אמנון בר-אור צילום דורון לצטר
אמנון בר-אור צילום דורון לצטר

האדריכל של תוכנית השימור: העירייה התנערה ממני וחייבת לי כסף. העירייה: "שיפנה לגורמים המוסמכים"

מאחורי הקלעים של תוכנית השימור המחודשת | משרד האדריכלים אמנון בר אור טוען: אחרי שקיבלנו מהעירייה הזמנת עבודה והתחלנו לעבוד על התוכנית, קיבלנו הזמנה להשתתף במכרז שבו נבחר אדריכל אחר. העירייה: "עיריית כפר סבא מתנהלת בשקיפות על פי החוק וכללי המנהל תקין"

פורסם בתאריך: 15.1.20 17:50

משרד האדריכלים אמנון בר אור-טל גזית, שתכנן במשך עשר שנים את תוכנית השימור של עיריית כפר סבא, טוען שהעירייה התנערה ממנו רגע לפני שחתמה איתו על חוזה, בחודש מרץ השנה, לתכנון מחדש של התוכנית, ויצאה להתמחרות שבסופה נבחר משרד אדריכלים אחר, מימון-נאור. לטענת השותפים במשרד הם עברו תהליך שלם שכלל אישור בוועדת שכר טרחה ושליחת מסמכים לחתימה, תוך שהעבודה כבר החלה בפועל. במשרד טוענים כי העירייה לא שילמה את שכרו עבור חלק מהתכנון שכבר החל לבצע, ושהופתע לקבל מהעירייה ביוני השנה הזמנה להשתתף במכרז לאותה עבודה. לטענת בר-אור כל ניסיון שלו מאז לקבל תגובה ראויה מהעירייה ותשלום עבור העבודה שכבר בוצעה לא צלחו והוא נאלץ להתלונן לפניות הציבור בעירייה.

נזכיר שביום שני השבוע הודיעה העירייה על הכוונה לצאת לתכנון מחדש של תוכנית השימור העירונית. קידומה של התוכנית החל בשנת 2006 אך היא מעולם לא אושרה בוועדות התכנון. מי שתכנן את התוכנית במשך התקופה המדוברת היה כאמור אדריכל בר-אור, שאף תקף בראיון לצומת השרון בחודש מרץ 2018 את העירייה שלא הצליחה להעביר את התוכנית למרות הזמן והכסף הרבים שהושקעו בה.

האדריכל אמנון בר אור חושף את מחדל השימור של עיריית כפר סבא

בתלונה לפניות הציבור בעירייה כותב בר-אור כך:" לאחר עבודה רבה שביצע משרדנו להכנת תכנית המתאר לשימור לעיר כפר סבא, במשך כ-10 שנים, תחת חוזה תכנון עם עיריית כפר סבא, קיבלנו להפתעתנו בקשה מהעירייה להשתתף במכרז חדש לאותה העבודה. זאת לאחר שבתאריך 21.1.19 ולאחר פגישה עם מנהלת מחלקת תכנון בעירייה, גב' כנרת תירוש, הגשנו את הצעתנו לעדכון ההסכם להכנת תכנית המתאר העירונית לשימור ולאחר הערות הגב' כנרת תירוש אף העברנו בתאריך 21.2.19 הצעה מתוקנת.

"בתאריך 20.3.19 קיבלנו ממשרד סגן מהנדס העיר הודעה על קבלת הצעתנו וחוזה העסקה לתכנון. לאחר קבלת החוזה החל דין ודברים עם העירייה בנושא אבני הדרך לתשלום התחלנו בתכנון ובמקביל דרשנו את שכרנו עבור השלב הראשון בהצעת המחיר בגין 'גיבוש מתווה העבודה' שהוכן עוד בשלב הצעת המחיר והובהר שיהיה חלק משכר התכנון.

"בתאריך 28.3.19 הוגש חשבוננו בגין השלב הנ"ל. להפתעתנו, לאחר שהתקבלה הזמנת עבודה וכבר התחלנו בעבודה, בתאריך 10.6.19, התקבל במשרדנו מכתב מהעירייה הדורש להגיש את הצעתנו להכנת תכנית השימור במסגרת מכרז חדש. למרות שביקשנו את הבהרת העירייה לנושא לא קיבלנו כל התייחסות ולאחר זמן מה נוכחנו לדעת שנבחר מתכנן אחר לביצוע העבודה. מאז, כל ניסיונותינו לקבל תגובה ראויה מהעירייה ותשלום עבור העבודה שכבר בוצעה לא צלחו. נבקש התייחסותכם לנושא".

האדריכל, טל גזית, מבעלי המשרד ושותפו של בר-אור מסביר לצומת השרון: "אין לי מושג למה לא המשיכו אותנו והפסיקו לנו את העבודה בלי להסביר. אשמח לדעת. פנינו לאחרונה גם לפניות הציבור כדי להבין את זה כי לא קיבלנו שום תשובה במשך חודשים ועבודה גדולה בעצם ירדה לטמיון. מדובר במאות אלפי שקלים שהושקעו בעבודה מאומצת שלנו במשך שנים. הסברנו איך אפשר לסיים את העבודה בזמן הקצר ביותר האפשרי. אנחנו לא מחזיקים אף אחד בשום צורה ויש אדריכלים מוכשרים נוספים מצוינים. אבל הצורה הזאת של להזמין אותנו מחדש ופתאום ביד אחרת לתת מכרז, חד משמעית אומר שיש פה בעיה. מקובל שיש אתיקה שאם לקוח מזמין עבודה העבודה היא שלו. כאן בסך הכל העירייה הייתה מרוצה וגורמים שאחראים על השימור והמנכ"ל היה מרוצה. אני מנסה להבין מה קרה. ניסינו חודשים להבין מה קרה ועד היום לא קיבלנו תשובה".

טל גזית. צילום: עינת גזית

בפרוטוקול ועדת ההתקשרויות מחודש נובמבר כתוב שניגשתם למכרז.

"לא ניגשנו. אולי הכניסו את הצעת המחיר שלנו למכרז. זה כמו לעוות נתונים ולייצר תחרות לא הוגנת. הם כבר שיחקו לא הוגן, אז אני לא מופתע מזה. לאור המידע הזה אנחנו נשקול מה נעשה".

אבל בסופו של דבר החוזה אתכם לא נחתם.

"כאדריכל שעובד עם עירייה זה בכלל לא משנה לי אם החוזה חתום. ברגע שקיבלתי הזמנת עבודה ועברתי ועדת שכר טרחה, אני מבחינתי מתחיל לעבוד וגם דורשים ממני להתחיל לעבוד. אף אחד לא אומר 'תתחיל לעבוד כשנחתום על החוזה'. לפעמים לוקח חודשים עד שחותמים עליו. יתרה מכך, אף אחד לא ביטל את החוזה הקודם שלי. מדובר בהרחבת חוזה ולא בחוזה חדש. הרי היה חוזה משנת 2011 שעבדנו אתו שנים ואז ראש העיר, יהודה בן חמו, נעצר ופתאום הכל הוקפא. אחרי שהם דשדשו קרא לנו השנה המנכ"ל החדש איתי צחר אחרי הבחירות האחרונות ואמר שמאוד כעסו על הריאיון של אמנון בצומת השרון ויש אנשים שלא רוצים לעבוד איתנו. הוא גרם לנו להבטיח שלא יהיו עוד בעיות כאלה. זו הייתה ישיבה מאוד ארוכה שבה הסברנו מה צריך לעשות כדי להשלים את העבודה והייתה מן סולחה כזאת. ואז היינו בקשר עם האחראית על מחלקת התכנון כינרת תירוש, היה משא ומתן על המחיר, והצעת מחיר שנשלחה, ולוח זמנים ועברנו ועדת שכר טרחה להרחבת החוזה. התקבלו מסמכים לחתימה ואמרו לנו להתחיל לעבוד. מה עוד צריך מזה? אז לומר שהחוזה לא חתום? זה אבסורד".

תגובת עיריית כפר סבא: "צר לנו כי עיתון צומת השרון בחר שוב לעסוק בטענות שאין בינן לבין המציאות כל קשר. עיריית כפר סבא מתנהלת בשקיפות על פי החוק וכללי המנהל תקין. באם לאדריכל בר אור ישנן השגות באשר לאופן התנהלות העירייה, הוא מוזמן לפנות לגורמים המוסמכים וטענותיו ייענו בהתאם ולא על גבי דפי העיתון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר