חברי המשלחת, בתחרות הארצית
חברי המשלחת, בתחרות הארצית

צפו בקליפ: התלמידים המחוננים העפילו לתחרות בברצלונה, וזקוקים לעזרתכם כדי לנסוע

הורים לתלמידים בחטיבת שרת פתחו דף הדסטארט, בניסיון לגייס מהציבור עשרת אלפים שקלים שיעזרו להם לעמוד בנטל הנסיעה

פורסם בתאריך: 14.5.18 13:20

הורים לתלמידים מחוננים מחטיבת שרת בכפר סבא, שהעפילו לתחרות "גביע המלומדים" – תחרות דיבייט בינלאומית בברצלונה שתתקיים בחודש יולי, מנסים לגייס כסף למימון ההשתתפות וההוצאות הנלוות כדי שהתלמידים יוכלו להשתתף בתחרות. ההורים והתלמידים פתחו דף באתר מימון ההמונים הדסטארט, ומנסים לגייס 10,000 שקלים. לדבריהם, ההוצאה עבור כל תלמיד לבדו מוערכת ב-8,000 שקלים, הוצאה שקשה להם לעמוד בה, אף שעיריית כפר סבא הסכימה לממן כל תלמיד ב-350 דולר.

לדף הגיוס בהדסטארט הקליקו כאן. 

צפו בסרטון שהכינו התלמידים:

בתחרות, "The World Scholar's Cup", משתתפים אלפי תלמידים מעשרות מדינות שונות בעולם. מטרת התחרות, המתקיימת בשפה האנגלית, היא לעודד יצירת קהילה בינלאומית של נוער משכיל ובעל יכולת הנהגה, וכוללת למידה של תחומים שונים כגון: כלכלה, היסטוריה, מוסיקה, אומנות, מדע ורטוריקה, ויצירת מפגש ודיון פורה בין תלמידים מתרבויות שונות.

12 תלמידי חטיבת שרת, שישה תלמידי כיתה ח' ושישה מכיתה ט', שהשתתפו לאחרונה בתחרות ה-WSC שנערכה בחודש מרץ ברחובות, בה השתתפו מאות תלמידים מחוננים ומצטיינים מכל רחבי הארץ חזרו לכפר סבא עטורי מדליות והישגים: 23 מדליות כסף ו-15 מדליות זהב. בנוסף, מתוך כ-350 משתתפים, הצליחו כל ה-12 להעפיל כאמור לתחרות הבינלאומית.

"להשתתפות הנבחרת בתחרות חשיבות רבה שכן ישתתפו בה תלמידים מכל העולם, גם ממדינות אשר איתן אין לישראל קשרים, וזוהי הזדמנות פז לשמש כשגרירים של רצון טוב", כותבים ההורים בעמוד מימון ההמונים.

"בחישוב שלנו המימון מגיע לסדר גודל של 2,400 דולר לילד – כפול 12 ילדים", אומרת האם טליה אנגל. "אבל בנוסף יש גם מלווים. בית הספר מממן מלווה מורה אחת – ואת שאר המלוות ההורים מממנים".

מה כוללות ההוצאות?

"מדובר בשישה ימים, כולל התשלום לתחרות שרק היא עולה 700 דולר, טיסות הלוך ושוב בשיא העונה ביולי, כולל מלון שחייב להיות קרוב למקום התחרות כי זו משלחת של משרד החינוך והם חייבים ללכת ברגל קרוב לתחרות מטעמים כאלה ואחרים. הם מקבלים ארוחת צהריים וארוחת בוקר במלון, אבל יש יומיים שהם בנסיעות והם צריכים אוכל, ועוד לא ספרנו את הבגדים המחוטים שצריך לרכוש".

העירייה סייעה חלקית במימון.  

"נכון, וזה עדיף מכלום ואנחנו אסירי תודה. הוצאה של שמונת אלפים למשפחה זה לא הולך ברגל, גם לאנשים שיש להם".

ומדוע משרד החינוך לא משתתף במימון?

"בית הספר, אני מניחה, עשה מה שהוא יכול מול משרד החינוך, ואנחנו יודעים שהוא מודע לעניין הזה משום שהילדים צריכים לעבור איזושהי הסמכה כדי להשתתף במשלחת כנציגים רשמיים".

ביקשתם רק 10,000 שקלים בעמוד ההדסטארט. זה מכסה בקושי ילד אחד.

"ראינו שגם במקומות אחרים עשו קמפיינים של מימון המונים ורתמו את הקהילה, ולכן חשבנו לגייס את התקציב דרך הציבור ובכך להקל על המשפחות בעומס הכלכלי. אמרנו שנגייס 25 אלף שקל לפחות – שהם כ-2,000 שקלים לתלמיד, אבל לא רצינו לקפוץ מעל הפופיק ונתנו יעד של 10,000 שקלים בתקווה שנגיע לסכום שאנחנו רוצים עד לסיום מועד המימון . עד עכשיו גייסנו 1,340 שקלים. זה לא הרבה ולכן אנחנו צריכים כל עזרה אפשרית".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר