התחנה המרכזית בכפר סבא. צילום ניר קידר
התחנה המרכזית בכפר סבא. צילום ניר קידר

גם התחנה המרכזית בפנים: העירייה המליצה לאשר את תוכנית השימור, עם תוספות

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפר סבא המליצה לאשר תוכנית שימור ל-54 אתרים. אם התכנית תאושר, על המבנים והאתרים לשימור יחול איסור הריסה ושינוי

פורסם בתאריך: 3.2.20 15:29

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפר סבא המליצה לוועדה המחוזית לאשר את תכנית השימור העירונית, הכוללת 54 אתרים. מלבד האתרים שכבר נכללו ברשימה, הוועדה ביקשה להוסיף את טחנת הקמח עין החי, הבניין בבן גוריון 36 ומבנה התחנה המרכזית. נזכיר כי רפי סער, ראש עיריית כפר סבא המשמש גם כיו"ר ועדת השימור העירונית, החליט להוציא את התכנית מחדש לפועל לאחר שהייתה בהקפאה מספר שנים, כאשר לראשונה הוחלט על סקר אתרים היסטוריים בעיר בשנת 2006.

בין 54 האתרים לשימור ניתן למצוא את בית הקברות הערבי מזרחית לשכונת גבעת אשכול, גן השרון הממוקם בסמוך לשכונת אליעזר, הקפה של שרף בצומת הרחובות טשרניחובסקי וויצמן, בתי הספר גורדון וברנר, מגדלי המים (החדש והישן), בניין משטרת כפר סבא, בניין הח'אן (העירייה), בית הכנסת הגדול ובית אהרוני בויצמן 73.

קולנוע עמל. צילום דניאל קפלן

באם התכנית תאושר, על המבנים והאתרים לשימור יחול איסור הריסה ושינוי. כל שיפוץ או תיקון שמטרתו לשמר את בטיחות המבנה או להנגישו בהתאם לחוק, ידרוש חוות דעת ממונה השימור העירוני ומהנדס העיר, וכל בקשה שכזו תובא לועדה המקומית לאחר שהונחה בפניה המלצת ועדת השימור העירונית בנושא.

נזכיר כי את התוכנית המקורית ערך אחד מבכירי אדריכלי השימור בישראל, פרופ' אמנון בר-אור. בראיון לצומת השרון במרץ 2018 הוא הצביע על מחדל בקידום תוכנית השימור העירונית וטען כי על אף עבודה יסודית ודקדקנית שנמשכה שנים, בסופו של דבר התוכנית לא הוגשה לוועדה אף שלחץ לדבריו על המהנדסת דאז ענת צ'רבינסקי. בשנת 2017 לאחר שבקשותיו לא נענו הוא נאלץ להתפטר מראשות צוות השימור.

בית ספר גורדון צילום עזרא לוי

נכנס לרשימה. בית ספר גורדון. צילום עזרא לוי


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניר

    צריך להוסיף לרשימת השימור: הבניין המקורי של בית חולים מאיר עם הרמפה והחצר; ויצמן 31 (מעל הסופר); בית תרבות לצעירים; ארלוזרוב 16; רשימת עצים לשימור; מתחמים לשימור כגון שדרות עצים ייחודיות (רוטשילד, הרצל…)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר