רפי סער, זאב בילסקי, אושרת גני גונן. צילומים: ראובן קפונצקי, יח"צ, עזרא לוי
רפי סער, זאב בילסקי, אושרת גני גונן. צילומים: ראובן קפונצקי, יח"צ, עזרא לוי

הרוויחו זמן: יו"ר הות"ל בילסקי פוטר, הדיון בהקמת הדיפו בשכונה הירוקה בוטל

שר הפנים פיטר את יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות ובכפר סבא ובמועצה האזורית דרום השרון הרוויחו זמן כדי להתכונן להתנגדות לתוכנית

פורסם בתאריך: 27.5.20 13:20

יום לאחר שראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן, וראש עירית כפר סבא רפי סער פנו לחברי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) ושרי הממשלה הרלוונטיים בקריאה לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים היום (רביעי) בוועדה בנושא הקמת הדיפו מטרו (תת"ל 101) בסמוך לשכונה הירוקה בכפר סבא, התקבלה ההודעה כי הדיון בוטל. מאוחר יותר התברר כי שר הפנים אריה דרעי פיטר מתפקידו את ראש מטה הדיור הלאומי ויו"ר הות"ל זאב בילסקי וזו ככל הנראה הסיבה לביטול הדיון.


קראו עוד:

גילויים חדשים: אלו הסיבות להחלטה להעתיק את הדיפו סמוך לבתי השכונה הירוקה ולהגדיל אותו

כפר סבא ודרום השרון דורשות לדחות את הדיון בהקמת הדיפו סמוך לירוקה. בות"ל מסרבים


במכתב ששלח בילסקי הבוקר לגני-גונן ולסער כתב: "תודה על מכתבכם בנושא מתחם התפעול למטרו. על פי בקשתכם, הנחתי את מתכנני המטרו לשוב ולדון בנושא הדיפו בכפר סבא ולהביא לחלופה מוסכמת עמכם. אני מודה לכם על שיתוף הפעולה שיביא תוך מספר שנים להקמתה של מערכת הסעת המונים שתשנה באופן דרמטי את מערך התחבורה בין ערי השרון לכל היעדים במטרופולין גוש דן".

מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר: "לפני ימים ספורים נודע לרשויות על כוונות לשינוי מהותי בנוגע לתוכנית המטרו באזורנו המתוכננת על ידי משרד התחבורה. נודע כי התוכנית השתנתה באופן משמעותי ותלווה בפגיעה קשה במושב גן חיים וכמו כן בשכונות כפר סבא הסמוכות, זאת ללא ידיעה ושיתוף המועצה האזורית דרום השרון וכפר סבא. אתמול כאמור שיגרו ראשי הרשויות מכתב לגורמים הרלוונטיים בהם ביקשו לדחות את הדיון המתוכנן כדי לאפשר זמן סביר להערכות ולמידת החומרים וההתנגדויות. כעת התקבלה התשובה כי הדיון שנקבע ליום רביעי יבוטל ומועד חדש יקבע בהמשך".

ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן: "אני מברכת על ההחלטה לאפשר לנו להיערך כראוי לדיון בסוגיה שהיא מהותית וקריטית. אנחנו תומכים בפיתוחה של תחבורה ציבורית יעילה ונגישה לטובת הציבור, אך לא אתן יד ולא אאפשר פגיעה אנושה בישובים ובאיכות החיים של תושבינו, על ידי שינויים שאינם מידתיים ויוצרים נזק שעולה על התועלת".

ראש עיריית כפר סבא רפי סער: "בעקבות פנייה משותפת שלי ושל ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן, הוחלט לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים היום בדיפו המתוכנן סמוך לפארק 80 בצפון העיר. אנו מברכים על תוכנית המטרו הארצית אותה מקדמת המדינה, אך לא ניתן לפגוע באיכות חיי תושבינו, על ידי שינוי כה משמעותי בתוכנית שהוצגה בפנינו בעבר. אני קורא לממשלה לכנס דיון בו יוצגו חלופות שאנו מציעים, תוך שמירה על החקלאות, השטחים הירוקים ומניעת כל פגיעה באיכות הסביבה ובתושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר