מימין: אושילנד, רחוב ויצמן, קניון G צילומים דודו בכר, עזרא לוי
מימין: אושילנד, רחוב ויצמן, קניון G. צילומים דודו בכר, עזרא לוי

חוק המרכולים: מרצ מציעים תיקון לחוק העזר העירוני, לפני שיהיה מאוחר מדי

בסיעת מרצ דוחקים בחברי המועצה האחרים לתקן את חוק העזר העירוני כך שיאפשר פתיחה מוגבלת של עסקים בכפר סבא בשבתות, לפני שלשר הפנים תהיה הסמכות לבטל אותו

פורסם בתאריך: 26.12.17 08:59

חבר האופוזיציה מסיעת מרצ במועצת עיריית כפר סבא, עילאי הרגור הנדין, מבקש לשנות את חוק העזר העירוני, כך שיאפשר הפעלת מסעדות ומוסדות תרבות בעיר גם בשבתות. זאת לקראת אישורו הסופי של החוק לסגירת מרכולים בשבת בכנסת. לפי ההצעה של הרסגור הנדין, תותר בכפר סבא גם כל פעילות מסחרית אחרת בשבתות באזורים שהגדיר כ"אזורי מסחר חיצוניים", בתחומי העיר.

נציין שחוק המרכולים, שאושר בכנסת בקריאה ראשונה לפני כשבועיים, מאפשר לשר הפנים לבטל חוקי עזר עירוניים שיאושרו לאחר כניסתו לתוקף, ובכמה רשויות בארץ, בהן ראשון לציון, חולון, הרצליה מודיעין ורמת גן החלו לקדם חוקי עזר שיתירו הפעלת עסקים בשבת במתכונת מוגבלת.

לפי הצעתו של הרסגור הנדין לשינוי חוק העזר העירוני בכפר סבא, בעיר לא יפעלו חנויות ביום הכיפורים וכן ולא יפעלו חנויות בשבתות וימים טובים (יומיים בראש השנה, ערב סוכות ושמיני עצרת, ערב פסח ושביעי של פסח, ערב שבועות וערב תשעה באב), מלבד מסעדות ומוסדות תרבות, ולמעט חנויות נוחות בתחנות דלק ובתי מרקחת.

לפי ההצעה תותר פעילות של חנויות לממכר מזון, מסעדות ומוסדות תרבות בקניונים בעיר וכן ב"צירים מרכזיים" שהוגדרו בהצעה של הרסגור הנדין כרחובות וייצמן, טשרניחובסקי, בן יהודה ובגין. בפארקים תותר הפעלת בתי קפה וחנויות קטנות לממכר מזון.

עוד לפי ההצעה, תותר בכפר סבא כל פעילות מסחרית אחרת ב"אזורי מסחר חיצוניים", מלבד בין השעות 17:00 עד 5:00 בערבי שבת וימים טובים. אזורי המסחר החיצוניים מוגדרים לפי הצעת החוק של הרסגור הנדין כ"אזור התעשייה, עתיר ידע, אזור התעשייה החדש כ"ס 50, משולש כפר סבא בין כביש 531, דרך השרון וגבול השטח העירוני, וכן כל מתחם תכנוני עתידי שלא ייועד למגורים".

 

בפנייה לחברי המועצה, בה קרא להם לתמוך בשינוי חוק העזר העירוני בכפר סבא, כותב הרסגור הנדין: "הגיע הזמן לדבר על שינוי חוק העזר הנוגע לסגירת עסקים בשבת. ערים גדולות בארץ מבצעות מהלכים דומים, בהובלת ראשיהן. במידה ולא נעשה זאת לפני חקיקתו הסופית של 'חוק המרכולים', נמצא את עצמנו חשופים למצב בו ישנו איסור על פתיחת עסקים בשבת וללא יכולת להתגונן מפניו. ידוע לכם בוודאי על עתירה בנושא, שאם תתקבל תהפוך את כפר סבא לעיר סגורה בשבתות. ברור לי שמדובר בנושא נפיץ ובסלע מחלוקת עקרוני עבור חברי הסיעות הדתיות, אך אי החלטה בנושא זה משמעה החלטה לסגור את כפר סבא בשבת. זה מה שיקרה אם לא נתקן את חוק העזר שלנו".

עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

הוא הוסיף: "החוק נחקק בשנת 1941 וחתום עליו מושל המחוז מטעם המנדט הבריטי. לפי אותו חוק, חל גם איסור לפתוח חנויות ביום שלישי החל מהשעה 14:00 וביום חמישי החל מהשעה 21:00. זהו חוק עזר מיושן שאינו תואם למציאות הקיימת בכפר סבא. יש לנו חלון הזדמנויות קצר לשנות אותו…. מאחר ומדובר בנושא שישפיע באופן עמוק על החיים בכפר סבא, ראוי בעיניי שתגובש הצעה בהסכמה רחבה מטעם כמה שיותר חברי מועצה. רק כך נשמור על צביונה של כפר סבא כעיר פתוחה ופלורליסטית. רק כך נוכל לחיות ביחד, דתיים וחילונים, איש איש לפי דרכו ואישה אישה לפי דרכה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חידה

    חידה:למה הסיעות החרדיות לא פורשות מהממשלה? כי קונים אותם בכסף! ההלכה נקבעת לפי כמות הכסף שתשלם לרבנים! תן כסף – מותר! לא תיתן – אסור!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להחתים את הציבור למען המטרה של שינוי חוק העזר הנוגע לסגירת עסקים בשבת. חוק עזר מיושן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר