אביב משל ז"ל, יואל שמש. צילום אליאור סטודיו, באדיבות המשפחה
אביב משל ז"ל, יואל שמש. צילום אליאור סטודיו, באדיבות המשפחה

האזינו: הזמר יואל שמש הלחין את השיר "קשת" שכתב אביב משל ז"ל

את השיר כתב משל ז"ל, תושב כפר סבא, במהלך הטיול באינדונזיה שבו נעלם לאחר שנסחף עם גלשן ללב ים. שמש: "זו חוויה די מטלטלת. למדתי להכיר בן אדם שלא פגשתי מעולם". האב ירדן: "אני בטוח שאם אביב ויואל היו נפגשים היה להם המון על מה לדבר"

פורסם בתאריך: 19.7.20 09:02

בשבוע שעבר יצא לתחנות הרדיו השיר "קשת" שהלחין ושר הזמר יואל שמש למילים שכתב אביב משל ז"ל מכפר סבא, שנעלם באי לומבנגן באינדונזיה והוכרז כמי שמקום קבורתו לא נודע.

שמש, פסנתרן, יוצר וזמר תושב רמת השרון, גדל במועצה אזורית משגב שבגליל ולמד מוזיקה באקדמיה בירושלים. הוא מרבה לשתף פעולה עם אמנים שונים בהם רמי קלינשטיין, עמיר לב וג'ימבו ג'יי. הוא גם נמנה עם מייסדי להקת הסווינג הישראלית “The Betty Bears” ושימש כפסנתרן ומעבד בלהקה במשך ארבע שנים.

"מדובר בסיפור מאוד מרגש", אומר שמש לצומת השרון, "בשנה שעברה הוצאתי שיר שנקרא 'חזרתי' והוא התנגן די הרבה ברדיו והיה מועמד לשיר השנה העברית הקודמת. ניגנו אותו כמה חודשים ברציפות לא מעט פעמים ומסתבר שאמא של אביב, צהלה, שמעה אותו במהלך תקופת החיפושים אחריו. בדיעבד היא סיפרה לי שמשהו במסר שלו מאוד חיזק אותה וריגש אותה. אחרי תקופה מאוד ארוכה היא כתבה לי בפייסבוק. כבר שמעתי על הסיפור של אביב דרך החדשות והרשתות החברתיות, וצהלה סיפרה שהוא כתב טקסטים ותסריטים ושהיא תשמח שאעיף עליהם מבט. שאולי אסתקרן ואתחבר לאחד מהם וכך יונצח זכרו. כשראיתי את הטקסט של השיר 'קשת' הוא תפס את תשומת ליבי באופן מיוחד. הרגשתי שיש פה מסר שאביב השאיר אחריו בלי לדעת. אלו אמירות מאוד חזקות בעיניי, מסר של אהבת החיים ולהעריך את הרגע. הרגיש לי שזה השיר הנכון להלחין עבורו".

קשת – שיר למילותיו של אביב משל שנעלם בלב ים

'קשת' – שיר למילותיו של אביב משל שנעלם בלב ים. זה סיפור שטלטל את חיי ומלווה אותי יום ביומו. סיפור שהגיע אליי בזכות המוזיקה, סיפור על גורל, אנשים, ועל נער בשם אביב שנעלמו עקבותיו.לפני שנה, אביב נסע למזרח לטיול אחרי צבא. במהלך שהותו באי לומבנגן ליד באלי הוא עלה על גלשן סאפ, ונסחף ללב ים. בזמנו שמעתי את הסיפור, ושמעתי גם את הבשורה העצובה על מאמצי החיפוש שהסתיימו. שום סימן מאביב לא נמצא מעולם.המפגש שלי עם המשפחה של אביב החל לפני חודשיים, בעיצומו של גל הקורונה הראשון. בזמן שישבתי בבית וניגנתי, קיבלתי הודעה לפייסבוק מאמו של אביב. צהלה סיפרה לי שבמהלך תקופת החיפושים, היא הייתה שומעת בגלגל"צ את השיר 'חזרתי' וזה מילא אותה בתקווה ובאופטימיות. מכיון שאביב כתב טקסטים רבים, צהלה הציעה שאסתכל על השירים שאביב כתב, ואולי אלחין אחד מהם להנצחת זכרו. אחרי השיחה, קראתי את המילים של הילד המוכשר והרגיש, וכשראיתי את הטקסט 'קשת', הלב שלי התמלא. התיישבתי על הפסנתר להלחין:'רק טוברק לאהובלא לעזוביותר קרובשלא תיעלם ממניקשת'אביב, הלוואי ויכולתי להכיר אותך. הלוואי והיית יודע שהמילים שלך נגעו בי, ריגשו אותי עד דמעות, ונכנסו לי לנשמה. אני רוצה להנציח את האופטימיות ואהבת החיים שהשארת לנו במילותיך.בשבועות האחרונים הצטרפו להקלטת השיר מוזיקאים, משפחה וחברים רבים בנגינה, הפקה, הקלטת סאונד ועיצוב גרפי. האנימטור נאור לוי שמע את השיר התנדב ליצור לו קליפ מילים.בימים אלה, כשברקע אנחנו עומדים בפני רוחות לא פשוטות, אתם מוזמנים להניח רגע למחשבות, להקשיב למילים וללחן, לשירת החיים שאביב השאיר אחריו. אשמח לשיתופים, תגובות וכל דבר שיוכל להפיץ את השיר ללבבות נוספים.תודה לאנשים הרבים שלקחו חלק בהקלטת השיר ובהוצאתו: אביתר חרמש, רגב ברוך, עדן ג'משיד, אלון קמפינו, אמיתי מן, דורית הופמן, ארן לביא, מישקה גינדין, מרב בלומנפלד, נענע דיסק וכל צוות הצוללת הצהובה ירושלים. תודה מיוחדת ליובל חרמוני שהקליט, לנועה זוגתי שהפיקה ושרה יחד איתי, לנאור לוי על הקליפ ולמשפחת משל שאיפשרו לפרויקט לצאת לאור. מוקדש לזכרו של אביב משל.

Publiée par ‎Yoel Shemesh – יואל שמש‎ sur Jeudi 9 juillet 2020

כך, בעיצומו של הגל הראשון של הקורונה, אנשים רבים התגייסו, חלקם בהתנדבות, להפקת השיר. "הלחן יצא לי מאוד מהר", אומר שמש, "הרבה זמן לא יצא לי לחן מהיר כל כך. קראתי את השיר והוא התנגן לי כמנגינה בראש. תכננתי להוציא אותו בסיבוב ההופעות הקרוב, אבל הוא בוטל בגלל הקורונה. השיר כבר יצא כבר ברשתות החברתיות ובשבוע שעבר יצא לתחנות הרדיו".

איך זה להלחין שיר של מישהו שלא פגשת?

"זו פעם ראשונה שהלחנתי שיר של מישהו שאין לי תקשורת איתו. זו חוויה די מטלטלת. הייתי צריך ללמוד להכיר בן אדם שלא באמת הכרתי דרך סיפורים של המשפחה וצפייה בווידאו שלו. בחודשיים של הפקת השיר למדתי להכיר בן אדם שלא פגשתי מעולם. בסוף התחושה שלי היא אופטימית. בסוף יצא שיר שכל המהות שלו היא לעשות טוב".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב שמש: "אביב, הלוואי ויכולתי להכיר אותך. הלוואי והיית יודע שהמילים שלך נגעו בי, ריגשו אותי עד דמעות, ונכנסו לי לנשמה. אני רוצה להנציח את האופטימיות ואהבת החיים שהשארת לנו במילותיך. בימים אלה, כשברקע אנחנו עומדים בפני רוחות לא פשוטות, אתם מוזמנים להניח רגע למחשבות, להקשיב למילים וללחן, לשירת החיים שאביב השאיר אחריו. אשמח לשיתופים, תגובות וכל דבר שיוכל להפיץ את השיר ללבבות נוספים".

"יואל הוא אדם מאוד מוכשר, חם, נעים ורגיש", אומר ירדן משל, אביו של אביב. "אני אישית לא הכרתי את השיר הזה לפני כן, אני לא בטוח אם זה מהעבודות החדשות של אביב שהחברים הביאו או מאלו שכבר הכרנו עם השבעה. כנראה שהוא כתב את השיר כשהיה בטיול. השיר, עם הלחן, מאוד מצא חן בעינינו. לפני כחודשיים גם הוצאנו לאור את הספר של אביב  ושצומת השרון פרסם לראשונה. הוא נמצא ברוב רשתות הספרים. עכשיו הוא אמור לצאת גם באנגלית, בדיוק מסיימים את התרגום. אנחנו עושים מה שאפשר כדי להמשיך ולזכור את אביב".

מה לדעתך אביב היה אומר על השיר?

"לדעתי הוא מאוד היה אוהב את זה. הוא רצה שהדברים האלה יתפרסמו. אני בטוח שאם אביב ויואל היו נפגשים הם היו מאוד נהנים מהחברה האחד של השני. היה להם המון על מה לדבר".

מילות השיר קשת:

עיניך סוערות
בתוכך אוצרות
חלק מהבריאה
נוף קשה לקריאה

בין אדמה לשמיים
אחיזה בעיניים
עוד קצת
שייגמר עוד מעט

רק טוב
רק לאהוב
לא לעזוב
יותר קרוב
שלא תיעלם
ממני
קשת

מתוך השלכת
לכל מקום שייכת
זמן עומד מלכת
מגנט מושך את

כל הצבעים שבך
תמיד איתך
שר לך
בתוך הגשם רגע זך

רק טוב
רק לאהוב
לא לעזוב
יותר קרוב
שלא תיעלם
ממני
קשת

נציין שבחודש פברואר השנה יצא שיר ראשון למילים שכתב אביב משל. את השיר, "יצאתי מזה", הלחין אלון אמאנו-קומפינו בן דודה של צהלה, אמו של אביב, חבר ההרכב "דיוואן הלב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר