שמועמדים ללא תקציב למשקיפים בכלל הקלפיות יופקרו".

הקלפי בבית הספר שרת והפתקים המוסתרים של רשימת התפוזים

הקלפי בבית הספר שרת והפתקים המוסתרים של רשימת התפוזים

12:20 – אחוז ההצבעה עד השעה הזו בבחירות המקומיות בכפר סבא גדול בשבעה אחוז לעומת הזמן הזה בבחירות 2013. עד כה הצביעו בכפר סבא 13,646 תושבים, שהם כ-17 אחוז מבעלי זכות הבחירה.

10:40 – תושבים מתלוננים על תור ארוך במיוחד בקלפי שהוצבה בבית האבות בית בכפר, מה שגרם לדבריהם לתושבים רבים לא להצביע. בהודעה ששלחו תושבים למתמודדים לראשות העיר נכתב כך: "יש תור עצום בגלל שלאוכלוסיה המבוגרת יש קושי בהצבעה מבחינת תנועה ובלבול. זה הגיוני כמובן, וצריך להתחשב בהם, אבל חייבים לפתוח שם עוד עמדה (לא עוד קלפי) כי אנשים רבים פשוט עוזבים בלי להצביע. זה סיכון כי חלקם גם לא יבואו שוב. כולם מפסידים מזה. אנא צרו קשר עם מי שצריך כדי שימצאו פתרון".

10:00 – המתמודד לראשות העיר רפי סער הצביע הבוקר בקלפי בתיכון גלילי.

רפי סער מצביע

רפי סער מצביע

9:30 – ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי, המתמודד על ראשות העיר, הצביע הבוקר בקלפי ברחוב המייסדים. צרפתי: "אני שמח על ההליך הדמוקרטי הנפלא הזה ובטוח שתושבי כפר סבא יצאו להצביע וידעו לבחור באנשים שעושים ולא באנשים שמדברים. יום נפלא ומוצלח לכולם!".

צביקה צרפתי מצביע

9:00 – רכב של פעיל במטה של יוסי סדבון, שאיננו בעל תו נכה, צולם הבוקר כשהוא חונה בחניית נכים. מהמטה של סדבון נמסר: "הרכב הוזז. מדובר ברכב שכור ולנהג היה תו נכה. למרות זאת הזיז אותו. ההנחייה הכוללת לפעילים ולמתנדבים הינה לשמור על החוק וכך ייעשה".

רכב של פעיל של סדבון חונה בחניית נכים

8:30 – המתמודד לראשות העיר יובל לוי הצביע הבוקר בבית הספר אורט מלווה באשתו ילה ובתו ננה. לוי: "זהו בוקר חשוב עבור כפר סבא ועיצובה בעשור הקרוב", אמר לוי, "אני סמוך ובטוח שהמתלבטים בין התושבים יצביעו למי שהוכיח נקיון כפיים, מביא איתו נסיון בן עשור ותוכניות שתחלנה לפעול מיד עם היכנסי ללשכת ראש העיר. אני קורא לתושבי כפר סבא לשמור על טוהר הבחירות ולהנות מהחגיגה של הדמוקרטיה. בהצלחה".

גם המתמודדת לראשות העיר הדר לביא הצביעה יחד עם בנה בבית הספר אוסישקין. לביא: "אני קוראת לכולם,לכל תושבי כפר סבא, לצאת להצביע ולעשות שינוי. למועמדים ולפעילים לשמור על חוקי המשחק. בסוף היום התושבים הם אלו שיכריעו איך הם רוצים לראות את כפר סבא מתקדמת".

המועמד יובל לוי מצביע בבית הספר אורט בכפר סבא כשהוא מלווה באשתו לנה וביתו

יובל לוי מצביע

הדר לביא מצביעה

8:00 – המתמודד על ראשות עיריית כפר סבא יוסי סדבון, הצביע הבוקר יחד עם אשתו נעמי בקלפי הסמוכה לביתו. "היום כולנו אומרים כן לכפר סבא. זה יום חג לעיר. אני קורא לכל הכפר סבאים להצביע ולהשפיע, ישר ולעניין!", אמר סדבון.

גם המתמודדת לראשות העיר מירית שקד ברק הצביעה הבוקר יחד עם בעלה.

יוסי סדבון מצביע

מירית שקד ברק ובעלה מצביעים

מירית שקד ברק ובעלה מצביעים

07:00 – 138 קלפיות נפתחו הבוקר בכפר סבא לטובת תושבי העיר שיבחרו במהלך היום את ראש העיר וחברי מועצת העיר, בשני פתקים. עד עתה לא דווח על תקלות מיוחדות. הקלפיות ייסגרו בשעה 22:00.

התושבים יצביעו בעזרת שני פתקים, צהוב ולבן, ויבחרו מי יוביל את עיריית כפר סבא מכיסא ראש העיר וממושבי המועצה. בסך הכל בכפר סבא יש 82,499 בעלי זכות בחירה, כאשר אחוז המצביעים בבחירות הקודמות עמד על 46 אחוזים. הצפי הוא שהאחוז יעלה במעט בגלל ריבוי המתמודדים והנסיבות שהביאו לסיום כהונתו של ראש העירייה הקודם יהודה בן חמו המואשם בפלילים, וגם משום שלראשונה יום הבחירות לרשויות המקומיות מוגדר כיום שבתון.

שבעה מועמדים יתמודדו על ראשות העיר ועוד 14 סיעות יתמודדו על המקומות במועצת העיר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוחנן

    לא מילונים לא לימונים לא אבטיחים
    הגודל המתאים זה תפוזים
    הצביעו מירית שקד ברק תפוזינה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר