חומרי ניקוי. צילום אילוסטרציה דניאל צ'צ'יק
חומרי ניקוי. צילום אילוסטרציה דניאל צ'צ'יק

סקר של ועד הגנים: ביותר מ-90 אחוז מהגנים מתלוננים על מחסור בחומרי ניקוי

לפי הסקר שנערך בקרב 41 גנים, גן ילדים בכפר סבא מוציא בממוצע 415 שקלים מקופת הגן על חומרי ניקיון מעבר לערכת הניקיון שמספקת העירייה

פורסם בתאריך: 24.1.18 12:43

ב־95 אחוז מ־41 גני ילדים שהשתתפו בסקר שערך ועד הגנים העירוני בכפר סבא, נאלצה הגננת לרכוש מקופת הגן תוספת לערכת הניקיון שמחלקת העירייה לגני הילדים. הערכה הזאת מסופקת על ידי העירייה מדי ארבעה חודשים, ובכל הגנים שנסקרו העידו הגננות כי הערכה לא מספיקה לתקופה הזאת. ב־90 אחוז מהגנים שנסקרו אמרו הגננות שאינן מרוצות מאיכות הערכה, הכוללת בין השאר סבון ידיים, אקונומיקה, ניירות לניגוב ידיים ונייר טואלט.

על פי הסקר שווי ערכת הניקיון המסופקת עומדת על 470 שקל. 415 שקלים היא ההוצאה הנוספת הממוצעת לחומרי ניקיון בגנים. בעשרה אחוז מהגנים שנסקרו הוציאו יותר מ־600 שקלים על חומרי ניקיון.

בעשרה אחוז מהגנים טענו הגננות כי הערכה מספיקה לחודש, 65 אחוז טענו כי הערכה מספיקה לחודשיים ו־25 אחוז טענו שהערכה מספיקה לשלושה חודשים.

בין הערות הגננות שהובאו בסוף הסקר נכתב: "איכות חומרי הניקיון ברמה נמוכה ולא מאפשרת ניקוי בצורה יסודית"; קונה כבר מזמן מתקציב הגן, מה שקיבלנו בתחילת השנה לא מספיק"; יש צורך ענקי בניירות צץ רץ"; "לספק יותר צץ רץ, אקונומיקה, שקיות אשפה ולספק גם ניירות אפיה לחלות שאופים ביום שישי"; תנו לנו כסף ונקנה מה שצריך לפי צרכי הגן"; "נוזל רצפה ושקיות אשפה לא איכותיים".

 

"בעקבות פניות רבות שהגיעו אלינו מהורים רבים אודות מחסור בחומרי הניקיון בגני העירייה, ערכנו בתאריך 8 בינואר סקר בקרב הגנים אודות ערכת הניקיון המסופקת להם", מסר הוועד בפוסט שכתב להורים בפייסבוק, "התוצאות המובאות כאן מלמדות בבירור כי ערכת הניקיון מספיקה לכחצי מכמות הזמן המתוכנן, כי איכות החומרים החומרים ירודה וכי הערכה לא מגיעה בזמן. כל זה מוביל למצב בו מוצא כסף רב מתקציב הגנים כדי לחפות על כך.

"על הערכה להתאים לכמות הנצרכת בגן ולהתאים לצרכיו. היגיינה וניקיון הם נושאים חשובים מאין כמותם. לצערנו, חרף ממצאים ברורים אלו וחרף העובדה שהם הועברו כבר לפני שבועיים לכלל הגורמים בעירייה, נמשך העיכוב באספקת חומרי הניקיון. גנים רבים טרם קיבלו מאז תחילת השנה רענון של חומרי הניקיון, ומורגש המחסור במצרכים בסיסיים כגון סבון ידיים, אקונומיקה ניירות לניגוב ידיים ואף נייר טואלט".

יו"ר ועד הגנים במשותף, ערן ורנר, אמר לצומת השרון: "כל מה שכתוב מדבר בעד עצמו. עשינו סקר וראינו שכל הטענות נכונות. שלחנו את הנתונים לעירייה כדי שיטפלו בעניין. האמת, הם די כעסו על הגננות ששיתפו איתנו פעולה".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא מתכננת את ערכת הניקיון יחד עם צוותי הגנים, בשיתוף פעולה מלא איתם ועל פי צרכיהם. כל מנהלת גן מקבלת אחת לארבעה חודשים ערכת חומרי ניקיון, ואחת לתקופה מתקיימת בדיקה ובקרה מטעם העירייה. בכל בעיה שמתעוררת, הדרך המקובלת היא שהצוות החינוכי בגן פונה אל מחלקת גני הילדים שבוחנת את הנושא לגופו ונותנת את המענה הרלוונטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר