השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי
השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי

החכרת הקרקע ברוטשילד 55: יובל לוי הגיש עתירה נגד העירייה

לבקשת העירייה, דחה בית המשפט את הדיון שנקבע למחר. העירייה התחייבה לא לבצע כל פעולה להעברת השטח ליזם עד לדיון

פורסם בתאריך: 24.7.18 18:23

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, המתמודד על ראשות העיר עו"ד יובל לוי, הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז נגד עיריית כפר סבא ובקשה לצו ביניים, לביטול החלטת מועצת העיר להחכיר קרקע ברחוב רוטשילד 55 לקבלן פרטי, החלטה שהתקבלה בהליך מעורר מחלוקת בישיבת מועצת העיר בחודש יוני. השופטת אסתר שטמר קיבלה את בקשת העירייה לדחות את הדיון בנימוק שמנכ"ל העירייה איתי צחר שוהה בחו"ל, דיון שנקבע במקור למחר (יום רביעי) בשעה 10:00.

באמצעות עו"ד גדעון גולדשטיין, טוען לוי בבקשה לצו ביניים כי "ההחלטה המנהלית התקבלה תוך שנפלו בה פגמים מהותיים, תוך הצגת מצג שווא בפני חברי מועצת העיר, הגובלים במרמה והפרת אמונים, בין היתר של ראש הרשות והיועץ המשפטי לרשות, שבמסגרתם בוצעה במחטף 'הצבעה חוזרת' במקום 'ספירת קולות חוזרת', בניגוד לסעיף 46(א) לתוספת השנייה לפקודות העיריות (נוסח חדש)".

הוא כותב כי אם לא תתקבל בקשתו לבטל את ההחלטה, "המצב המשפטי בנכס עלול להשתנות, לרבות דיווחים לרשויות המס ולשכת רישום המקרקעין לטובת היזם ו/או בעלי הזכויות במקרקעין. חמור מכך, עם העברת הזכויות בנכס ליזם ולגורמים פרטיים עלולות להתחיל עבודות במקרקעין על פי היתר הבניה משנת 2016 ו/או הכנות כולל התקשרויות חוזיות לעבודות שעלולות לייצר הסתמכויות אצל צדדי ג'. הסתמכות זו ועבודות כאלו, עלולות ליצור חבות של המשיבות ולפגוע כאמור בתושבי העיר ובקופה הציבורית עם קבלת העתירה. מסיבות אלו יש ליתן צווים זמניים כמבוקש בבקשה זו".

יובל לוי

יובל לוי

 

בא כוח המשיבות (מועצת העיר, העירייה, וראש העירייה צביקה צרפתי; א.א) עו"ד גילי שמואלי, ביקש מבית המשפט ארכה בהגשת התגובה ודחיית הדיון. הוא קרא לבקשה של לוי "תיאורטית" והסביר שהעירייה, באמצעות צחר, כבר הודיעה שלא תקדם את חתימת ההסכם מול היזם "עד להתבהרות כל הדרוש וקבלת כל האישורים הנדרשים", ושביקשה את התייחסות משרד הפנים להליך ההצבעה. הוא כתב גם כי המשיבות מסכימות שעד לדיון בבקשה לצו ביניים לא תתבצע כל פעולה להעברת השטח ליזם, ולא יתקיים דיון מחדש בהחלטה במועצת העיר עד להכרעה בעתירה.

איתי צחר וצביקה צרפתי, בישיבת המועצה שבה אושרה החכרת השטח ליזם

איתי צחר וצביקה צרפתי

כפי שחשף צומת השרון בתחילת החודש, בישיבה לא הושג הרוב הדרוש כדי לאשר את ההחלטה, והיא לא עברה, אולם, מיד לאחר מכן, נערכה הצבעה נוספת, בהשתתפות חבר המועצה איתן צנעני שלא השתתף בהצבעה הראשונה, כשההסבר שניתן לנוכחים הוא "ספירה חוזרת של הקולות", ואז השיגה הקואליציה את הרוב הדרוש בעד ההחלטה, והיא עוברת.

הקרקע העירונית אמורה להיות מוחכרת לקבלן, אלי סבאג, כדי שיקים מתחתיה חניון תת קרקעי. הקמת החניון נדרשת להוצאת היתר בנייה לפרויקט המתוכנן בשטח הסמוך, על קרקע פרטית, להקמת בניין בן תשע קומות המשלב מגורים ומסחר. את הפרויקט ואת החניון אמורה להקים חברת איתנים, בבעלות אלי סבאג, אחד התורמים בבחירות הקודמות לסיעת מעוף, סיעתו של ראש העירייה צביקה צרפתי ושל קודמו יהודה בן חמו, והסיעה הגדולה בקואליציה. בין בעלי הקרקע תורמים נוספים למעוף – דוד אלבז וכן דריה, רפי וישראל דורי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר