הדמיית הנת"צ בוייצמן. הדמיה: נתיבי איילון

הערב: מפגש שיתוף ציבור בנושא הנת"צ. הסוחרים בוויצמן שכרו עורך דין

סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין, מנכ"ל העירייה איתי צחר ונציגים של נתיבי איילון יציגו את התוכנית לתושבים. אחד הסוחרים המתנגדים, גיא פופ, אומר שיגיע למפגש אבל שהסיכוי לשנות את התוכנית קלוש

פורסם בתאריך: 22.7.19 16:50

עיריית כפר סבא מקיימת הערב, בשעה 19:00, בבית רייזל, מפגש תושבים בנושא פרויקט מהיר לעיר, תוכנית הקמת נתיבי התחבורה הציבורית הייעודיים שאמור להתחיל בקרוב בחלק המזרחי של רחוב ויצמן בעיר. "במסגרת המפגש תוצג התוכנית ויינתנו תשובות על שאלות כמו מדוע נבחרו רחובות מסוימים לפרויקט, מהי המשמעות של נתיבי תחבורה ציבורית, איפה יהיו התחנות, האם ייחסמו רחובות לתנועה בזמן העבודות, מהם אמצעי הבטיחות בהם נוקטת העירייה ועוד", מסרה העירייה. לפני כשבוע וחצי, נזכיר, קיימה הדר לביא, ראש סיעת כפר סבא מתקדמת שבאופוזיציה במועצת העיר, מפגש תושבים משל עצמה.

את התוכנית יציגו סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין, מנכ"ל העירייה איתי צחר ונציגים של חברת נתיבי איילון הבונה את הפרויקט. הפרויקט כולל את חידוש המרחב ברחובות ויצמן, טשרניחובסקי ודרך השרון ופרט לנתיבי התחבורה הציבורית יסללו לאורך התוואי גם שבילי אופניים. לצד נתיבי התחבורה הציבורית הייעודיים, באורך כולל של תשעה קילומטרים, יוותר נתיב אחד לנסיעת כלי רכב פרטיים, במקום שניים כיום.

מהעירייה נמסר גם כי בעקבות בקשות של סוחרים ברחוב התווספו מקומות פריקה וטעינה ותוכננו מקומות חניה נוספים. כמו כן, מסרה העירייה, יגדל מספר העצים ברחוב ויצמן, יינתן סיוע לעסקים בתחומים שונים ותבוצע עבודה מהירה בתתי מקטעים קצרים. "המתכננים עובדים בימים אלה על שינויים נוספים בתוכנית הנוגעת למקטע המרכזי של ויצמן. במקביל יבוצע המקטע המזרחי שנחשב פשוט יותר", מסרה העירייה.

נזכיר כי כמה סוחרים ברחוב התאגדו לכדי ועד פעולה ודורשים שינויים בתוכנית. כפי שכתבנו בצומת השרון לפני כחודש, הם דורשים בין השאר הקמת "חניות אקספרס" לאורך ויצמן – כלומר חניות לפרק זמן קצר של רבע שעה או חצי שעה; סיום בניית החניונים החדשים לפני ביטול החניות כחול לבן ברחוב; ביטול גדר ההפרדה לאורך הנת"צ במרכז הכביש; השארת לפחות ארבעה מטרים של מדרכה במקומות שבהם פועלים בתי קפה, מסעדות או דוכני מזון; הוספת מעברי חצייה להולכי רגל בין שתי גדות הרחוב ומתן מעבר למכוניות פרטיות בנת"צ בשעות שאינן שעות העומס. עוד הם דורשים שהעבודה על הנת"צ תתבצע בשמונה מקטעים קצרים, והתחייבות שלא להתחיל בהקמת מקטע עד שלא מסיימים מקטע קודם.

אחד הסוחרים, בעל קיוסק בויצמן, גיא פופ: "אני אגיע למפגש ואקשיב למה שיש לה לומר, אבל אני יודע שלא משנה מה שנגיד ואיזה טענות שנציג, איש בעירייה לא יקשיב לנו והתכנית תצא לפועל. מדובר בתכנית שתפגע בעיר ובצביון של רחוב ויצמן לדורי דורות, ולכן נמשיך במאבק. בשבוע שעבר התחלנו בהליך גיוס כספים של הסוחרים ושכרנו את שרותיו של עורך דין, והכל כדי שנוכל למנוע את התוכנית הזו שתפגע בנו בעיר ובתושבים".

הרסגור-הנדין מסר בתגובה: "בימים האחרונים נערכו שיחות עם כמה מראשי הוועד, מתוך הבנה ושיתוף. אני מאמין שישנה נכונות לגשר על המחלוקות ולמצוא פתרונות בהידברות. יש לזכור, כי המקטע שבו מתחילים לעבוד הוא המקטע המזרחי. יש לנו עוד זמן עד שנגיע למרכז העיר, ובינתיים נמשיך לשתף את הציבור ולשפר את התוכנית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פלד

    היה מפגש מאכזב. היתה גברת צעירה שנתנה מצגת ארוכה ומתישה, שבסופה איש לא הבין באמת מהו נתיב התחבורה הציבורית. ניכר היה שהגברת הצעירה איננה תושבת כפר סבא, היא פשוט דיקלמה מצגת שנועדה לראשי אגפים של העיריה, אבל לא לתושבים. בקיצור יצאתי מבולבל. לא הנתי מה יהיו כיווני התנועה והמסלולים של האוטובוסים. איך יסםקו בחורה לחנויות. לקראת סוף המצגת הקהל שישב מנומס כל הזמן החל לאבד את סבלנותו, ופתח בקרמאןת ושאלות שלא נענו. על כל שאלה עקרונית שנזכרה לחלל, התשובה היתה – נסביר אחר כך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר