הדמיית קריית התקשרות. הדמיה: סקורקא אדריכלים

קריית התקשורת בכפר סבא: עבודות ההקמה יוכלו להתחיל, אבל לאיכלוס יש תנאים

הוועדה המחוזית קבעה כי מבני הקרייה לא יוכלו להיות מאוכלסים כל עוד קו החשמל העובר בסמוך לשטח התוכנית לא יועתק. בתוך כך, תושבים בשכונה חוששים מהצפת החניות והכבישים בשכונה במכוניות

פורסם בתאריך: 1.12.19 08:55

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה קבעה, בדיון שהתקיים ב-24 בנובמבר, כי התנאי לאיכלוס קריית התקשורת סמוך לשכונות הירוקות בכפר סבא הוא העתקת קו החשמל העובר בסמוך. עבודות ההקמה בפועל יחלו עוד לפני העתקת הקו. הקמת הקרייה, נזכיר, אושרה סופית בשבוע שעבר. היא תכלול שטח בנוי של 25 אלף מ"ר לאולפני טלוויזיה ומשרדי הפקות, בהשקעה כוללת של כ–150 מיליון שקל. הבנייה במקום אמורה להתחיל בחודשים הקרובים.

"בפני הועדה הוצגו מסמכים לפיהם שולמו לחברת החשמל לישראל כ-85 אחוז מעלות העתקת הקו, הוגשה בקשה להרשאה להעתקה וזו נחתמה, קיים תיאום עם בעלי הקרקע ועם הועדה המקומית דרום השרון", נכתב בהחלטתו של מתכנן המחוז וממלא מקום יו"ר הועדה המחוזית מחוז מרכז, גיא קפלן, "עוד הובהר לוועדה כי סוגיות בטיחות בשלב הביצוע יתואמו עם חברת החשמל ויקבלו ביטוי בתנאים להיתר. בנסיבות אלו, ולאחר שהוועדה השתכנעה כי ננקטו כל הפעולות ההכרחיות להעתקת קו החשמל, ניתן לאפשר את עבודות ההקמה ולהתנות את איכלוס המבנה בהעתקה בפועל. לפיכך, יקבע בהוראות התוכנית כי תנאי להתיר בניה בתחום התוכנית ביעוד תעסוקה ומבנים ומוסדות ציבור יהיה תאום עם חברת החשמל וקבלת לוח זמנים להעתקת הקו, וזאת ביחס למועד האכלוס, וכי תנאי לאכלוס המבנים בתחום התוכניות ביעוד תעסוקה ומבנים ומוסדות ציבור יהיה העתקת קו החשמל בפועל. סטיה מהוראה זו תהווה סטיה נכרת".

קפלן מסביר כי בתחום התוכנית בו חל יעוד קרקע למבנים ומוסדות ציבור "לא יחולו התנאים המפורטים לעיל, ותנאי להיתר בניה יהיה העתקה בפועל של קו החשמל". לדבריו "בכל תחום התוכנית יאסר שימוש לבתי ספר וכל שימוש אחר הנועד לשהיית ילדים ובני נוער. השימושים המותרים יהיו תרבות, בתי כנסת, רווחה ובריאות ומחסני חירום".

על פי דברי ראש עיריית כפר סבא רפי סער בדיון, מתוכננים בסך הכל 30 חודשי עבודה וכי חברת החשמל התחייבה להעתקת הקו בסתיו 2020. לעומת זאת, הוא מאמין כי ההעתקה תסתיים בדצמבר 2020 משום שהחפירה במקום תעכב אותם בחצי שנה נוספת.

נסביר כי בעקבות ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית ונידונו כבר בינואר 2019 הוחלט אז כי בתוך שלושה חודשים יוגש סקר סיכונים למשרד להגנת הסביבה, שיתייחס לעניין המגבלות הסביבתיות מקרנית קו המתח, ויבחן את מגבלות הבטיחות והקרינה לרבות האפשרות להטמנתו. מתכננת התוכנית אמרה בדיון שהתקיים החודש כי אף שנקבע שלא יינתן היתר בניה עד להעתקה בפועל ש להקו, מאוד חשוב לפי דעתה שניתן יהיה להתחיל לבנות לפני העתקה בפועל.

מתכנן המחוז, קפלן, הבהיר כי אין כוונה לאכלס את המקום ללא העתקה וגם לא להפעיל אותו כל עוד מעתיקים. השאלה לדבריו הוא האם התנאי להעתקה צריך להיות לאכלוס או להיתר. "אנחנו לא יכולים לייצר מצב שיהיה מבנה גמור שיהפוך לפיל לבן ולא יעתיקו את הקו. אפשר לחלק את ההיתר לחפירה ובניה בתנאי להעתקה".

בתוך כך, עשרה בעלי דירות בשכונה הירוקה הגישו בסוף השבוע שעבר לוועדת המשנה להתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה (מרכז) בקשה להוסיף להחלטה בדיון מה-24 בנובמבר את דברי מנכ"ל האולפנים, יואב פרץ, שאמר, כך לדבריהם, כי המכללה תכיל בין 200 ל-300 סטודנטים. לשאלה לעניין כמות האנשים שיגיעו מידי יום לקרית התקשורת השיב – 250 אנשים בסך הכל.

"חשוב שדבריו יופיעו בהחלטה על מנת שלא ימצאו עצמם המתנגדים עומדים בפני כמות גדולה יותר של סטודנטים ועובדים שיפקדו את פתחי השכונה מדי יום", כתבה בבקשה באת כוח בעלי הדירות, תושבת השכונה הירוקה בעצמה, עו"ד ליאת פסטרנק-אלקיים, "יצוין כי בנספח התנועה מצוינים 215 חניות בלבד בקרית התקשורת אשר תשמש כמות של כ-250 אנשים שיגיעו מדי יום (כדברי מנכ"ל האולפנים). ולהווי ידוע, כי קרית התקשורת תכיל בנוסף למכללת תקשורת ואולפנים גם עסקים נוספים. התושבים חוששים מזליגת המגיעים לקריה לחניות השכונה ולהצפת כבישי השכונה ומעבריה, אשר ממילא עמוסים כבר היום, בשעות העומס. ועל כן ראוי ונכון שדבריו של מנכ"ל האולפנים יוכנסו להחלטה".

עו"ד פסטרנק-אלקיים: "לתושבי השכונה הירוקה אין התנגדות עקרונית להקמת קריית תקשורת בחלקו הצפוני של השכונה, אלא שהם חוששים מהצפת כבישי השכונה, שכבר היום עמוסים בשעות העומס ומשימוש בחניות השכונה על ידי הבאים לקריה. אנו סבורים שיש להקים מחלף ו/או דרכי הגעה חלופיים לקריה, שלא מתוך השכונה. מנכ"ל האולפנים ציין בישיבת הועדה המחוזית מיום 17.11.19 כי המכללה תכיל בין 200-300 סטודנטים ובסה"כ כ- 250 איש מדי יום, מתוכם חבר'ה צעירים שצפויים להגיע ללא רכבים. ולכן, 215 החניות שיבנו בקריה יספיקו. אנו תקווה כי אלו המספרים שיהיו בפועל ולא נקום יום אחד למספרים גבוהים מאלה. אציין, שנכתב בתקשורת כי צפויים להיבנות גם מרכז מבקרים, מוזיאון ומקום לעריכת פסטיבלים. זה חדש לנו וזה גם לא מופיע בתב"ע, נקווה שהדברים בגדר שמועה בלתי מבוססת בלבד, אחרת השכונה הירוקה תירמס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שוקי

    מעניין היחס המזלזל בעובדי הבניין.
    אם האכלוס לא יתחיל עד להעתקת קו החשמל בגלל הסכנה לאנשים שיבקרו/יעבדו בבניין, האם זה לא אותו הדבר לגבי הפועלים העובדים בבניין או שהם לא בני אדם מבחינת הרשויות בישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר