הדמיה של מתחם המעונות מרון לוי אדריכלים
הדמיה של מתחם המעונות מרון לוי אדריכלים

פעם נוספת: תכנית בניית מעונות הסטודנטים תחזור לדיון בוועדה המקומית

החלטה ברוח זו קיבלה ועדת הערר המחוזית בעקבות ערר שהגישו חברי אופוזיציה. ומה אומרים הצדדים? ראש העירייה: "פעם נוספת נכשלו חברי האופוזיציה בניסיון לפגוע בעתיד צעירי כפר סבא". הדר לביא: "מדובר באוסף טיעונים תמוהים של ראש העירייה"

פורסם בתאריך: 8.2.23 09:11

תכנית הבנייה תחזור לוועדה המקומית: כך החליטה ועדת הערר המחוזית בעקבות עתירתם של חברי מועצת העיר הדר לביא, פינחס כהנא ויעל סער מסיעת "כפר סבא מתקדמת", על אי סבירותה של החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה להקמת מעונות סטודנטים במתחם "אמנה", בסמוך לרחובות תל חי ורופין בכפר סבא.  מצד שני בעירייה אומרים כי ההחלטה מקבלת את גישת העירייה לגבי מסלול התוכנית.

הערר הוגש נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה כפר סבא והחברה היזמית של הפרויקט, קבוצת ברדוגו ליאור בע"מ, שקיבלה היתר בניה להקמת מעונות סטודנטים ושטחי מסחר הכוללים 2,600 מ"ר שטחי מסחר ומרפאות ו- 474 יח"ד מעונות סטודנטים (876 מקומות לינה).

מדובר בערר שני שמגישים חברי המועצה לגבי תכנית בנייה זו. בחודש אוגוסט האחרון קיבלה ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה את בקשת הערר על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה להעניק היתר בנייה לפרויקט מעונות הסטודנטים. הנושא חזר לוועדה המקומית שהוציאה היתר לחברה היזמית, אך כאמור חברי האופוזיציה עתרו שוב בטענה כי החלטת הוועדה המקומית נגועה בחוסר חוקיות ובחוסר סבירות משווע. בהחלטת ועדת הערר צוין: "העוררים, בעצמם חברי הוועדה המקומית, סבורים כי במכלול הנסיבות המקרה, אופן קידום הבקשה להיתר במתווה של רישוי תואם תכנית בלווית הליך שיתוף ציבור וולנטרי, שגוי ועורר קשיים במישורים שונים".

אושר קידום בקשה להקמת מעונות סטודנטים, ביקורת של האופוזיציה

הציבור לא שותף: הערר התקבל ותוכנית מעונות הסטודנטים הוחזרה לוועדה המקומית

הוועדה קבעה כי למרות מחלוקות בתחילת ההליך, יש בין הצדדים תמימות דעים שמדובר בפרויקט חשוב לכפר סבא. עוד קבעה הוועדה כי בשל נסיבות קונקרטיות ומיוחדות של הנושא, הליך הרישוי יוחזר פעם נוספת לדיון בוועדה המקומית עם הנחייה שיאושר לא היתר מתוקף תכנית אלא בקשה להקלות.

הועדה קבעה כי המבנים בפרויקט לא יחרגו מגובהו של בית "גיל פז" הנמצא בסמוך לשטח הפרויקט, כך שיהיו בני 9 קומות לכל היותר וכי החברה היזמית של הפרויקט תצטרך לשאת בהיטלי ההשבחה המוערכים במיליונים לקופת העירייה וכי תינתן לציבור אפשרות להגיש התנגדויות.

בעיריית כפר סבא מציגים תמונה שונה מזו של חברי האופוזיציה. בהודעה לעיתונות שהוציאה העירייה נכתב: "שלושה חברי אופוזיציה הגישו ערר נגד הקידום המהיר של בניית מבני מעונות הסטודנטים – שנועדו לתת מענה מהיר, זול וליד הבית לסטודנטים תושבי כפר סבא, וביקשו להעביר את התוכנית לקידום בדרך של תוכנית בניין עיר. בקשתם נדחתה ע"י ועדת הערר המחוזית, אשר אפשרה לוועדה המקומית להמשיך ולקדם את המעונות במתווה של היתר בנייה ולא בדרך של תוכנית בניין עיר, שהייתה מעכבת למשך שנים רבות את קידום הפרויקט, כפי שדרשו שלושה חברי המועצה. בדיון בערר שהתקיים ביום שלישי האחרון, הסכים יו"ר ועדת הערר כי אכן אין כל מניעה בדין לקדם את הפרויקט במתווה של היתר בנייה, וזאת בכפוף להתאמת הבינוי להחלטת הוועדה המקומית, וכן פרסם הקלות ל-3 הקומות האחרונות ולחלק מהשטחים הסחירים. זאת על מנת לוודא כי אכן ישולם היטל השבחה, בהתאם לדרישת הוועדה המקומית בהחלטתה, כי היטל כזה ישולם".

ראש העירייה, רפי סער, בירך על החלטת ועדת הערר ותקף את חברי האופוזיציה: "פעם נוספת נכשלו חברי האופוזיציה בניסיונם לפגוע בעתידם של צעירי העיר כפר סבא, למען צרכים פוליטיים ציניים. אני מברך את חברי ועדת הערר, שקיבלו את ההחלטה הנכונה עבור צעירי העיר כפר סבא. הסטודנטים בעיר כפר סבא ראויים למגורים במחיר שפוי בזמן הלימודים האקדמיים. לא ניתן לפוליטיקאים ולעסקנים, שלא עשו מאומה לקידום החינוך בעיר כפר סבא, לפגוע בעתיד ילדינו".

הדר לביא תקפה בתגובה את ראש העירייה: "מדובר באוסף טיעונים תמוהים של ראש עירייה עם תמיכה ציבורית הולכת וקטנה וקואליציה רופפת. בניגוד לדבריו של סער, העירייה עצמה בירכה על הדרך החדשה בה יוקם הפרויקט; דרך שתאפשר לתושבים זכות התנגדות, תכניס עשרות מיליוני שקלים לקופת בעירייה ותגביל את הבניה לגובה סביר. אם עמדתנו האחראית לא הייתה מתקבלת – כפר סבא הייתה טובעת בעומס פקקים ומפסידה עשרות מיליוני שקלים. מי שבונה בצורה מסיבית ללא תשתיות תחבורה, לא מגלה עמוד שדרה מול יזמים ולא מוודא שכפר סבא תתקדם באיכות חיים גבוהה, הוא זה שפוגע בציבור – והוא זה שהציבור יבוא איתו בחשבון. אנו שמחים לעבוד עבור הציבור הכפר סבאי ולוודא שהוא מקבל את הזכות להביע את עמדתו ואת עשרות מיליוני השקלים שהתכנון המקורי מנע ממנו. בנייה נכונה בעיר היא בנייה קשובה לתושבים, מידתית ומאפשרת איכות חיים גבוהה".

חברת המועצה יעל סער אמרה בעקבות החלטת ועדת הערר: "שמחתי לשמוע ולראות כי טענותינו בנוגע להדרת הציבור מהתהליך, לגבי אי סבירות הבינוי בהסתמך על תכנית לא רלוונטית התקבלו. אני שמחה כי כעת הפרויקט יתקדם בצורה שתיטיב עם הציבור כולו. פעלנו בנחישות תוך ניסיונות שונים לרפות את ידינו כדי לשמור על האינטרס הציבורי, ונמשיך לעשות זאת בעתיד"

מקבוצת ברדוגו ליאור בע"מ, החברה היזמית של הפרויקט, נמסר בתגובה: "החברה מברכת את יציאתו לדרך של הפרויקט ואת החלטת יו"ר וועדת הערר אשר רואה בחשיבותו ובצורך הציבורי של הפרויקט אשר יהא ראשון מסוגו בעיר. הפרויקט ייתן מענה לגידול הטבעי ולדור הצעיר של העיר כפר סבא. במסגרת הדיון בפני ועדת הערר ולאחר דיון ממצה ומעמיק, ובהמלצת ועדת הערר, הסכימו הצדדים (הוועדה המקומית, העוררים והיזם) להשיב את הדיון בבקשה לוועדה המקומית לצורך קידום מתן ההיתר לפרויקט. בנוגע לסוגיית היטל ההשבחה, כבר בהחלטה הקודמת הוועדה המקומית אמרה את דברה והחברה תפעל בנושא זה בהתאם להחלטה ולדין".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר