החי פארק בכפר סבא. צילום עזרא לוי
החי פארק בכפר סבא. צילום עזרא לוי

פרשת הפארק: האם העירייה מתכוונת להגיש תלונה במשטרה?

בעקבות חשיפת צומת השרון, שבעת חברי האופוזיציה בכפר סבא פנו בשאילתה לעירייה. הם רוצים גם לדעת אם העירייה מתכוונת לתבוע את השבת מאות אלפי השקלים החסרים לכאורה

פורסם בתאריך: 27.1.19 13:31

שבעת חברי האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא מבקשים מהעירייה הבהרות, האם בכוונת העירייה להגיש תלונה במשטרה, ו/או לתבוע את מאות אלפי השקלים החסרים לכאורה, בפרשת החי פארק והפארק, שנחשפה בתחילת החודש בצומת השרון.

בשאילתה שהגישו חברי המועצה – אמיר סילבר, הדר לביא, יוסי סדבון, פנחס כהנא, צביקה צרפתי, קרן חגואל גרשון ותהילה מימון – לקראת ישיבת המועצה הקרובה (הישיבה תתקיים ב-6 בפברואר), נכתב כי "בתאריך 4 בינואר 2019 פורסמה כתבה ב'צומת השרון' הנוגעת לדוח שהכינה חברת דיס ביקורת ואבטחת מידע בשנת 2014 לבקשת העירייה", נכתב בשאילתה, "הדוח מתייחס לתקופה של שלוש שנים משנת 2011 עד 2013 ובו הועלה חשד לגניבת כספי הכנסות הפארק העירוני בהיקף של עשרות אלפי שקלים, רכישות פיקטיביות, וגניבת חיות בעלות ערך כספי. בכתבה צויין שמנהל הפארק דורון בקנשטיין ומנהל החי פארק יעקב ארגטרו הכחישו שפוטרו בשל ניהול לא תקין".

עוד מצוין בשאילתה כי הדוחות, שהוגשו בזמנו למנכ"ל העירייה דאז אשל ארמוני ולאחר מכן דוח משלים שהוגש למנכ"לית העירייה דאז אושרת גני גונן ולגזבר העיריה שגיא רוכל, לא הועברו לידי חברי מועצת העיר, לא טופלו על ידי מבקר העירייה ו-ועדת הביקורת ולא הוגשה תלונה במשטרה.

נזכיר כי בעקבות בקשה של חברת המועצה הדר לביא בישיבת המועצה האחרונה, העבירה העירייה לחברי המועצה חלק מהדוחות אך על פי השאילתה "לא נכלל דוח מתאריך 21 מאי 2014 שהוגש למנכ"ל העירייה דאז. לעומת זאת התקבל דוח חדש לפיו הוגשו על פי החשד דיווחים כוזבים בגין העסקת עובדי ניקיון בפארק – דבר שגרם נזק לעירייה בהיקף הנאמד בסכום של 900 אלף שקלים".

"העירייה הגיבה לפרסום בתקשורת כי נעשו כל ההליכים המנהליים והמשמעתיים, תוקנו כל הליקויים והוסדרו כל הנהלים", נכתב בשאילתה. "באשר לסמנכ"ל דאז דני הרוש צויין שלא היה מעורב בנושא".

עם זאת, שבעת חברי האופוזיציה מבקשים לדעת מה המדיניות בדבר הגשת תלונות למשטרה והאם יש כוונה להגיש תלונה למשטרה "בגין חשד לביצוע עבירות מסוג קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד, שהינן מסוג פשע שזמן ההתיישנות שלהם עשר שנים". עוד הם שואלים מה המדיניות בדבר העברת דוחות ביקורת חיצוניים למבקר העירייה ולוועדת ביקורת והאם יש כוונה להעביר היום את הדוחות לטיפול מבקר העירייה ולטיפול ועדת ביקורת כדי לבחון תיקון הליקויים. עוד נשאלה העירייה "מהי אחריותם של עובדי העירייה שהיו מופקדים בזמנו על התנהלות הפארק ולתשלומים ששולמו עבור הפעלתו, האם הכספים החסרים הוחזרו לעירייה, האם יש כוונה לתבוע את השבתם? ומהי מדיניות שמירת דוחות חיצוניים בעירייה?".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר