חברי מועצת עיריית כפר סבא. צילום רמי זרנגר
חברי מועצת עיריית כפר סבא הנכנסים והיוצאים. צילום רמי זרנגר

בשעה טובה: יש קואליציה בכפר סבא. כל הפרטים

אמש, לקראת חצות, חתם ראש העירייה על ההסכמים עם השותפים החדשים. מי יהיו סגנים בשכר? מי ממלאי המקום? מי קיבלו את תיק התחבורה ומי קיבל סמכות בועדת התכנון והבנייה?

פורסם בתאריך: 11.1.19 08:23

ראש עיריית כפר סבא רפי סער חתם אמש (ה'), לקראת חצות, על הסכמים קואליציוניים עם יו"ר מרצ במועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין, עם יו"ר סיעת תפוח במועצה עו"ד יובל לוי ומספר שתיים בסיעה, ממה שיינפיין, עם אורן כהן מהליכוד ועם עדי סקופ מסיעת הרשימה שלנו. הרסגור-הנדין חתם על ההסכמים בראשי תיבות עד לקבלת אישור סופי של מפלגת מרצ הארצית.

השותפים הקואליציוניים ישבו משעות אחר הצהריים המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות "עד שיצא עשן לבן", כלשונם, כדי להביא לחתימת ההסכם. היום בבוקר (ו') צפויים, כך על פי גורמים במועצה, גם יו"ר סיעת תנופה, איתן צנעני ודני הרוש ואוסנת ספורטה מסיעתו של ראש העיר "דרך חדשה" ולחתום על ההסכמים. כפי שנכתב לראשונה בצומת השרון סער רוצה להביא את ההסכמים לאישור מועצת העיר כבר בתחילת השבוע הבא.

לצומת השרון נודע כי במפתיע, צנעני והרוש ישמשו כממלאי מקום ראש העיר ברוטציה, על פי הסדר הזה. כזכור, מדובר בתפקיד שבמחלוקת – שיו"ר סיעת "כפר סבא בראש" יוסי סדבון ביקש לעצמו כתנאי לכניסה לקואליציה. בנוסף, כפי שפורסם בטיוטת ההסכם שהביא לראשונה צומת השרון אתמול, הרסגור-הנדין וכהן ישמשו כסגני ראש העיר בשכר ברוטציה, דני הרוש יהיה סגן בשכר וממלא מקום וצנעני סגן ללא שכר.

עוד נודע לצומת השרון כי הרסגור-הנדין ומרצ קיבלו את תיק התחבורה, את תיק הקיימות והחדשנות, ראשות ועדת איכות הסביבה ואת תיק הנגישות. דני הרוש יהיה אחראי על האגף לאיכות הסביבה, שכולל את נושאי הניקיון, הגינון, הפארק העירוני ורכבי העירייה.

לוי קיבל את תפקיד ממלא מקום יו"ר מפעל המים, כשהיו"ר יהיה סער עצמו – זאת בניגוד לערכות כי לוי ימונה ליו"ר. לוי אף יהיה ממלא מקום ראש העיר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. שיינפיין ימונה כיו"ר מינהלת גמלאים שתקום בתוך שלושה חודשים, והוא יעמוד גם בראש הקתדרה החדשה. כהן ישמש כיו"ר דירקטוריון גלי השרון וכאמור סגן ראש העירייה בחצי השני של הקדנציה.

בנוסף לתפקיד הסגן וממלא מקום ברוטציה, קיבל צנעני אחריות על המועצה דתית והחינוך הדתי-חרדי, הרחבת מחלקת תרבות תורנית והקמת מחלקת נוער דתי-חרדיץ כמו כן קיבל אחריות על תחום השירות לתושב – המוקד העירוני ושידרוג השירות באגפי העירייה. בנוסף קיבל את תיק השכונות, למעט השכונות הירוקות, ראשות ועדת הנחות בארנונה, ראשות ועדת ערר במפעל המים, ואת נושא עידוד וקליטת עלייה מצרפת.

סקופ קיבלה אחריות על השכונות הירוקות, את ראשות מועצת הנשים, תיק התרבות והפנאי העירוני וחברות בדירקטוריונים ו-ועדות.

"זו בשורה לתושבים, התחלנו לסכם את הקואליציה העתידית של העיר", אמר סער אמש בחצות ליעקב אמיר מעמוד הפייסבוק "ביקורת בונה". "יהיו בה הרבה מאוד חברים שבאו לעשות למען העיר ולקדם אותה, גם את החינוך וגם את ההתפתחות, הכל בשיתוף פעולה אמיתי בשותפות ובשקיפות. גם מי שבחר להיות באופוזיציה, זו תהיה אופוזיציה טובה ואני אכבד אותה, נעשה את העבודה בשותפות אמיתית. זה טוב שיש אופוזיציה, זה טוב לקבל ביקורת ונכון, ואני מכבד אותם ואולי בבוא הזמן הם יצטרפו לקואליציה".

לשאלה אילו תיקים קיבלו השותפים החדשים אמר: "אני כבר לא זוכר, אבל כל אחד קיבל תיקים שישפיעו על כפר סבא ויקדמו אותה".

לוי אמר ל"ביקורת בונה": "אנחנו בקואליציה כי אנחנו חושבים שבמאזן האינטרסים לטובת התושבים זה הדבר הכי נכון היום. קיבלנו את תחומי האחריות המתאימים שיוכלו לעזור לנו להיטיב עם הציבור". כשלוי נשאל מדוע לא יהיה סגן כשלסיעתו שני מנדטים, בעוד שחבר מועצה עם מנדט אחד קיבל את התפקיד ברוטציה (אורן כהן), השיב לוי: "אנחנו מקבלים על עצמנו את ההסכמה הקואליציונית לטובת העיר ובמאזן האינטרסים זה מה שמסתמן כרגע. זו לא החלטה שלנו בלבד אלא גם של השותפים שלנו בקואליציה". "אז זה חבר מביא חבר וחבר עוזר לחבר", נשאל. "זה לא שייך", השיב. "זה המאזן", השיב ממה.

הרסגור הנדין אמר ל"ביקורת בונה": "הגענו להסכמה לדעתי מאוד יפה, ואנחנו מכאן הולכים להצעיד את העיר הזאת למקומות חדשים. אני מעולם לא פסלתי אנשים על פי דתם ואמונתם. ישבתי בעבר בקואליציה עם נציגי הסיעות הדתיות ומאוד אשמח לשתף איתם פעולה למען תושבי כפר סבא. לכל אחד מאיתנו יש את הדעות האישיות, את הניואנסים, לפעמים מתנגשים, יש דברים שרוצים ולא מצליחים יש דברים שרוצים וכן מצליחים. אני מאמין שבהדברות אנחנו נצליח להשיג הרבה מאוד לכולם".

לשאלה האם תהיה תחבורה ציבורית בשבת, השיב יו"ר סיעת מרצ: "תהיה. זה פרויקט שמקודם על ידי משרד התחבורה, שנים עבדנו על זה כדי שהדבר הזה יקרה, ואני מאמין שהשנה אנחנו נראה את זה. התחייבתי שאם אבחר לראשות העיר אפעיל אוטובוסים עירוניים בשבת. כאמור תוצאות הבחירות היו אחרות, ובתוך התוצאות האלה אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו פועלים בצורה הטובה ביותר למען התושבים תוך יישום האג'נדות שאנחנו מאמינים בהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבישי

    איך יכול להיות שיובל לוי יושב בקואליציה ומחזיק בעתירה נגד העירייה ?
    מריח מסריח…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר