השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי
השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי

"חבל שהעתירה לא התבררה עד תום": עיריית כפר סבא ייתרה את החלטת בית המשפט בפרשת רוטשילד 55

העירייה מבקשת למחוק את העתירה שהגיש נגדה עו"ד יובל לוי, חבר הקואליציה כיום והאופוזיציה אז. אם תתקבל ההחלטה, בית המשפט לא ידון בתקינות ההליך השנוי במחלוקת שבו אישרה מועצת העיר להחכיר קרקע עירונית ליזם פרטי

פורסם בתאריך: 26.2.19 15:11

עיריית כפר סבא מבקשת למחוק את העתירה שהגיש נגדה עו"ד יובל לוי, חבר הקואליציה כיום ואז יו"ר האופוזיציה, ולהביא לסיום את פרשת רוטשילד 55 שנחשפה בצומת השרון, מבלי שתתברר עד סופה. לטענת העירייה, מאחר וההחלטה להחכיר את הקרקע העירונית התקבלה שוב החודש, במועצת העיר החדשה, ומאחר ובית המשפט אינו דן "בסעדים תיאורטיים", לא נותר אלא למחוק אותה.

החלטת השופט אם להיעתר לבקשת העירייה אמורה להתקבל בימים הקרובים. אם יורה על מחיקת העתירה, לא יתקיים דיון בבית המשפט, במסגרת העתירה, באשר לחוקיות ההצבעה במועצת העיר, בחודש יוני אשתקד, אז אישרה העירייה בהליך שנוי במחלוקת החכרת קרקע עירונית ליזם פרטי.

נזכיר שבהצבעה שנערכה במועצת העיר ב-6 ביוני 2018, לא אושרה בקשה להחכרת קרקע, לתקופה של 49 שנים, ברחוב רוטשילד 55, לקבלן אלי סבאג. מיד לאחר מכן התקיימה הצבעה שנייה, בטענה שמדובר בספירה חוזרת של הקולות, תוך שחברי מועצה משנים את אופן הצבעתם הראשונה, או שהצטרפו להצבעה השנייה כשלא נכחו בראשונה.

אחרי שבמועצת העיר האחרונה אישרה מועצת העיר את החכרת הקרקע, הגישה העירייה כאמור בקשה למחיקת עתירתו של לוי בנושא, בטרם יתקיים דיון באשר לטענות שעלו בה. על פי הבקשה "העניין הובא לדיון והצבעה על ידי ראש העירייה החדש שנבחר בבחירות האחרונות, רפי סער, מטעמי יעילות, מבלי להודות בשום טענה מהטענות שנטענו בעתירה, ומנקודת מוצא פרקטית לפיה במקום להיתפס לשאלות פרוצדוראליות של אופן ההצבעה, יערך דיון ממצה מחדש לעצם הנושא המהותי של הסכם החכירה על כל הכרוך בכך".

עו"ד לוי הגיש את תגובתו לבקשה באמצעות עו"ד גדעון גולדשטיין. בתגובתו הוא מברך על כך שהעירייה השכילה "סוף כל סוף" להסכים עם טענותיו וקיימה את ההצבעה החוזרת. "אלא שהעירייה גררה את העניין מאז חודש יולי 2018 על פני שני דיונים… והמשיכה לדבוק בעמדתה כי יש לדחות את העתירה", נכתב. "פרק זמן זה מאז הוגשה העתירה עמדה העירייה על 'קוצו של יוד' בכל הקשור בפרוטוקול הדיון הראשון ועמדה בחוסר תום לב מובהק על תיקונו, שלא לצורך ועל אף שהנושא שבו התבקש התיקון לא היה רלוונטי לעתירה וזאת על מנת לפגוע בעותר ולהשחיר את שמו".

צביקה צרפתי (משמאל, צילום רמי זרנגר) ויובל לוי

צביקה צרפתי (צילום רמי זרנגר) ויובל לוי

בתגובתו מזכיר לוי כי גם משרד הפנים לא חסך ביקורת מהעירייה כשכתב כי "ההכרעה בדבר חוקיות ההצבעה והתנהלות העירייה, עשויה להשליך על סיווגה של העירייה כעירייה איתנה בעתיד". הוא גם מזכיר כי ראש העירייה דאז, צביקה צרפתי, לא הגיש את תגובתו לעתירה חרף החלטת בית המשפט. לדבריו לאור העובדה שהעירייה "גררה ומשכה את ההליך שלא לצורך יש לחייבה בהוצאות משמעותיות לדוגמה".

לדבריו היה צידוק להגיש את העתירה "נוכח הפגמים הברורים שנפלו בהליך ההצבעה ומפאת החשיבות הציבורית בשמירה על הליך תקין בעת מכירת נכס ציבורי לידי ידיים פרטיות", וכי הוא עודנו סבור שיש לברר את העתירה עד תום, "נוכח החשיבות הציבורית בהתוויית נורמות התנהלות תקינות בעת ישיבות המועצה". לדבריו טוב הייתה עושה העירייה אם הייתה מקיימת דיון חוזר בטרם הוגשה העתירה, כפי שביקש בטרם פנה לבית המשפט.

בעירייה טענו בתגובה כי התמשכות ההליך נבעה עקב "פגמים שנפלו בניסוח העתירה ותוך ניסיון להסיט את הדיון לנושאים אגביים". הם גם טענו שהעתירה נוסחה ללא צירוף משרד הפנים לעתירה וללא צירוף בעלי הזכויות בקרקע. לדבריהם, אין לראות בקבלת סעד זה או אחר אשר נטען בעתירה כמה שמעיד על העתירה כמוצדקת, "וככל שבוזבז זמן שיפוטי ומשאבים בניהול ההליך, נוצר הדבר שלא עקב או כתוצאה מהתנהלותם של המשיבים", ולכן הם מבקשים לחייב את עו"ד לוי עצמו בהוצאות העירייה.

"תגובת העירייה והבקשה למחיקת העתירה אינה אלא מכבסת מילים", טוען עו"ד גולדשטיין בפני צומת השרון, "הלכה למעשה, העירייה קיבלה כמעט אחד לאחד את כל הסעדים שיובל דרש בעתירה ולפיכך ורק בגלל שעקבה אחרי הסעדים בעתירה, בעת שקיימה את ההצבעה החוזרת לאחרונה, על אף שהתחייבה בחודש יולי כי לא תביא את העניין להצבעה חוזרת לפני דיון והכרעה בעתירה, התאפשר לעירייה להגיש בקשה למחוק את העתירה על פי הלכות בית המשפט שלפיהן לא דנים בעניינים תיאורטיים. בעקבות כך, בית המשפט הורה להגיש התייחסות לעניין הוצאות משפט. ברור שמדובר במעגל שוטה שבו היועץ המשפטי של העירייה מאשר פעולות שאינם בגדר מינהל תקין של העירייה ואין כל פיקוח של משרד הפנים כיוון שעיריית כפר סבא מוגדרת כעירייה איתנה ועל כן לא מתערבת בהחלטות של העירייה מהסוג שהתקבלו במקרה רוטשילד 55".

באשר לטענה כאילו עו"ד לוי לא "מיצה הליכים" לפני שהגיש את העתירה, אומר עו"ד גולדשטיין: "משרד הפנים צורף לעתירה, והביע עמדתו ובמסגרת העתירה נחשפו תכתובות בין העירייה לבין משרד הפנים שבמסגרתם הבהיר משרד הפנים שלא ישמש 'גורם מלבין' לפגמים בהליך. הנה על אף טענות העירייה בסופו של יום בית המשפט החליט, כפי שטען יובל לוי בעתירה, כי אין כל צורך במשרד הפנים להמשך הדיון בעתירה".

לסיום הוא אומר: "מצער שלקח למעלה מחצי שנה ונדרשו חילופי גברי בראשות העיר כדי שהעירייה תשכיל להבין שהעתירה מוצדקת. מנגד, לא מדובר בעניין תיאורטי בלבד שכן יש מקום להתוויית אמות מידה להתנהלות תקינה בישיבות מועצה, בהליך קבלת החלטות ועל מנת שלא יחזרו על עצמם מקרים כדוגמת רוטשילד 55 וחבל שהעתירה לא התבררה עד תום במובנים אלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר