מפעל קניאל (מימין). צילום עזרא לוי
מפעל קניאל (מימין). צילום עזרא לוי

רוב ההתנגדויות נדחו: תוכנית קרית התקשורת בירוקה מתקרבת לאישור

הוועדה המחוזית דחתה את התנגדויות התושבים, החוששים מגריעת שטח שיכול לשמש לחטיבת ביניים, ומעומסי תנועה. ויש כוכבית: תנאי להפקדה הוא העתקת קו מתח עליון שגובל בשטח התוכנית

פורסם בתאריך: 24.1.19 13:24

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז, אישרה את תוכנית הקמת קריית התקשורת בשכונה הירוקה הצפונית בכפר סבא, בתנאים, לאחר שדחתה את רוב ההתנגדויות שהוגשו, ובין השאר את אלה של התושבים שעסקו בשימוש בשטחי ציבור בתוכנית ובחשש מעומסי התחבורה.

נזכיר כי מדובר בתוכנית של חברת ת.י.א תקשורת, הבעלים של אולפני הרצליה, בצפון-מערב שכונת 80 בכפר סבא, בסמוך למפעלים קניאל ובראון, להקמת מכללה לתקשורת וכן מבני מסחר ותעסוקה ומבני ציבור.

בדיון שהתקיים אתמול בוועדה, בהשתתפות נציגים של יזמי התוכנית– אולפני הרצליה, נציגי התושבים המתנגדים מהשכונה הירוקה ובכירים בעיריית כפר סבא והחברה כלכלית, הוחלט כי התוכנית תופקד, בין השאר בתנאי שקו מתח גבוה עליון הנמצא בתחומי התוכנית יועתק ולוועדה יוגש סקר סיכונים.

"על שני ייעודי הקרקע הכלולים בתחום התכנית חלות מגבלות בניה של קו מתח עליון העובר בסמוך לתכנית", נכתב בהחלטה, "בנוסף, חלות בתחום התכנית מגבלות סביבתיות בשל קרינה מקו המתח. מגבלות קו המתח ומגבלות בטיחות הקרינה מונעות מימוש הבניה בשטח התכנית. לפי הנחיות המשרד להגנת הסביבה המרחק הנדרש מקו החשמל מבחינת היבטי הקרינה אינו מאפשר בניה בתחום התכנית. לפיכך שוקלת הועדה לאשר את התכנית לאחר שיוצגו בפניה הסכמת המועצה המקומית דרום השרון ובעל הקרקע לתחומו מבוקש להעתיק את קו החשמל, ולאחר שיושלם סקר סיכונים…".

לגבי יתר ההתנגדויות, שאינן קשורות לנושא קו החשמל קבעה הוועדה כי "מדובר בתכנית המיטיבה עם העיר והשכונה, ולפיכך מחליטה לדחות את ההתנגדויות שאינן קשורות לנושא קו החשמל".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

באשר לטענות התושבים כאילו הקמת קריית התקשורת תגרע מהשטחים הציבוריים בשכונה, ובעיקר אלה המאפשרים הקמת חטיבת ביניים בשכונה, דחתה הוועדה את הטענה וקבעה כי "התכנית אינה גורעת שטחי ציבור ואף קובעת את היקף שטחי הבניה למבני הציבור".

נציין שבדיון אמרה עורכת התוכנית כי "ישנם 4-3 מגרשי שב"צים (שטח לבנייני ציבור) ריקים בשכונה שיכולים לענות על הצורך במבני חינוך. חטיבת הביניים נמצאת כבר בתכנון ולאכלוס ב-2020".

לנושא שטחי ציבור קבעה הוועדה גם כי "התכנית קובעת שטחי בניה לשימוש המבנים ומוסדות ציבור בסך 742,16 מ"ר, וכן מוסיפה שימוש של מבנים ומוסדות ציבור ביעוד התעסוקה ומבנים ומוסדות ציבור (יעוד מעורב) בהיקף של 6280 מ"ר. גם שטחי ציבור אלה הינם של עירית כפר סבא ועל כן אין צמצום בשטחי הבניה ביעוד למבני ציבור. לאור האמור, סבורה הוועדה כי התכנון המוצע משפר את המצב התקף על ידי הוספה של שטחי בניה בשני היעודים הציבוריים הכלולים בתכנית, והוראותיה קובעות באופן ברור ומחייב את היקפי שטחי הבניה עבור כלל השטחים הציבורים".

בנושא התחבורה קבעה הוועדה כי אמנם "המתנגדים טענו כי הם סובלים מעומסי תחבורה ביציאה והכניסה מהשכונה והביעו חשש שהתכנית תחמיר את המצב התחבורתי, הוועדה מקבלת את ההתייחסות של מתכננת התחבורה של עירית כפר סבא הדוחה את הטענות. התוספת של התכנית לעומסי התנועה שולית, אם בכלל, וזאת כיוון שהתכנית לא מוסיפה שטחי תעסוקה ומסחר ותוספת שטחי הציבור נועדו לטובת התושבים".

מלבד סקר הסיכונים קבעה הוועדה כי תנאי נוסף למתן תוקף לתוכנית יהיה צירוף של נספח תנועה לתוכנית "אשר יציג את מערך הגישה, הכניסה, היציאה והחניה למתחם. התכנית תציג קשרים ומעברים להולכי רגל ואופניים לכיוון שכונת כפר סבא הירוקה, בתאום עם לשכת התכנון". תנאי נוסף הוא "תנאי שלביות הביצוע התחבורתי", שמגביל את התקדמות הבנייה בהתאם לתנאי משרד התחבורה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאירוביץ

    איפה הגב' לוי סקופ? לא שהיו לי ציפיות גבהוהות, אבל כבר הבטחה ראשונה לפח האשפה ללא קרב.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יאללה נמאס מהירוקה הזאתי כל אלה שחיים שם בכלל מעולם לא חיו בכפר סבא עד שבנו את שכונת הפלוץ הזאת…נמאס שכל מה שבא להם מקבלים עם כפית זהב ואת תושבי המרכז מחרבנים אז אני שמחה על ההחלטה לא צריך עוד בניינים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר