השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי
השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי

פרשת רוטשילד 55: השופט ביקש מהעירייה להעביר התכתבויות של איתי צחר עם משרד הפנים

השופט החליט גם לצרף את משרד הפנים כמשיב לעתירה. עורכת הדין של העירייה: "כי ישנו חשש לתעמולת בחירות". עורך הדין של יובל לוי: "אין פה עניין של תעמולת בחירות"

פורסם בתאריך: 7.10.18 18:21

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, קצב לעיריית כפר סבא שבוע ימים כדי להציג בפניו את ההתכתבויות של המנכ"ל איתי צחר עם משרד הפנים, בנושא המחלוקת באשר לחוקיות הצבעת מועצת העיר מחודש יוני, בה אושרה הקצאת קרקע ציבורית ברחוב רוטשילד 55 ליזם פרטי, כפי שנחשף לראשונה בצומת השרון.

בדיון ראשון שהתקיים הבוקר בעתירה שהגיש יו"ר האופוזיציה והמתמודד לראשות העיר, עו"ד יובל לוי, הדורש לבטל את ההחלטה בעקבות חשיפת צומת השרון, החליט בית המשפט לצרף לעתירה גם את משרד הפנים. את העתירה הגיש לוי ביולי נגד עיריית כפר סבא, ראש העירייה צביקה צרפתי ונגד מועצת העיר.

באת כוחה של העירייה בעתירה, עו"ד בתיה בראף מליכזון, הסבירה בדיון כי בכוונת העירייה לצרף את תשובת משרד הפנים לכתב התשובה שלה לעתירה. היא אמרה שתשובת משרד הפנים לא צורפה לתגובה המקדמית שכן התגובה הוכנה לפני פגרת החג, ושרק ביום חמישי האחרון, "כאשר ערכנו בירור עם מר איתי צחר, התבררו לנו הנקודות האלה, אבל הן לא משנות מאומה", כלשונה.

נזכיר שהקרקע העירונית שברחוב רוטשילד 55 אמורה להיות מוחכרת לקבלן, אלי סבאג, כדי שיקים מתחתיה חניון תת קרקעי. הקמת החניון נדרשת להוצאת היתר בנייה לפרויקט המתוכנן בשטח הסמוך, על קרקע פרטית, להקמת בניין בן תשע קומות המשלב מגורים ומסחר. את הפרויקט ואת החניון אמורה להקים חברת איתנים, בבעלות אלי סבאג, אחד התורמים בבחירות הקודמות לסיעת מעוף, סיעתו של ראש העירייה צביקה צרפתי ושל קודמו יהודה בן חמו, והסיעה הגדולה בקואליציה. בין בעלי הקרקע תורמים נוספים למעוף – דוד אלבז וכן דריה, רפי וישראל דורי.שבישיבת המועצה

בישבת מועצת עיריית כפר סבא בחודש יוני לא הושג הרוב הדרוש כדי לאשר את ההחלטה, והיא לא עברה, אולם, מיד לאחר מכן, נערכה הצבעה נוספת, בהשתתפות חבר המועצה איתן צנעני שלא השתתף בהצבעה הראשונה, כשההסבר שניתן לנוכחים הוא "ספירה חוזרת של הקולות", ואז השיגה הקואליציה את הרוב הדרוש בעד ההחלטה, שעברה. בישיבה נכחו לוי עצמו ומנכ"ל העירייה צחר.

עו"ד בראף מליכזון, אמרה בדיון בבית המשפט הבוקר כי ישנו חשש לתעמולת בחירות, הואיל ונותרו רק 20 יום למועדן, והעתירה הוגשה במסגרת 90 הימים של חוק איסור תעמולת בחירות. "אנחנו חושבים שמן הראוי לדחות את הלך הרוח סביב הנושא הזה ולו יום לאחר הבחירות כדי לא להעניק יתרון תקשורתי לעותר", אמרה. לטענתה, לעצם העניין "יש לנו תמלילים בין העותר לבין מנכ"ל העירייה שהתנהלו לאחר הנושא הזה, שישפכו אור מאוד ברור לבית המשפט על כל ההתנהלות. לא רצינו לפגוע בעותר ולכן הדברים לא באו לפתחו של בית המשפט כרגע".

בא כוחו של עו"ד לוי, עו"ד גדעון גולדשטיין, אמר: "העותר הגיש עתירה על בסיס כתבה, ועל בסיס זה שהוא היה גם בישיבה ואמר שיש כאן עניין לא תקין… זה לא היה בתוך 90 הימים כפי שחברתי טענה, ואין פה עניין של תעמולת בחירות".

עו"ד גולדשטיין הסביר גם מדוע לא צירף לעתירה את משרד הפנים כמשיב: "הסיבה שבעטיה בחרנו שלא להגיש את העתירה בצירוף משרד הפנים היא לאור חוות הדעת", הסביר עו"ד גולדשטיין. "חברתי בחוות הדעת אומרת שכיוון שעיריית כפר סבא היא עירייה איתנה, שנמנית על רשימת 24 העיריות האיתנות, היא לא זקוקה לאישור של שר הפנים להחלטת מועצת העיר להיפרד מנכסיה. כל מה שהיה דרוש זה רוב מוחלט של 10 חברי מועצה. אין לי התנגדות לכך שיצורף משרד הפנים".

כאמור, בהחלטתו קצב השופט לעירייה שבוע ימים להמציא מסמכים אלו ואף החליט לצרף את משרד הפנים כמשיב לעתירה. "עולה כי התבקשה התייחסות הלשכה המשפטית במשרד הפנים לשאלת תקינות הליך ההצבעה, וכפועל יוצא מכך לתקפות ההחלטה שהתקבלה", אמר השופט, "על כן לא ברורה התשובה שהוצגה בפניי רק עתה, והכוונה למסמך מיום ה-29 באוגוסט השנה, שנכתבה על ידי מ"מ מרכזת שלטון מקומי. מעבר לכך שאין מדובר כאן בגורם משפטי, הרי התגובה היא כללית ביותר, וממנכ"ל העירייה שמעתי בדיון היום שההתכתבות בעניין זה נמשכת".

עוד ציין השופט כי "בית המשפט רשם לפניו את הצהרת העירייה שלא קידמה ולא תקדם את חתימת ההסכם מול היזם עד להתבהרות כל הדרוש וקבלת כל האישורים הנדרשים".

על פי מקורביו של לוי, אף שהדבר לא נכתב בפרוטוקול, לוי הציע לנציגי העירייה לקיים הצבעה חוזרת מיידית על ההחלטה, ובכך לייתר את העתירה, אך לדבריהם בעירייה סירבו. "על מנת שלא לפגוע בבעלי זכויות בקרקע לוי הציע לתקן את הפגם בהליך המנהלי בהצבעה, לקיים מיידית הצבעה נוספת ובה להביא את כל העובדות לדיון ולייתר את הצורך לדון בעתירה, אך העיריה סירבה להצעה זו". מעיריית כפר סבא לא התקבלה תגובה בעניין.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר