תושבים ברחוב ויצמן, הבוקר. צילום אריה אברמזון
תושבים ברחוב ויצמן, הבוקר. צילום אריה אברמזון

עדויות התושבים: "רצתי החוצה ועוד הספקתי לראות את השובל של הטיל ולשמוע את הבום"

מעיין כהן שמעה את המואזין במקום את האזעקה, ברק בן רובי יצא עם הבנות מכוסות בשמיכות לחדר המדרגות, אמיר אברה בכלל לא סיפר לבתו שהמשיכה לישון. צפו בתושבים מספרים על ההשכמה המלחיצה שזכו לה הבוקר

פורסם בתאריך: 25.3.19 14:29

רחוב ויצמן בכפר סבא, שהומה בדרך כלל אנשים ביום שני בבוקר, נראה היום שומם יחסית, לעומת בקרים רגילים. תושבי כפר סבא שהופתעו מהאזעקה לפנות בוקר ומשמע פיצוץ הטיל שהרס בית במושב משמרת צפונית לעיר, לא מיהרו לצאת מהבתים. התנועה דלה ובבתי הקפה יושבים בודדים. גם בחנויות השוק העירוני לקוחות מועטים.

רוברט אגרונוב מחנות "פרי האדמה"  בויצמן 125 בכפר סבא מספר שהתנועה דלילה יחסית: "אני גר באור עקיבא ואני אישית מרגיש בטוח בעיר. זה לא סוף העולם. אבל בהחלט יש רגיעה יחסית בעיר. בדרך כלל יש פה תנועה אבל היום אין אנשים ברחוב. רואים שאנשים מפחדים. זה כולה טיל אחד. מה קרה. צאו החוצה, תסתובבו בעיר, בואו לקנות, תראו עולם".

רחוב ויצמן בכפר סבא, הבוקר. צילום אריה אברמזון

ברק בן רובי, המוכר ב"כריכצ'יק" בתחנה המרכזית, שמע את האזעקה בבוקר מביתו בסמוך לקניון ערים. "היה קצת לחץ בבוקר, לא ידענו מה לעשות עם עצמנו כששמענו את האזעקה", הוא מתאר. "בתי בת השלוש התעוררה והתחילה לבכות אבל הרגענו אותה מהר. התארגנו ללכת למקלט בשכונה אבל לא ממש הספקנו. לדעתי המקלט היה סגור. יצאנו עם הבנות מכוסות בשמיכות לחדר המדרגות אבל חזרנו מהר הביתה כי היה קר ולהוציא ילדות קטנות מהבית ככה זה קשה. ניסיתי לשמור על פאסון. אתה לא חושב על עצמך ברגע הזה אלא על הילדות, אבל זה עבר מהר וחזרנו לשגרה".

ד', נהג אוטובוס אגד בעיר, הוא תושב שדה ורבורג. "אני גר בבית עם אשתי הפיליפינית במושב", הוא מספר, "שמעתי את האזעקה, רצתי החוצה ועוד הספקתי לראות את השובל של הטיל ולשמוע את הבום. לא נבהלתי אבל אשתי כן. אמרתי לה, בצחוק, שאם היא רוצה אפשר לעבור לגור בפיליפינים, שם אין דברים כאלה. אני חושב שגולדה מאיר היתה ראש הממשלה הכי טובה שיכולה להיות. אתה יכול לרשום את זה. מה שקורה היום בממשלה זה פשוט שטויות".

אבל יש כאלה שלא שמעו היטב את האזעקה. מעיין כהן, המתגוררת בעמק חורון בשכונת הדרים עם בעלה ושלושת בנותיה, התעוררה דווקא מקולות המואזין ואז הבינה שישנה גם אזעקה שנשמעה לדבריה חלש מאוד. "שמענו איזה קול מעומעם בחמש בבוקר, וזה היה  ממש במקרה כי החלון היה פתוח", היא מספרת, "אבל אם החלון היה סגור לא היינו שומעים בכלל. ברגע ששמענו את האזעקה עברנו לממ"ד בבית יחד עם הילדות הגדולות והתינוקת וברגע שנכנסנו לממ"ד שמענו את הפיצוץ".

איך הילדות הגיבו?

"הילדות שלנו קטנות אז היה פחות מה להרגיע אותם. הגדולה יותר, בת שבע וחצי הבינה, אבל לא הייתה בסטרס. התקשרתי למוקד העירוני לדווח שלא שומעים כל כך טוב את האזעקה והם אמרו שהם מעבירים את זה לאגף הביטחון. אני מקווה שיטפלו בזה. למזלנו יש אפליקציות בימינו שאפשר להוריד שמתריעות בזמן אמת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר