יהודה בן חמו, רפי כחלון, חזי ברזני,דני הרוש, אבי זיתוני. צילום עזרא לוי, דודו בכר, מתוך עמוד הפייסבוק
יהודה בן חמו, רפי כחלון, חזי ברזני,דני הרוש, אבי זיתוני. צילום עזרא לוי, דודו בכר, מתוך עמוד הפייסבוק

העוזר האישי, מנהלת הלשכה, גרושתו וגם רפי כחלון: כל עדי התביעה בתיק בן חמו

עוד ברשימת העדים: הקבלנים שבנו בשכונה הירוקה, הנהג האישי, מהנדסת העירייה, וגם פעילי שכונות וחברי מועצה

פורסם בתאריך: 18.2.18 15:53

רשימת עדי התביעה המצורפת לכתב האישום נגד ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו, כוללת עשרות שמות. בין השאר, מופיעים בה עוזריו האישיים של בן חמו, בעלות תפקידים כמו מהנדסת העירייה, דוברת העירייה והמנכ"לית, קבלנים, בעלי עסקים, פעילי שכונות וחברי מועצה. קבלו את הרשימה המלאה:

חבר הילדות

# רפי כחלון – חבר ילדותו וחברו הקרוב של יהודה בן חמו. לפי האישום, חברותם הקרובה כללה שיחות טלפון מרובות, פגישות קבועות מספר פעמים בשבוע בבית הקפה רולדין בכפר סבא או במקום אחר, נסיעות משותפות לחופשות משפחתיות ועוד. במהלך התקופה הרלוונטית היה כחלון בעל מניות בחברת "עוז משא בע"מ", ויחד עם אותה חברה הוא היה בעלים של מספר מגרשים באזור התעשייה כס 50. סעיף האישום השלישי נגד בן חמו מגולל את ניסיונותיו של בן חמו לקדם את עסקיו של כחלון. טרם התקבלה החלטה אם להגיש כתב אישום בעניינו.

רפי כחלון. צילום דודו בכר

רפי כחלון. צילום דודו בכר

עובדי העירייה

# חזי ברזני. אחד מעדי המפתח ברשימה, מי שהיה עוזר ראש העירייה בשנים 2014-2007, ונהנה גם הוא, כך לפי כתב האישום, מתלושים שקיבלו לידיהם הוא וראש העירייה מהקבלנים זיתוני, מרום ושבירו, מחברת ויקטורי ומאמנון שאול קרמיקה.

חזי ברזני. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

חזי ברזני. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

כבר ביוני 2016, יותר מחצי שנה לפני מעצרו של בן חמו, בתמלול הקלטת שיחה, שהתקיימה בין סמנכ"ל העירייה לשעבר דני הרוש לבין ברזני, ושצורפה לתצהיר שהגיש הרוש לבית המשפט במסגרת תביעת פיצויים שהגיש נגד העירייה, מיוחסות לברזני אמירות על התלושים, בהן נזכרות לכאורה מנהלת לשכתו של בן חמו רונית ודאי וגרושתו של בן חמו מירב:

הרוש: "אתה יודע חזי, אני חושב שזה לא רק זה. מה עם סיפור התלושים? אתה לא רוצה להיכנס לזה?".

חזי: "איך אני אכנס לזה. מה, אני מעורב, יופי. מה? איך אני אכנס לזה?".

הרוש: "נו אז מה? אבל אתה תקבל חסינות. מה אתה השתגעת?"

חזי: "אה".

הרוש. "אתה תקבל חסינות, מה קרה לך?".

חזי: "רונית נהנתה מזה בדיוק כמוני".

הרוש: "לא".

חזי: "גם אתה".

הרוש: "אני לא. מה? אני? ממי? ממי אני נהניתי? מהעובדים האלה? העובדים הפשוטים?" (הרוש טען מאוחר יותר באוזני מקורבים בבית הדין שהתלושים שקיבל חולקו לעובדי הניקיון הנזקקים שהיו כפופים לו).

חזי: "נו בסדר גמור, זה עדיין…".

הרוש: "נו מה?

חזי: "זה היינו הך".

הרוש: "לא זה לא היינו הך זה לא היינו הך השימוש האישי שהוא עשה, למירב שהיא קיבלה את זה. הרי מירב השתמשה בזה המון לצרכים האישיים שלה. לא?" (שאל בהתייחסו למי שהייתה אז אשתו של בן חמו).

חזי. "אז מירב יכולה להגיד. כן אין בעיה".

הרוש: "אני אומר חזי, אם אתה כבר יוצא לקרב תצא גם בסוגיה הזאת ויתנו לך חסינות".

חזי: "לא בסדר. השאלה אם רונית ומירב יגידו שהם השתמשו בזה",

הרוש: "אבל אתה צריך לבוא להגיד ש… על החלוקות הלא וכל הדברים האלה אתה מבין?".

 

# דני הרוש – סמנכ"ל העירייה לשעבר וכיום מספר שתיים ברשימתו של רפי סער למועצת העיר. הרוש פוטר מהעירייה בטענה שלא השלים את התואר האקדמי שלו, שהיה חלק מתנאי המכרז לתפקיד שבו זכה. בתביעה שהגיש נגד פיטוריו, טען הרוש שהפיטורים נעשו משיקולים לא עניינים. הוא טען שפוטר בעקבות סירובו לדרישת בן חמו ממנו ומעובדים נוספים, בניגוד לחוק, לפקוד תושבים למפלגת מרצ לטובת חבר הקואליציה דאז יאיר אברהם, שהתמודד באותה עת בפריימריז על ראשות הסניף המקומי של מרצ.

במסגרת התביעה הגיש הרוש לבית המשפט ביוני 2016, יותר מחצי שנה לפני מעצרו של בן חמו, תצהירים של חזי ברזני ורונית ודאי, אליהם צורף גם התמלול שלעיל, בו מוזכרים התלושים בשיחה בינו לבין ברזני.

רפי סער ודני הרוש. צילום אריה אברמזון

רפי סער ודני הרוש. צילום אריה אברמזון

# רונית ודאי – מנהלת לשכתו של בן חמו שנים ארוכות, עד התפטרותה בסוף שנת 2013. ודאי, שמונתה לתפקידה במשרת אמון, נחשבה לאשת סודו של בן חמו. בתצהיר שכתבה לבית המשפט במסגרת אותה תביעה של דני הרוש שנזכרת לעיל, כתבה שסביבת העבודה היתה "אינטנסיבית, תובענית ולעיתים תחת אלימות מילולית כלפיי ואל המקורבים אליו עד כדי כך שהייתי מוצאת עצמי ברגעי משבר לעיתים קרובות". היא כתבה בתצהיר שכשהיתה הקצנה שהעלתה אצלה את לחץ הדם, התפטרה בהמלצת הרופא.

היום (ראשון) מסרה ודאי בתגובה לתמליל השיחה בין הרוש לברזני: "אסור לנו לדבר על החקירה וכל הקשור לכך, צר לי. הייתי שמחה להגיב".

# ענת צ'רבינסקי – מהנדסת עיריית כפר סבא. לפי האישום, בעקבות בקשתו של בן חמו, קידמה שינויים בהיתר שניתן לחברת עוז משא של רפי כחלון להקמת גדר מסביב לחלקה שבבעלות החברה.

ענת צ'רבינסקי

ענת צ'רבינסקי

# אורי מועלם – שימש במשך שנים נהגו של ראש העירייה ומסר במסגרת החקירה מספר הודעות, הנוגעות בין השאר לתווי הקנייה. לפי האישום הרביעי נגד בן חמו, הטרדת עד, ב-5 בספטמבר 2017 העביר מועלם דואר מלשכת ראש העיר לרכבו של בן חמו כדי להימנע ממפגש ישיר בינו לבין ראש העיר. בעת העברת הדואר, יצא בן חמו מביתו, הבחין במועלם והחל לשוחח עימו. במהלך השיחה, ובניגוד להחלטת בית המשפט, שוחח בן חמו עם מועלם על נושאים הקשורים באופן מהותי לחקירה: בן חמו סיפר למועלם כי בידי המשטרה הקלטות של שיחות טלפון ביניהם, ופירט בפניו על שיחה שהושמעה לו במהלך חקירתו ובה הוא נשמע מנחה את מועלם לגבי חלוקת מעטפות עם תווי קניה. ראש העיר שאל את מועלם מדוע סיפר למשטרה כי נושא חלוקת תווי הקניה נמשך כשבע שנים. בסיום השיחה פנה הנאשם למועלם והטיח בו: "ציפיתי מהאנשים שלי שישמרו עלי".

# דותן חנסנסון – עוזרו של בן חמו החל מדצמבר 2015. הוא נעצר עם התפוצצות הפרשה בפברואר 2017 ושוחרר זמן קצר לאחר מכן.

# וידאל צרפתי – עוזרו של בן חמו, שהחליף את חזי ברזני מיוני 2014 ועד לכניסתו לתפקיד של חנסנסון.

צאלה וקסמן – עובדת בעירייה מזה שבע שנים. שימשה דוברת עיריית כפר סבא ומונתה לתפקיד סמנכ"לית העירייה במכרז לפני כשלושה חודשים, לאחר שבמשך כשנה שימשה כממלאת מקום הסמנכ"ל היוצא רון קוגמן.

צאלה וקסמן גונן. צילום רמי זרנגר

צאלה וקסמן גונן. צילום רמי זרנגר

# תומר מועלם – מנהל לשכתו של בן חמו שעזב את התפקיד ב-2016 אחרי קצת יותר משנה בתפקיד.

# צביה צורף – אם הבית בלשכת ראש העירייה והמנכ"ל.

# אושרת גני גונן – מנכל"ית עיריית כפר סבא בשלוש השנים האחרונות. לפני כחודש וחצי הודיעה על פרישתה מהתפקיד. היא מתכוונת להתמודד על ראשות המועצה האזורית דרום השרון, אך טרם הודיעה על כך רשמית. עבדה בעירייה כפר סבא במשך 21 שנים, ובין השאר היתה גם מנהלת המחלקה לנוער צעירים וקהילה, מנהלת אגף משאבי אנוש והדרכה.

אושרת גני גונן. צילום רמי זרינגר

אושרת גני גונן. צילום רמי זרינגר

# מירה טולדנו – מנהלת מחלקת תנאי שירות וחשבת הנהלה.

# שגיא רוכל – גזבר עיריית כפר סבא.

# רוזי נוימן – מ"מ מנהלת אגף קהילה רווחה ונוער בעיריית כפר סבא.

# אופירה מור מזרחי – מ"מ מנהלת מדור התנדבות נוער וצעירים בעיריית כפר סבא.

# סימה בן שמואל – מנהלת מנהלת תחום חינוך משלים והעשרה בעיריית כפר סבא.

# חנה רנד – מנהלת מחלקת רשות ובנייה בעירייה.

# צבי וכליס – מנהל היחידה לפיקוח על הבנייה בעירייה.

# ציפי סלמה – סגניתה של מהנדסת העירייה ענת צ'רבינסקי. התפטרה במפתיע ביולי 2017.

# אלון בן זקן – היועץ המשפטי של עיריית כפר סבא.

הקבלנים ואנשי העסקים

# נחום ביתן – הבעלים של רשת המרכולים יינות ביתן. לפי האישום, בין השנים 2009-2016 קיבל ראש העיר לידיו תווי קניה מחברת "יינות ביתן בע"מ" בסך כולל של 420 אלף שקל, מתוך הסכום האמור נטל בן חמו כ-180,000 שקלים לצרכיו האישיים, והיתר חולקו כראות עיניו.

נחום ביתן. צילום פבל טולצ'ינסקי

נחום ביתן. צילום פבל טולצ'ינסקי

# אבי זיתוני – הקבלן הכפר סבאי, הבעלים של החברה הנושאת את שמו, שהקים ומקים בשכונה הירוקה בכפר סבא 520 דירות ב-23 בניינים. נחשב לאחד מראשוני הבונים בשכונה הירוקה. לפי האישום העבירה החברה שבבעלותו לידי בן חמו תלושי קנייה בסך אלפי שקלים.

אבי זיתוני

אבי זיתוני

# יוסף מרום ויחזקאל מרום – בעלי חברת הבנייה נווה מרום שבונה בשכונה הירוקה בכפר סבא. לפי האישום העבירה החברה לידי בן חמו תלושי קנייה בסך אלפי שקלים.

# ברוך, שגיא ואתי לנצ'נר – מבעלי חברת הבנייה ינוב. לפי האישום, בין השנים 2011 ועד חג הפסח 2016 קיבל בן חמו לידיו, תווי קניה בסך כולל של 70,000 שקלים מחברת ינוב. מתוך הסכום האמור נטל בן חמו לפחות 1,200 שקלים לצרכיו האישיים, והיתר חולקו כראות עיניו. לקראת חג ראש השנה 2016, קיבל בן חמו לידיו תווי קנייה בסך כולל של 10,000 שקלים מינוב, ומתוכם עשה שימוש אישי ו/או הותיר בידיו לצורך שימוש אישי עתידי תווי קניה בסך כולל של 8,800 שקלים והיתר חולקו כראות עיניו.

# קובי ברון – בעלי חברת ק. ברון. לפי האישום העבירה החברה לידי בן חמו תלושי קנייה.

# איל רביד – הבעלים של רשת המרכולים ויקטורי. לפי האישום העבירה החברה לידי בן חמו תלושי קנייה בסך אלפי שקלים.

# רמי שבירו  נחשב לאחד מחלוצי הבניה בשכונה הירוקה. נעצר עם התפוצצות הפרשה. לפי האישום העביר לידי בן חמו תלושי קנייה בסך אלפי שקלים.

 

חברי המועצה

# עמירם מילר – חבר מועצת עיריית כפר סבא והממונה על התנועה בהנהלת העירייה.

# צביקה צרפתי – סגן וממלא מקום ראש העירייה.

צביקה צרפתי

צביקה צרפתי

עדים נוספים

# אהרון מוסלי – שימש בתקופה הרלוונטית כראש מדור מניעת דליקות באזור השרון, ובמסגרת תפקידו זה היה אחראי על מתן אישור כיבוי אש לצורכי חתימה על היתרי בנייה, וכן על מתן אישור לצורכי אכלוס וקבלת טופס 4 לאחר סיום הבניה, בהתאם להיתר. לפי האישום בן חמו ביקש ממוסלי לקדם את הטיפול בעניינו של כחלון בהמשך להוצאת צו הפסקת עבודה מנהלי נגד כחלון. במועד אחר, בן חמו ביקש ממוסלי להפגש עם כחלון לצורך קבלת אישורו של מוסלי לגבי מאגר מים בשטחי כס 50, ואף ביקש כי מוסלי יסייע בידי כחלון במבוקשו. במקרה אחר ביקש בן חמו ממוסלי לזרז תהליכים בנוגע לבקשה של כחלון וחברת עוז משא בע"מ במגרש ביוחנן הסנדלר. בשל פניית בן חמו, קידם מוסלי את הטיפול בבקשה זו וביצע ביקורת מהירה.

# מירב בן חמו – גרושתו של ראש העירייה, שהעידה בחקירתה שקיבלה מבן חמו תלושים. תגובתה של מירב בן חמו בעניין תמליל השיחה שבין הרוש לברזני שמופיע לעיל, טרם התקבלה.

# עו"ד בתיה בראף – שותפה בכירה במשרד עורכי הדין הררי-טויסטר. יועצת משפטית חיצונית של העירייה בנושאים הקשורים לתכנון ובנייה.

# אירית מרק – בעלת אתר החדשות המקומיות השרון פוסט ומפעילת דף הפייסבוק הפופולרי כפר סבא שלנו, וכן בעלת חנות לפרטי יד שנייה בעיר. לשעבר יו"ר ויצ"ו כפר סבא. מרק זומנה להעיד במשטרה בעניין תווי הקנייה. לפי עדותה במשטרה, היא קיבלה מבן חמו, לפני כשנתיים וחצי, במסיבת יום הולדתה, תווי קנייה בסך 400 שקלים. את התווים, העידה מרק, היא העבירה למשפחה נזקקת מכפר סבא.

אירית מרק

אירית מרק

# רחל אלבוים – לשעבר מנהלת מחלקת הנישואים במועצה הדתית של כפר סבא ואשתו של יו"ר חברה קדישא בכפר סבא מוטי אלבוים.

חננאל דיב – יושב ראש ועד תושבי שכונת עלייה בכפר סבא.

חננאל דיב

חננאל דיב

הרב יואל ימיני – יו"ר מוסדות חב"ד בכפר סבא.

הרב יואל ימיני

הרב יואל ימיני

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לא חשוב

    טוב לפחות הועלו חלק מהדברים. חסר רדיפות הפוליטיות, הטרדות, הפחדות, פנוי בינוי ששת הימים, מחסנים שהופכים לדירות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר