ראשי הרשויות
ראשי הרשויות

פרסום ראשון: רפי סער ואושרת גני גונן מקדמים הקמת פורום ראשי רשויות אזורי

הפורום אמור להביא להוזלת עלויות במכרזים ולשיתוף פעולה בין הרשויות במאבקים נגד תחנות הכוח או להזזת נתיבי טיסה

פורסם בתאריך: 29.11.18 08:57

ראש עיריית כפר סבא הנבחר, רפי סער, וראשת המועצה האזורית דרום השרון החדשה, אושרת גני-גונן, מייסדים פורום רשויות באזור השרון, בו יקחו חלק ראשי הרשויות של כפר סבא, דרום השרון, הוד השרון וכוכב יאיר-צור יגאל. הפורום אמור לאפשר להם לפעול יחד בתחומים שונים, לקדם נושאים ציבוריים ולצמצם עלויות בתחומים פנים מוניציפליים. בתוך כך, מצטרפות הרשויות דרום השרון, הוד השרון וכוכב יאיר-צור יגאל לאשכול רשויות קיים שהקים משרד הפנים, וכלל עד עתה את טייבה, כפר סבא, כפר קאסם, כפר ברא, קדימה-צורן, קלנסווה ורעננה.

נבהיר כי בדצמבר 2017 אישר משרד הפנים הקמת אשכולות רשויות חדש באזור השרון. "זה אשכול רשמי שפועל בצורה מסודרת עם מנכ"ל ותקציב, שבעבר דרום השרון סירבה להצטרף אליו והיום אנחנו ראשי הערים חדשים מצטרפים אליו", מסבירה גני-גונן, "בלי קשר לאשכול, אנחנו החלטנו, כל אותם חבר'ה שבתמונה, ליצור את פורום השרון שיפעל בנושאים של חינוך, איכות סביבה ותחבורה, שחלקם אמנם חופפים לאשכול אבל אפשר לעשות אותם באופן מהיר יותר ולא פורמלי. למשל, לפעול בנושא שבילי אופניים שמחברים בין היישובים, עזרה הדדית בשיבוצי ילדים לחינוך המיוחד, הקמת אתר משותף לטיפול בגזם, בקרת רמזורים, טיפול בכבישים משותפים שיש לנו כמו 5504 ועוד".

ביום שלישי, בכנס ראשי הרשויות החדשים שקיים משרד הפנים באשקלון, נפגשו סער וגני-גונן עם ראש עירית הוד השרון הנבחר אמיר כוכבי, ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוייג וראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל הנכנס יובל ארד, וקידמו את הנושא.

“שיתוף הפעולה בינינו, שאליו יצטרפו בקרוב ראשי רשויות נוספים, יהווה מנוף לפיתוח אזורי, השקעות משותפות, מאבק משותף בשינויים רגולטורים ולשיתוף פעולה להרחבת שירותים לטובת תושבי האזור כולו. באנו לעבוד”, כתב ארד בעמוד הפייסבוק שלו.

“הפורום החדש יורכב מראשי רשויות בשרון ממזרח לכביש 444, שיכלול גם את אלפי מנשה וגם ראשי רשויות מהמגזר הערבי”, אומר גורם המעורה בפרטים, “הם רוצים למצות את היכולת של שיתוף הפעולה הזה בכמה נושאים: אחד זה שיתופי פעולה בתחום הפיתוח, בתחום השירותים לתושב – גזם ניקיון ועוד שבו יקוימו מכרזים משותפים שעשויים להוזיל עלויות. העניין השני הוא מאבקים משותפים בגורמים רגולטוריים כמו תחנות כוח, נתיבי טיסה וכל מיני תהליכים תכנוניים. הדבר השלישי זה הרחבת השירותים לתושב. יש פה המון רעיונות של הכנסה של חדשנות טכנולוגית, שאם הם יעשו את זה ביחד יהיה הרבה יותר קל להטמיע את זה”.

זה מחייב את כולם כל הזמן לעבוד יחד?
“ממש לא. אתה יכול להצטרף לעניין אחד ולא לאחר. נגיד, אחד יכול להצטרף למכרז פינוי אשפה ובמכרז לחשמל לא. בכל מקרה, זו חקיקה שמאפשרת לרשויות לצמצם עלויות. אם ראש ראשות רוצה לעשות מכרז להחלפת תאורות לד אפשר לעשות את זה במכרז שדרכו יתקבל מחיר יותר טוב מאשר לבד. בעבר דברים כאלה נעשו על בסיס יחסים, אבל האשכול מאפשר לך למסד פורמלית את מערכת היחסים הזו ונותן להם מבנה מסודר. האשכול הזה יאפשר להם לרכוש שירותים ולשתף פעולה בשירותים תכנוניים ולהיאבק בדברים האלה ביחד ולפעול יחד ולרכוש שירותים יחד לתושב במחירים טובים יותר ועדיין לשמור על העצמאות של כל רשות ורשות”.

ויש גם את העניין שכולם ראשי רשויות חדשים ושאפתנים ללא משקעי עבר.
“נכון, אי אפשר להסתיר את העבודה שנבחרו כאן ארבעה ראשי רשויות חדשים שהיחסים ביניהם גם טובים בכל הממשקים. יש בניהם מערכת יחסים מאוד טובה וחברית שנבנתה על פני שנים, ולכן היא מאפשרת היום בלי קשר למה שהיה בעבר, לקדם את הדבר הזה. היחסים הטובים והרצון לשתף פעולה בהחלט יכול בעתיד לשנות את הפנים של איך ראשי הרשויות מובילים את הישובים בשרון בהרבה מאוד ממדים”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר