הפגנת תושבים המתנגדים לתוכנית המתאר, בדצמבר 2017 בפתח ישיבת המועצה. צילום ועד הפעולה של התושבים
הפגנת תושבים המתנגדים לתוכנית המתאר, בדצמבר 2017 בפתח ישיבת המועצה. צילום ועד הפעולה של התושבים

העירייה מודה: בן חמו ממשיך לנהל את העירייה, והיה מעורב בהכנת התקציב

הישיבה התקיימה על רקע שתי הפגנות תושבים - האחת בקריאה לבן חמו להתפטר והשנייה הפגנת תמיכה בו. בתוך כך הוארכה הרחקתו של בן חמו מהעירייה עד 1 בפברואר

פורסם בתאריך: 7.12.17 08:54

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו, החשוד בשחיתות, ממשיך לנהל את העירייה ואף היה מעורב בהכנת תקציב העירייה. כך עולה מתשובת העירייה לשאילתה שהגישו חברי המועצה ממרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור הנדין ופליאה קטנר בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול בערב (רביעי) כשמחוץ לה שתי הפגנות של תושבים – האחת בקריאה לבן חמו להתפטר והשנייה הפגנת תמיכה בו, בהשתתפות, בין השאר, תושבים הידועים כמקורבים לו. יש לציין כי בן חמו לא עובר על תנאי ההרחקה מהעירייה שנקבעו לו.

בתוך כך נודע כי הרחקת יהודה בן חמו מהעירייה, שהיתה אמורה להסתיים ב-10 בדצמבר, הוארכה בהסכמת עורכי דינו והמשטרה עד 1 בפברואר, לאחר שהשימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו נדחה לראשית חודש ינואר. עד סיום מועד הרחקתו מהעירייה רשאי בן חמו ליצור קשר עם מנהלי האגפים בעירייה, למעט אגף הנדסה, רווחה וגזברות. בנוסף, למרות צו עיכוב היציאה מהארץ התלוי נגדו, התיר בית המשפט לבן חמו לצאת לחופשה בחו"ל עם משפחתו בין 12-6 בדצמבר, אך לא בטוח שההיתר ימומש.

השאילתה של הרסגור וקטנר כללה שישה סעיפים. על השאלה הראשונה, "האם יהודה בן חמו מעורב בענייניה השוטפים של העירייה? אם כן, באיזו מידה ובאלו תחומים?", היתה תשובת העירייה כי "ראש העיר מעורב בענייני העירייה וממשיך לנהלה בכל התחומים, למעט אלו שהוגדרו". על השאלה השנייה "מהי תדירות שיחותיו של יהודה בן חמו עם מנכ"לית העירייה, מ"מ ראש העירייה וראשי האגפים בעירייה במהלך החודש האחרון?" ענתה העירייה כי "שיחות ופגישות מתבצעות באופן שוטף עם מנכ"לית העירייה, ובהתאם לצורך עם בעלי תפקיד בהנהלת העיר".

בתשובה לשאילתה של הרסגור וקטנר, הכחישה העירייה כי בן חמו נפגש עם מהנדסת העיר במהלך החודש האחרון, ושהיה מעורב בהחלטות תכנוניות. על השאלה האם בן חמו היה מעורב בהכנת תקציב העירייה, השיבה העירייה במילה אחת – "כן".

הרסגור וקטנר ביקשו לדעת גם אם יהודה בן חמו חותם על מסמכים עירוניים, כמו חוזים והמחאות. תשובת העירייה היתה "כן, פרט למסמכים כספיים עליהם מנכ"לית העירייה הוסמכה לחתום על ידי ראש העיר, ומסמכים אחרים אשר מ"מ ראש העיר מוסמך לחתום עליהם על פי החוק".

על השאלה אם בן חמו עובד מול עובדי עירייה מהשורה או רק מול ראשי אגפים, המנכ"לית ומ"מ ראש העירייה, ענתה העירייה: "ככל הידוע לי, עובד מול ההנהלה".

לישיבת המועצה הטעונה קדמה הפגנה של עשרות תושבים שקראו לראש העירייה להתפטר מתפקידו. קבוצה של תומכים בבן חמו, בהם יו"ר ועד ההורים של בית הספר סורקיס אתי בוים, יו"ר שכונת עלייה חננאל דיב ודוד גבריאלי, ארגנה מנגד הפגנת תמיכה בו. חבר המועצה מש"ס, שמעון פרץ, יצא אל המפגינים תומכי בן חמו והביע בהם תמיכה, ואף הצטלם כשהוא אוחז שלט "בן חמו אחד ויחיד".

תומכי ומתנגדי בן חמו. צילום ועד הפעולה של התושבים

שמעון פרץ תומך בבן חמו. צילום ועד הפעולה של התושבים

שמעון פרץ תומך בבן חמו. צילום ועד הפעולה של התושבים

מתנגדי בן חמו

תומכי בן חמו

מירית שקד ברק, מיוזמות המחאה נגד בן חמו, אמרה: "בקור ובגשם העז הגענו עשרות רבות של פעילים וקראנו ליהודה להתפטר. שוב התבשרנו שבן חמו מורחק עד פברואר מהעירייה. עד מתי הקרקס הזה יימשך? עד מתי ימשיך לנהל את העיר משלט רחוק, במחשכים, כשהציבור לא יודע מה הוא עושה? עם מי הוא נפגש? מתי? היכן? מה מסוכם בפגישות הללו? לצערנו, רוב חברי המועצה בתוך ליבם יודעים שלא ניתן להמשיך כך, אך כל אחד מסיבותיו הוא נוצר את פיו וכך הם מאפשרים למצב הקטסטרופלי הזה להמשך. מקורבי בן חמו אשר באו לתמוך בו התנהגו בבריונות, ניסו להפחיד, קיללו וגידפו. אך שום קללות ושום בריונים לא יצליחו לעצור או לכסות על המחדל הזה ומהציבור להביע מחאתו: בן חמו חשוד בשחיתות כמעט שנה וממשיך להאחד בקרנות המזרח במקום להתפטר, להילחם על חפותו מבחוץ ולאפשר לעירנו להשתקם מבחינה תדמיתית, כלכלית, תכנונית וחינוכית ערכית".

אתי בוים, יו"ר ועד ההורים של בית הספר סורקיס, מתומכות בן חמו אמרה: "זו בושה שפוליטיקאים מנצלים את המצב לטובת צבירת הון פוליטי. כולם יודעים שבן חמו הוא ראש העירייה הכי טוב שהיה לכפר סבא בעשורים האחרונים ומאות תושבים מביעים את תמיכתם בו. אני חושבת שראש העירייה, שלו זכויות רבות בעיר, הינו חף מפשע עד שלא הוכח אחרת. אף אחד לא יכול לקחת את תפקידו של בית המשפט ולחרוץ דין".

לקראת הישיבה ניסה הרסגור הנדין להחתים חברי מועצה על קריאה לקיים ישיבת מועצה מיוחדת להדחת בן חמו, לאחר שהצעה לסדר שהגיש נפסלה לדיון על ידי היועץ המשפטי של העירייה, אך הצליח לגייס תמיכה של חמישה חברי מועצה בלבד.

הרסגור הנדין אמר הבוקר: "יכול להיות שבן חמו עומד בתנאי ההרחקה שנקבעו לו, אך מבחינה ציבורית ההתנהלות לא ראויה. לא יכול להיות שראש עיר יהיה רק 'חצי ראש עיר', לא יענה לשאילתות של חברי מועצה, לא יתייצב לדיונים במועצת העיר, גם אם הדבר נכפה עליו. תפקיד ראש העירייה נקבע כך שראש העירייה יהיה נתון לפיקוחה של מועצת העיר, ואם הוא לא יכול לעשות זאת, ובטח כשעננה פלילית כבדה מעל ראשו, מוטב שילחם על חפותו מחוץ לעירייה, ואם הוא מאמין שיזוכה יוכל לחזור לנהל את העיר. אנחנו חושבים שבן חמו לא יכול לכהן כראש עיריית כפר סבא, ונשתמש בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו על מנת לנתק אותו מכסאו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר