יובל לוי
יובל לוי

יובל לוי: "תוכנית החינוך האסטרטגית לכפר סבא היא מחטף"

התוכנית הוצגה אתמול להורים ותעלה לדיון במועצת העיר ביום רביעי. יו"ר האופוזיציה והמתמודד לראשות העיר יובל לוי: "לראש עירייה זמני אין מנדט לעסוק בנושא כזה"

פורסם בתאריך: 7.5.18 18:56

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, המתמודד על ראשות העירייה יובל לוי, וחבריו לסיעת תפו"ח, הגישו הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה שתתקיים ביום רביעי הקרוב, הקוראת לגנוז את התוכנית האסטרטגית לחינוך שהוצגה אתמול (א') לחברי ועדי ההורים העירוניים. לוי טוען כי הנהלת העירייה מתייחסת לתוכנית כחתומה וגמורה, ומתלונן על כך שהתוכנית הוצגה להורים עוד בטרם עלתה לדיון בוועדת החינוך העירונית ובמועצת העיר. לוי טוען כי את התוכנית יש לאשר רק לאחר הבחירות המוניציפליות ב-30 באוקטובר, אז יישב על כיסא ראש עירייה אדם שנבחר לתפקיד על ידי התושבים.

בדברי ההסבר בהצעה לסדר נכתב בין השאר: "יש לגנוז את תכנית המתאר לחינוך מכיוון שלראש העיר הזמני אין מנדט לעסוק בנושא זה טרם פיזור המועצה… בתקופה זאת מכהן ראש עירייה זמני ומועצה זמנית. אין בידם הסמכות המוסרית לקבל החלטות מהותיות שכאלה עבור רבבות תלמידי כפר סבא".

על פי ההצעה לסדר של לוי, ההליך המוצע אישור התכנית פגום. היא הוצגה לתושבים טרם שנערך דיון על המלצותיה בוועדת החינוך ובמועצת העיר. התכנית המוצעת הוצגה ללא סדרי עדיפויות ברורים וללא לוח זמנים ליישומה.

 

לוי וחברי סיעתו מדגישים כי הבאת התכנית לאישור כיום, הינה ניסיון לבצע מחטף להכתיב סדר יום לראש העיר הבא שייבחר. המכתב מסתיים בבקשה מאגף החינוך לגבש שורה של המלצות וחלופות שיובאו בפני ועדת החינוך ומועצת העיר. "אני מבקש מאגף החינוך להציע שורת חלופות שתונח בפני המועצה לדיונים מקדימים. מדובר בנושא שהוא ליבת חיים בעיר, שאין לקבל בו הכרעות בטרם דיון מעמיק", סיכם.

בתגובה להצעה לסדר של לוי, מסר מתמודד אחר על ראשות העיר, יאיר אברהם, כך: "אמש הוצגה באודיטוריום העירוני תכנית אסטרטגית מרשימה בהיקף ובעומק הנושאים שבה עסקה. שני השינויים הכי משמעותיים שהציגה מנהלת אגף החינוך הם במבנה המערכת (העיר תחולק ל-3 איזורים) ובחדשנות הפדגוגית. היות והתכנית אינה אופרטיבית לא הוצגו סדרי עדיפויות, מקורות תקציביים, יעדים ומדדי הצלחה, וכמו כן לא נאמר דבר על מיקום בתי הספר החדשים. המבחן האמיתי של התכנית יהיה ביישומה, ולשם כך צריך להיבחר ראש עיר עם אג'נדה חינוכית ברורה".

תגובת עיריית כפר סבא תובא כשתתקבל.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תכנית כל כך מקיפה ואיכותית. כל בר דעת יראה שיש פה רק רצון להיטיב עם החינוך – סוף סוף. ללא קשר לאינטרס אישי או רצון של מועמד/ ראש עיר להתפאר באיזו תכנית. מיטב האנשים ישבו ורקמו את התכנית הזו ובאמת מתוך שיצוף הציבור והקשבה לצרכיו. חבל שבעלי אינטרסים מנסים לחבל במהלך הזה רק בגלל שהשם שלהם לא מופיע שם… יובל לוי – זה סבבה. לטרפד יזמה חינוכית מבורכת – ממש לא קול…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיטה ידועה של מערכת החינוך, כאשר בכיתה המורה לא רוצה לקבל את החלטת ועד הכיתה, היא הופכת את ההחלטה להצבעה של כל הורי הכיתה.
    וכאשר זה לא עוזר של התלמידים.
    כאשר המנהלת רוצה למנוע החלטת ועד בית הספר היא הופכת את ההחלטה להצבעה של כלל הורי בית הספר, וכאשר ההורים ממשיכים להתנגד היא מביאה את המפקחת להחליט.
    וזו הרוח של מערכת החינוך, המפקחים, מנהלי המחוז.
    וזו הרוח שנושבת מגברת אורלי פורמן מאז שהיתה מפקחת, מנהלת המחוז, וראש אגף החינוך.
    כאשר יש מתנגדים נערוף אותם נלך מעליהם.
    התנהגות כוחנית שדורסת ומתייחסת לתושבים ולהורים בתור מובן מאליו.
    מצפים מההורים ללמוד תוכנית עמוקה ומקיפה בערב אחד של שולחנות עגולים ועוד שבוע יאמרו, הנה נקטנו בשקיפות הזמנו הורים לערב שולחנות עגולים.
    וכאשר תהיינה תקלות אז כמובן שזה אחריות הורית וההורים אשמים.
    תוכנית חינוך צריכה להתחיל מהילדים, ההורים, ולהגיע למעלה.
    צריך לשמוע את הצרכים של ההורים והילדים ומשם לצמוח ולהנות תוכנית.
    כרגע מתייחסים אלינו כאילו אנחנו ההורים חבורה שצריכים להחליט בשבילה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר