שאטל we ride. צילום באדיבות עירית כפר סבא

מיזם השאטלים העירוני הופך לסטארט-אפ. המטרה: להרחיב את השירות ולהרוויח כסף לקופת העירייה

מיזם we ride, שהשיקה העירייה לפני כחצי שנה במטרה לספק הסעות במחיר מוזל לעובדים באזור התעשייה וכולל אפליקציה ייעודית, הופך לחברה בת של החברה הכלכלית

פורסם בתאריך: 12.1.20 18:08

לפני כחצי שנה השיקה עיריית כפר סבא מערך הסעות במחיר מוזל לעובדים באזור התעשייה במזרח העיר, וקראה למיזם we.ride (אנחנו נוסעים). את המיזם, המופעל באמצעות אפליקציה תומכת, מפעילים עובדי החברה הכלכלית בעיר. עכשיו אישר דירקטוריון החברה להפוך את המיזם לחברה בת במטרה לשווק אותו בערים נוספות בארץ.

המיזם בכפר סבא מאפשר לעובדים להשאיר את רכבם בחינם בחניון האצטדיון ולנסוע בהיסעים (שאטלים) למקום עבודתם. מיניבוס לוקח מדי שעה עובדים מהאיצטדיון לאזור התעשיה הישן, משם לאזור התעשייה עתיר ידע ומשם לרכבת. העלות הכוללת לעובד לנסיעה היא 10 שקלים אולם בפועל הוא משלם כמעט שישה שקלים לאחר סבסוד של המעביד. באמצעות האפליקציה הייעודית יכולים העובדים לשלם עבור הנסיעה וגם עבור נסיעות בתחבורה ציבורית אחרת. כעת, כאמור, בעיריית כפר סבא ובחברה הכלכלית החליטו להפוך את we.ride לסטארט-אפ שיכניס כסף לעירייה בכך שיתרחב גם לערים אחרות ברחבי הארץ.

מחזיק תיק  התחבורה סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין: "מדובר בשירות שאנחנו מאפשרים לעובדים בעיר ומחוצה לה להגיע למקומות העבודה שלהם בלי להשתמש ברכב הפרטי. זהו שירות משולב של תחבורה ציבורית, שאטלים ובהמשך רוצים גם לצרף כלי רכב זעירים – קורקינטים ואופניים. אנחנו חושבים שאפשר גם להרוויח מכך, ואם אפשר לעזור לא רק לתושבי כפר סבא אלא גם לערים אחרות ועל הדרך להפחית מספר המכוניות על הכבישים, אז עוד יותר טוב. זהו סטארט-אפ ייחודי בישראל. אני לא רוצה לבנות מגדלים באוויר אבל אנחנו מאמינים שזה יכול להתפתח לכל רחבי הארץ ואולי גם לחו"ל".

הרעיון לפיתוח We.Ride  עלה בשל מצב התחבורה המאתגר במדינה והגידול בכמות הרכבים מדי שנה לעומת קצב פיתוח התשתיות, בעיה שמייצרת פקקים, זיהום אוויר, תאונות דרכים ועוד. במטרה לשנות את המצב החליטו מפתחי האפליקציה לעודד שימוש במגוון פתרונות תחבורה במקום אחד. בתוך האפליקציה אפשר למצוא מגוון רחב של פתרונות לתחבורה שיתופית ביניהם: קארפול, שאטלים, אוטובוסים, אופניים, רכב שיתופי, קורקינטים ועוד, והכל תחת חשבון תשלומים אחד נוח ופשוט – ארנק דיגיטלי.

כיום האפליקציה מוצעת לארגונים וחברות שרוצים לאפשר לעובדים שלהם אפשרויות בחירה בנוגע לפתרונות התחבורה בהגעה למקום העבודה: כל חברה בוחרת את אופן הסבסוד והתמרוץ עבור עובדיה ומאפשרת להם בחירה עצמאית וגמישה של שימוש במגוון פתרונות שמסתכרנים אחד עם השני.

על פי מפתחיה, היתרונות של המיזם הם כלכליים (צמצום בעלויות רכבי ליסינג, צמצום עלויות השכרת חניות, שיפור פריון העבודה ושביעות רצון בקרב עובדים), סביבתיים (הפחתת עומסי התנועה, זיהום אוויר ותאונות דרכים), חברתיים (חיסכון זמן ויצירת קהילה מובילית בקרב משתמשים) ותפעוליים (אפליקציה אחת שמאחדת את כלל האמצעים, התשלומים ואת ניהול המשתמשים). כעת מתכוונים בחרה להציע את השירות גם לחברות מחוץ לכפר סבא ובעתיד גם לציבור בשיתוף משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית.

"we.ride הינו פרויקט שהתחיל עם מינהלת התחבורה השיתופית", נכתב בהחלטת הדירקטוריון מה-20 בדצמבר השנה, "זוהי פלטפורמה לפיתרון תחבורה. לצורך המשך פיתוח הטכנולוגיה, היא צריכה משקיעים מצד אחד ולקוחות אסטרטגיים מצד שני. הגענו לשלב הבא, להקים את המיזם כחברת בת נפרדת. ההסכמים הקיימים היום מול החברה הכלכלית שמתייחסים ל-We.Ride יוסבו לטובת החברה החדשה. החברה החדשה תאפשר גמישות וצמיחה בקצב של חברת סטארט-אפ (עירונית) תוך מזעור הסיכונים הקיימים היום בהמשך הפעלת We.Ride דרך החכ"ל, כמו לדוגמה בהיבטי פרטיות. ההחלטה היא שהדירקטוריון מברך על היוזמה ומאשר פה אחד את הקמת We.Ride כחברה בת לחכ"ל בהתאם להוראות משרד הפנים ונהליו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר