צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

בוועד הגנים שוקלים להשבית את הלימודים: "העירייה מתכוונת לקצץ בפעילות היול"א"

בעקבות חוק הפיקוח על הצהרונים הוגבל הסכום שניתן לדרוש מההורים, והעירייה מתכוונת לבטל חוגים ולצמצם את היקף הפעילות בחופשות. העירייה: "נקיים כנס שיתוף ציבור"

פורסם בתאריך: 24.7.18 13:49

ועד הורי ילדי הגנים בכפר סבא העלה לפני שעה קלה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, תחת הכותרת "הודעה חשובה על שנה הבאה", בה מודיע הוועד על משבר בינו לבין העירייה על רקע הכוונה לקצץ במתכונת הפעילות של גני היול"א. לדברי גורמים בוועד, שוב מוצאים את עצמם ההורים ערב פתיחת שנת הלימודים מתמודדים עם הודעה על שינויים במתווה הגנים, חודשים רבים אחרי שהסתיימה ההרשמה.

הרקע למשבר הוא "חוק הפיקוח על הצהרונים". בצו שקבע שר החינוך נקבע כי המחיר המרבי לגבייה מההורים יעמוד על 935 שקלים, כ-70 שקלים פחות מהסכום אותו משלמים ההורים היום (לא כולל חודש יולי). לאור זאת, טוענים בוועד, בעירייה מתכוונים לקצץ בעלויות תפעול הגנים, ובין השאר לצמצם את שעות הפעילות של הצוות, לדחות את מועד הגשת ארוחת הצהריים בחצי שעה, צמצום ימי פעילות בחופשות ועוד.

גורם בוועד ההורים אומר לצומת השרון כי אם המשבר לא ייפתר, לא מן הנמנע שההורים לא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים הקרובה. לדבריו "בגני הילדים בכפר סבא יש בממוצע יותר מ-30 ילדים בגן, הרבה מעבר לערים אחרות, כך שלא ייתכן שנקבל סל שירותים מצומצם יותר מאשר זה שניתן במקומות אחרים".

במכתב נכתב: "לפני מספר ימים קיימנו פגישה עם העירייה בנוגע למתווה שנה הבאה. בפגישה הודענו כי ועד הורי הגנים מתנגד לשינויים המוצעים במתווה גני היול"א בשנת הלימודים הבאה, וכי הגנים צריכים להמשיך לפעול במתכונת בה הם פועלים כיום. הודעת הוועד באה לאחר שלפני שלושה שבועות עיריית כפר סבא הודיעה לראשונה לוועד הורי הגנים על השינויים המתוכננים במתווה היול"א, כאשר הרקע לשינויים הוא פרסום צו המגביל את מחירי הצהרונים ל-935 שקלים".

כאן מביאים בוועד את עיקרי הקיצוצים: "שעת ארוחת הצהריים תדחה, והיא תיערך ב-13:30 ולא ב-13:00 כמו שהיה השנה (ובשנים קודמות) — והם אף שוקלים בחיוב,  כי בהמשך תעבור הארוחה לשעה 14:00. הקטנת שעות החפיפה בהתאם לדחיית ארוחת הצהריים. הגבלת מספר ימי הפעילות בחופשות משרד החינוך ל-14 ימים בלבד. בפעילות בחופשות לא תהיה חפיפה בזמן ארוחת הצהריים, ולאורך כל שעות הפעילות רק שתי נשות צוות תנהלנה את הגן בתגבור של בן/בת נוער. ביטול החוג שמתקיים כיום בגנים המופעלים על ידי החברה לתרבות הפנאי (גני הפעימה הראשונה). קיצוץ שעות הפעילות בימי חופשה, כך שהגן יסתיים בשעה 16:30".

עוד כותבים בוועד: "בנוסף, ובניגוד לסיכום מפורש וכתוב וכתולדה ממאבק השמירה על היול"א בשנה שעברה — העירייה מסרבת לחשוף בפנינו ובפניכם, ההורים, את העלויות בפועל של מרכיבי היול"א. שירות עליו אנחנו משלמים ממיטב כספנו, ובעוד שבערים בהן תכנית ניצנים מתקיימת יש חובה על כך. ועד הורי הגנים הודיע באופן חד-משמעי וברור, כי הוא מתנגד נחרצות לשינויים המתוכננים. הוועד סבור, כי ניתן לקיים את היול״א במתכונתו הנוכחית גם בתקציב ה-935 שקלים. השינויים המתוכננים הם פגיעה חמורה בילדי הגנים ובלב ליבה של תוכנית היול"א בעיר שהיא מקור רב לגאווה בעיר כפר סבא. אנחנו גורסים שניתן לשמר את המצב הקיים גם בתקציב של 935, כיוון שלפי תכנית ניצנים זה ניתן (בשינויים מינוריים), ושם התחשיב הוא ל-22 ילדים, בעוד שבכפר-סבא מדובר על ממוצע של 30 ילדים".

יו"ר וועד הורי הגנים המשותף, ערן ורנר: "אנחנו מקיימים דיונים עם העירייה על מנת לצמצם את הפגיעה הצפויה במתווה הפעילות בגנים, אנחנו מאמינים שניתן לבטל את הגזירות ולהמשיך לקיים את גני היול"א שמתכונת הפעילות שלהם היא גאווה לעיר".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "בעקבות החלטת משרד החינוך על הפחתת עלות מחירי הצהרונים, נדרשת עיריית כפר סבא לבצע התאמות לתכנית צהרוני היול"א. יש לציין כי הנהלת העירייה וגורמי המקצוע בחברה לתרבות ופנאי ובאגף החינוך נמצאים בקשר שוטף ובפגישות עם ועד הורי הגנים. במסגרת זו, תקיים העירייה ביום שלישי ה- 31.7 בשעה 19:00 כנס שיתוף הציבור להורי ילדי הגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר