מחאת המכנסיים של תלמידות חטיבת בר לב בכפר סבא
מכנסיים קצרים. צילום אילוסטרציה

דעה | לבני הנוער בכפר סבא יש מודעות גדולה לדמוקרטיה. הנהגת העיר צריכה לחבק אותם

לאחרונה כפר סבא מוזכרת שוב ושוב בהקשרים של דת ומדינה. כל זה קורה כי בעיר יש אוכלוסיה נפלאה שעומדת על זכותה לחופש, חילוניות ושוויון

פורסם בתאריך: 18.6.18 20:50

לאחרונה כפר סבא מוזכרת שוב ושוב בהקשרים של דת ומדינה: הפרדה בין תלמידים בהצגת תיאטרון, התנגדות למצעד גאווה, אפליית בנות בתלבושת אחידה ועוד. כל זה קורה כי בכפר סבא יש אוכלוסיה נפלאה שהתעוררה ועומדת על זכותה לחופש, חילוניות ושוויון, וכי יש פעילים ופוליטיקאים שלא מוותרים.

כפר סבא היא חלוצה בהנחלת ערכים אלו מחוץ לתל אביב וערים אחרות הולכות עכשיו אחריה. המקרה האחרון שראינו היה הבנות הנפלאות של חטיבת בר-לב שמחו על הקיפוח באכיפת התלבושת האחידה בין הבנים לבנות. המחאה שלהן הגיעה לתקשורת הארצית והובילה גל של מאמרים ודיונים. מסתבר שהקיפוח הזה קיים בערים נוספות אבל רק אצלנו היו בנות שהצליחו למחות בצורה יפה כל כך ולהעלות את זה למודעות.

לפני כחודש נחשפה הצגת תיאטרון שבה הופרדו הבנים והבנות בבית ספר חילוני כדי להתחשב בבתי הספר הדתיים. הדבר נחשף על ידי חבר מועצה שהוזעק למקום על ידי אחת האימהות וצילם את התמונות והסרטונים. גם כאן מדובר בתופעה שהחלה לקרות בכל רחבי הארץ עם התפשטות ההפרדה בחינוך הדתי אבל רק כאן היו מי שקמו ופעלו.

גם מצעד הגאווה הוא דוגמה טובה. שנים היה נוח לחשוב שסובלנות לאחר זה רק סיפור של תל אביב. תנועת הנוער הגאה איגי בכפר סבא לא קיבלה את זה והתעקשה לקיים מצעד כנגד כל הקשיים אחרי שנים של מאבקים בעירייה. מצעד שהיה יפה, מכובד והראה את פניה היפות של כפר סבא. בעקבות זאת ערים רבות נוספות הולכות לקיים מצעדים כאלו והמסר שיצא מכפר סבא מתפשט בארץ.

אנחנו צריכים להיות שמחים שהעיר שלנו מובילה בהנחלת ערכים יפים כאלה. אנחנו צריכים להיות שמחים שבעיר שלנו צמחו בני נוער פעילים, מודעים לדמוקרטיה ולחופש. עד היום הנהגת העיר התנגדה, אבל היא צריכה לעודד ולחבק את התופעות האלה כי בטווח הארוך הן יחזקו את האופי של העיר ויבטיחו הגעה של אוכלוסיה חזקה. כפר סבא מתחרה למשוך אליה את האנשים היצירתיים והחזקים כלכלית מתל אביב וסביבתה ומה שיביא אותם לפה זה ערכים, לא רק כבישים.

מאיר מנדלוביץ'

תושב העיר מאיר מנדלוביץ' הוא פעיל חברתי בכפר סבא

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב

    תושבים נפלאים יש בעיר הזו. עכשיו צריך גם ראש עיר עם ערכים. מישהו שיגן על החילונים ועל החופש!

  2. כפר סבאי

    איפה כל המועמדים? רק עילאי הרסגור תומך. הדר לביא שותקת. יובל לוי מוציא תגובה מוזרה. סדבון בכלל מתעלם מנושאים זוטרים כאלה – רק מצטלם בקברי צדיקים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר לא מובילה מאבק. היא חוזרת אחורה למקומות חשוכים. אךה התושבים הנהדרים שרוצים לגרש את החושך שנכפה עליהם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר