רשף לוי. צילום דניאל צ'צ'יק
רשף לוי. צילום דניאל צ'צ'יק

רגע לפני ההופעה באודיטוריום, רשף לוי חושף את הפרויקט שבדרך

התסריטאי, המחזאי והקומיקאי הכפר סבאי מגיע במוצ”ש להופעה מול הקהל המקומי ומספר על הסדרה החדשה "נחמה"

פורסם בתאריך: 24.6.17 06:22

מחר, מוצאי שבת (24 ביוני), בשעה 21:30, מגיע רשף לוי להופעה באודיטוריום ספיר בכפר סבא. רשף, כותב מוכשר, יוצר מחזאי וקומיקאי בעצמו, הפך בשנים האחרונות לאחד היוצרים הפורים והנחשבים ביצירה בארץ. הוא מחזאי הבית של תיאטרון הבימה, מופיע ברחבי הארץ עם מופע הסטנד אפ “משחק באש”, הוא זה שכתב את הסדרה “הבורר”, את הסרט “איים אבודים” ומככב בתוכנית הטלויזיה “הסטנדאפיסטים”.
במשך שעה וחצי, לבד על הבמה, סוחף רשף את הקהל בשאגות של צחוק. במופע שנון בגוף ראשון הוא מספר בהומור איך זה לגדל שבעה ילדים, מה ההבדל בין הילד הראשון לילד השביעי, על מריבות בין אחים, הפרעות קשב, נישואין והתפקידים בבית, על השאיפות והחלומות לפני חתונה ואחרי שיש ילדים הקלות הבלתי נסבלת של אבחוני הילדים, איך זה הישאר לבד עם הילדים כשהאישה נוסעת לחו”ל, כמה כביסות באמת צריך, איך באמת נראית חופשה משפחתית, מה קרה ליחסי המין שלו רגע אחרי החתונה. רשף מגלה לקהל גם איך זה להיות חצי תימני, למה אמא שלו התעקשה כל השנים לגלות מי הדליק את הדוד ועוד ועוד.
אתה כותב, יוצר, מביים, ופה, בהופעה זה אתה עצמך, לבד על הבמה במשך שעה וחצי. מה מהנה יותר? החשיפה האישית או היצירה מאחורי הקלעים?
“אני חייב להודות שאני מכור לשני הצדדים של האמנות שלי. אני מספר סיפורים מצחיקים ומרגשים לאנשים ותוך כדי מאלתר. וזה לא כל כך משנה מבחינת הדרישות של הכישרון והמיומנות שלי, אם זה על במה מול 900 איש או על סט של סדרה או בחדר כתיבה. אם להשתמש בדימוי מעולם ההתמכרויות, אז הופעה זה כמו הרואין – חזק, מיידי ומלא אהבה לפנים מאנשים שאתה רואה אותם צוחקים ונהנים באותו חדר איתך. יצירה של סדרה זה כמו למצוא שדה מבודד, לזרוע בו מריחואנה, לחכות כמה שנים שהיא תגדל, לקצור ואז למכור לאנשים חומר שהם מעשנים לבד בבית בלעדיך. זה מאד רווחי ומכניס, אבל אתה צריך לדמיין אותם עפים על היצירה שלך”.
אתה חושף סיפורים וקטעים מחייך האישיים. איך המשפחה מקבלת את זה?
"אמא שלי מאד אוהבת את זה. היא אומרת לי ‘תלכלך עלי, תקרע אותי, כל עוד אתה עושה מזה כסף אני מרוצה’. לילדים שלי יש תשובה מאד פשוטה. ‘יש לכם דרך אחרת לפרנס אותנו? משהו חוקי? לא? אז אבא ימשיך לספר את הבדיחות שלו עד שתמצאו פיתרון אחר’. אבל האמת היא שאני לא באמת מספר את הסיפורים האמיתיים, אני מתחיל מהמציאות וממריא איתה למקומות אחרים, הופך אותה ליצירת אמנות. בשביל המציאות לא צריך קומיקאי. מספיק לשמוע חדשות".
מי הקהל במופע?
"הקהל מאוד רחב בגילאים שלו. מגיעים ילדים בני 12 ו־14 עם ההורים שלהם, וגם מבוגרים בני שמונים וכל הטווח באמצע. כשקטע סטנד אפ עובד באמת הוא עובד על רוב הקהל. מכיוון שאין גסויות במופע בכלל, אבל יש בו כן משהו חד, אז גם צעירים וגם מבוגרים נהנים. הנושאים של זוגיות ומשפחה הם נושאים שיעבדו תמיד. אני מקבל את התגובות של הקהל והדבר שהם הכי אוהבים זה את האינטראקציה איתם. פה יש כלל אחד שאני מציית לו – אסור שאף אחד ייפגע. חוץ מזה, אני מנסה להפתיע גם את עצמי תוך כדי".
אמרת שאתה ביום צילום. יש פרויקט חדש בדרך?
"אני עובד על סדרה חדשה להוט שנקראת ‘נחמה’. שלום מיכאלשווילי כבר איתנו ועכשיו אנחנו סוגרים את הקאסט ומסיימים את הכתיבה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר