יולי גת ורפי סער

ממלא המקום של מנכ"ל מפעל המים הוא: לא יולי גת

לאחר שלא נמצא רוב למינויה של גת הוחלט אמש למנות את עובד האגודה מעוז ליפשיץ לתפקיד. בחוות הדעת שהוכנה לקראת מינויה בהוראת בית המשפט טענה גת כי לא שימשה כמנהלת מטה הבחירות של ראש העיר ונקבע שהזיקה ביניהם "ברמת עצימות נמוכה". מזל שהארכיון זוכר הכל

פורסם בתאריך: 11.9.19 07:23

הוועד המנהל של מפעל המים מינה אמש (שלישי) את מעוז ליפשיץ לממלא מקום מנכ"ל מפעל המים. ליפשיץ, הנדסאי בהכשרתו, מונה לתפקיד במפתיע לאחר שבימים האחרונים ניסה ראש העיר ויו"ר הנהלת מפעל המים, רפי סער, לשכנע את חברי ההנהלה למנות את מנהלת הקמפיין שלו, יולי גת, לתפקיד. ככל הנראה מאחר והבין שאין לו רוב לנושא, המינוי ירד מהפרק. בתוך כך הוחלט שמעוז ימונה לתקופה של עד שנה ובתקופה הזו תוקם ועדת איתור, יצא מכרז וייבחר מנכ"ל קבוע.

מעוז עובד במפעל המים כמנהל משק המים כ-14 שנה. מקורבים אליו מעידים כי מדובר באדם מקצועי בעל ניסיון של שנים רבות בתחום תחזוקת משק המים ותפעולו. "אין למעוז שום נגיעה בפוליטיקה", אומר מקורב להנהלה. "הוא אפילו לא גר בכפר סבא. נכון היה שהיו ממנים אותו ברגע שרבקה הריסן יצאה לחופשה ופרשה לגמלאות מתפקיד המנכ"לית. חבל על ההתנהלות הפוליטית של השבועיים האחרונים כשהיה מועמד כזה בתוך המפעל. בגלל הרצון למנות את יולי גת הם נכנסו לבעיה הזאת. ההיגיון העסקי הוא שלפני חודשיים כבר היו צריכים מיד להקים ועדת איתור ולמנות מנכ"ל קבוע. אבל מפני שרצו למנות את יולי, נוצרה בעיה פוליטית".

הדר לביא

הדר לביא

נזכיר כי זו הייתה אמורה להיות הפעם השנייה בה מנסה סער למנות את גת לתפקיד. הפעם הראשונה הייתה בחודש אוגוסט השנה. הייתה זו חברת האופוזיציה, הדר לביא, שעתרה לבית המשפט המחוזי בלוד בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים נגד הכוונה למנותה מחשש לשחיתות שלטונית וציבורית תוך ניסיון של ראש העיר למנות מקורבת לו. בית המשפט מחק את העתירה אך קבע כי לא יהיה דיון במינוי שלה לפני קבלת חוות דעת משפטית הנוגעת לניגוד הענייניים.

יש לציין כי בעתירה שהגישה לביא נכתב כי לסער היה זמן סביר להתחיל בתהליך איתור מנכ"ל אך הוא לא פעל כך. באפשרותו היה למנות ממלא מקום בקרב עובדי מפעל המים. צומת השרון חושף כעת כי במענה לעתירה ציין בא כוח מפעל המים, עו"ד דנה קאופמן ועו"ד מאיה נוסבאום-רפופורט, כי "עד כה לא אותר גורם בתוך מפעל המים אשר יכול לכהן בתפקיד זה, ולו זמנית". גורמים פוליטיים בעיר תוהים כיצד ניתנה תשובה זו אם בסופו של דבר אכן נמצא מועמד מתוך האגודה.

חברי הוועד המנהל של מפעל המים הם רפי סער, פנחס כהנא, קרן גרשון, פליאה קטנר, אמיר קולמן, יובל לוי ואורן כהן. על פי מידע שהגיע לצומת השרון – כהנא, גרשון ולוי התכוונו להתנגד למינוי גת. קטנר לא נכחה בישיבת הוועד המנהל והגיעה רק לישיבת אסיפת המורשים שהתקיימה לאחר מכן, בגלל אילוצי עבודה.

יובל לוי

יובל לוי

יובל לוי: "לא התכוונתי להצביע בעד מינויה של יולי גת לתפקיד ממלאת מקום מנכ"ל מפעל המים מתוך כבוד לבית המשפט. רפי ניסה לשכנע אותי לתמוך במינויה אך לאחר דין ודברים אני מודה לראש העיר שקיבל את עצתי וחסך לזות שפתיים מכולנו"

יובל לוי מודה בפני צומת השרון כי סער הפעיל עליו לחצים להצביע בעד מינויה של גת. "לא התכוונתי להצביע בעד מינויה של יולי גת לתפקיד ממלאת מקום מנכ"ל מפעל המים מתוך כבוד לבית המשפט", אומר לוי. "רפי ניסה לשכנע אותי לתמוך במינויה אך לאחר דין ודברים אני מודה לראש העיר שקיבל את עצתי וחסך לזות שפתיים מכולנו. יולי גת היא אשת מקצוע מכובדת אבל בהקשר הנוכחי הדברים כבר נדונו בבית המשפט. מנויה היה פוגע בה יותר מכל. המחויבות שלי לסדרי מנהל תקין גבתה ממני מחיר אישי יקר ולמרות זאת לא אתפשר בכל מקום שבו אוכל להשפיע. אני אמשיך ואוביל קו שמרני לניהול כספי הציבור לטובת הציבור".

לחצים נוספים הופעלו גם על חלק מחברי הוועד המנהל מהאופוזיציה. חברת הוועד המנהל, חברת מועצת העיר קרן גרשון מסיעת האופוזיציה "כפר סבא בראש": "היו חברים שלא הבינו למה אני מתנגדת למינוי של גת והיו דיונים בנושא, אבל היה מאוד ברור שלא נצביע למינוי הזה. מבחינתי יכול להיות שהיא מאוד ראויה אבל הדרך לא מתאימה. צריך לעשות את זה מסודר עם מכרז".

הופתעת שהועלתה ההצעה למנות את ליפשיץ?

"אכן הופתענו שהם העלו את ההצעה. אני אישית העליתי את השם שלו עוד לפני כן לחברי הוועד המנהל אבל זה לא קרה. אני שמחה בתוצאה וחושבת שבנסיבות העניין מדובר בפתרון הטוב ביותר, תוך שמירה על מנהל תקין".

נסביר שטרם הישיבה הוכנה חוות דעת משפטית למינויה של גת כפי שדרש בית המשפט. את חוות הדעת נאלצו חברי ההנהלה להגיע ולקחת פיזית מהיועצת המשפטית של מפעל המים, עו"ד לני צבעוני, ואף לחתום שלא יעבירו אותו לאיש.

ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא

ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא בחודש ינואר

כדי להכין את חוות הדעת התבקשה יולי גת למלא שאלון לאיתור ניגוד עניינים ובו ציינה כי הייתה פעילה בהתנדבות במטה הבחירות של רפי סער. בחוות הדעת נכתב כי מבירור עמה אודות תחומי אחריותה עולה כי לא ניהלה את מטה הבחירות ותפקידה היה מצומצם לתחום חוגי בית ופעילות שטח. "לעניות דעותינו מדובר בזיקה פוליטית ברמת עצימות נמוכה", כתבה עו"ד צבעוני. עוד נכתב בחוות הדעת כי במידה ויוחלט על מינויה כממלאת מקום, נושא קליטת העובדים לא יעשה על ידה ולו לשם הזהירות, כדי שלא יתעורר חשש לניגוד עניינים אישי ועל מנת להבטיח את אמון הציבור בפעילות האגודה.

ולמרות מה שנכתב בחוות הדעת, נזכיר, כי טרם הבחירות סער התגאה במנהלת מטה הבחירות שלו. בהודעה שהוציא לתקשורת טרם הבחירות, ופורסמה בכל כלי התקשורת המקומיים תחת הכותרת כי גת היא מנהלת מטה הבחירות שלו, אמר סער: "הבחירה שלי ביולי היא לא אמירה. במקרה שלה, פשוט בחרתי את המנהלת הטובה ביותר שנמצאת בעיר. היא תושבת העיר וחיה את העיר בצורה הטובה ביותר. אין צורך להביא כוחות מבחוץ, לעיר שלנו יש הכל".

נזכיר כי על פי עדויות שהגיעו לצומת השרון גת, שאינה עובדת עירייה, ביצעה מאז נבחר סער לתפקידו פעולות שונות במסגרת עירונית ונטען כי היא נמצאת באופן תדיר במשרדו. בעקבות זאת קבע משרד הפנים כי "ככל שהיא מעוסקת בהתנדבות, הרי שהעסקה מסוג זה אסורה".

לאחר ישיבת הוועד המנהל התכנסה כאמור אספת המורשים של מפעל המים הכוללת את כל חברי מועצת העיר ובה אושר תקציב מפעל המים לשנת 2019, אושר גם הדוח הכספי של שנת 2018 והוחלט למנות שלושה חברי וועדת ביקורת חדשים במקום שני סגני ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין ודני הרוש, לאחר שרשם האגודות השיתופיות קבע כי עליהם לפרוש מוועדת הביקורת מחשש לניגוד עניינים. אמיר סילבר שהיה עמם בוועדה ממשיך בתפקיד והשלושה החדשים הם עדי לוי סקופ, ממה שיינפיין ולירית שפיר שמש.

ביום שני, נזכיר, פנה יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון לממונה על המחוז במשרד הפנים ולרשם האגודות השיתופיות ודרש לפסול את כהונתו של ראש העירייה רפי סער כיו"ר הוועד המנהל של מפעל המים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סער,על מי אתה עובד?
    איזה שקר זה אנחנו ב "רמת עצימות נכונה"
    מה היא עבדה בשבילך בבחירות בחינם?
    מה? היא לא מצפה ממך לתמורה בלי קשר לכישוריה?
    מה ? אתה לא נלחם כדי לממש עבורה את התחייבותך?
    מה? אתה חושב שהציבור מטומטם?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר