מודעות בחירות בכפר סבא
מודעות בחירות בכפר סבא

המנצחים והמפסידים: כל התגובות ביום שאחרי הבחירות בכפר סבא

לעילאי הרסגור, הדר לביא ואיתן צנעני אין על מה להתלונן. צביקה צרפתי, יובל לוי ומירית שקד ברק בצד המאוכזב. כל התגובות

פורסם בתאריך: 31.10.18 18:49

הדרמה הפוליטית שאירעה אמש הותירה אחריה מנצחים גדולים ומפסידים גדולים, גם אם עדיין לא הוכרעה סופית. המנצח הגדול הוא כמובן רפי סער, שהצליח להפתיע ולעקוף את יוסי סדבון בדרך לסיבוב השני כשהוא זוכה במספר הקולות הגבוה ביותר. אבל אלו שעות מאושרות גם עבור יו"ר מרצ עילאי הרסגור הנדין, שגם אם לא התקרב לאפשרות של סיבוב השני, עומד נכון לעכשיו בראש הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר.
"זוהי הבעת אמון ברורה בדרך שהובלתי ביחד עם פליאה קטנר במהלך הקדנציה האחרונה", אמר הבוקר הרסגור, "הספידו אותנו כל כך הרבה פעמים, תקפו וחבטו. במהלך מערכת הבחירות הייתה גם הסתה פרועה שחרגה בהרבה מהתחום העירוני. אך הוכח שוב שהבוחרים תומכים בדרכנו יותר מאשר דרכה של כל סיעה אחרת. זוהי התוצאה של עמידה ברורה על עקרונותינו – גם בקואליציה וגם באופוזיציה. בבחירות הכל כך מפוצלות שהתקיימו, עם כל כך הרבה רשימות וכספים שנשפכו, אני גאה מאוד בהישג הזה. אמשיך לשרת את תושבי כפר סבא ממועצת העיר ואפעל בכל כוחי למען עיר חופשית תחת ראש העירייה שיבחר".

***

מאושרת אחרת היא הדר לביא, שהגיעה למקום השלישי במרוץ לראשות העיר, והצליחה להשיג כוח לא מבוטל במועצת העיר – שלושה מנדטים – בדיוק כמו של המועמדים המובילים האחרים. "תודה לכל התומכים שבחרו בי, היינו קרובים מאוד. אני מבטיחה לכם, שבמועצת העיר, ביחד עם חברי סיעת 'כפר סבא מתקדמת', נקדם את החזון והתוכניות שלנו ונבטיח מועצת עיר אקטיבית, הנותנת דגש על שקיפות ושיתוף ציבור בעירייה", אמרה לביא הבוקר, "אני מודה לכל אלפי הבוחרים שנתנו בי אמון, תודה שיצאתם מהבית והצבעתם, לכל מאות הפעילים שבלעדיהם זה לא היה קורה, תודה על ההשקעה והתמיכה האין סופית, לצוות הקמפיין שעבד ימים ולילות, לחברי רשימת כפר סבא מתקדמת שהאמינו בחזון המשותף שלנו שכעת עומד להתגשם, ומעל לכל אני מודה לאורון בעלי היקר, שבזכותו הכל הפך לאפשרי ועל כך שצעד איתי לאורך כל הדרך מתוך שליחות וחלום של כפר סבא אחרת. התקדמנו עוד צעד לעבר כפר סבא מתקדמת ואנו לוקחים על עצמנו את המחויבות לקדם את העיר למקום שבו היא צריכה להיות. אני מזמינה אתכם, כל תושבי כפר סבא, להמשיך ולראות בי כנציגתכם גם במועצה".

***

מי שהגדיל את כוחו במועצת העיר הוא איתן צנעני מהסיעה הדתית תנופה, שקיבלה שלושה מנדטים. "בסך הכל מהתוצאות רואים בבירור שהציבור הדתי והמסורתי התגייס להצביע עבורי. ניהלתי קמפיין נקי, לא השמצתי אף אחד, לא הסתכלתי ימינה ושמאלה התמקדתי בעצמי ובעשייה הציבורית שלי", אמר צנעני הבוקר.

מה הסיבות להגדלת הכוח שלך במועצה בצורה כל כך משמעותית?
"הסיבה הראשונה והעיקרית היא העבודה הקשה שלי בחמש השנים האחרונות, גם ברמה העירונית וגם ברמה האישית – עזרתי להרבה מאוד אנשים. מעבר לכך, הקמפיין האנטי דתי גרם לכך שהרבה אנשים מסורתיים שלא מכירים אותי הצביעו לי. הם רצו יותר מסורת במועצה".

אתה רואה את עצמך יושב עם עילאי באותה קואליציה?
"אני לא פוסל. ישבתי איתו כבר שנתיים וחצי בקואליציה".

המועצה השתנתה באופן מהותי, צביקה איבד את כוחו במועצה, זה קשה?
"ברמה האישית אני מאוד אוהב את צביקה וכואב לי לראות את התוצאות שלו".

***

עו"ד עדי לוי סקופ, ראש "הרשימה שלנו" שהתחייבה לייצג את השכונות הירוקות בכפר סבא, נכנסה למועצת העיר עם מנדט אחר. "אני נרגשת מהתמיכה המדהימה שקיבלנו ומאחוז ההצבעה הבלתי יאומן של תושבי השכונות הירוקות", אמרה לוי סקופ, "לאורך כל הדרך ידענו שנעשה את זה והוכחנו שאנחנו כח אדיר ומשמעותי בעיר. אני רוצה להודות לכל התושבים שהתגייסו בהתנדבות מלאה עבור הרשימה שלנו וכמובן לאלפי המצביעים שלנו ומבטיחה כי בחמש השנים הקרובות אנו נפעל במלוא המרץ למען תושבי הירוקות וכפר סבא כולה".

***

והיו גם מפסידים. ראש העירייה היוצא צביקה צרפתי, שזכה במנדט אחד, אמר היום: "ההבדל ביני לבין ראשי ערים אחרים הוא שאין לי בעיה של פרנסה ולכן אני לא מודאג מהבחינה הזו. אני בחל"ת ממקום העבודה שלי. המשכורת דופקת כל חודש. השאר מה שיבוא יבוא. אם חשבת שתתפוס אדם שרוחו נפולה והוא בדיכאון אז טעות בידך. נכון, הייתה לי שליחות ציבורית, אבל זו הדמוקרטיה. אם יורשה לי להיות פעם אחת יהיר, אני חושב שכפר סבא הפסידה אדם ראוי וטוב שרצה לעשות פוליטיקה אחרת וניסה להוביל את העיר למקומות טובים. לא הצליח. מה לעשות".

מה אתה חושב שקרה מבחינה טקטית?
"אני לא יודע. היה לי מטה טוב, ארגון טוב, פעילים טובים, מה קרה אני לא יודע ואני לא עסוק עכשיו בחקירות. זה קרה, עוברים הלאה".

אתה ממשיך במועצת העיר כמו שהבטחת?
"אני אהיה חבר מועצת עיר, למה לא".

אולי סגן ראש עיר בקואליציה מסוימת.
"זה לא מה שמטריד אותי. חשוב שהעיר תמשיך להיות טובה, מובילה דרכים חדשות ושינהלו אותה בצורה הטובה ביותר".

***

יו"ר האופוזיציה היוצא, עו"ד יובל לוי, הוא אולי אחד המאוכזבים הגדולים מתוצאות הבחירות. מקום רביעי בבחירות לראשות העיר ושני מנדטים במועצה, אחד פחות מאשר בקדנציה הקודמת. "אני רוצה להודות לכל התומכים על התנדבותם מקרב לב", אומר לוי בתגובתו. "על כולנו מוטל לכבד את החלטת הבוחר. טרם התבהר מהו רצון הבוחר. לפי שעה טרם התבהרו התוצאות במחשב משרד הפנים והפסילה המאסיבית של מצביעים טרם הובררה, קשה עדין להבין מה רצון הבוחר. בוודאות ניתן לטעון רק שהסתה ופרסומים שקריים ואנונימיים שיצאו כל יום הסבו נזק רב לטוהר הבחירות. פנינו בשעה זאת להמשך ההתנדבות בשרות הציבור שנתן לנו אמון רב".

***

המתמודדת על ראשות העיר מירית שקד ברק וראש רשימת התפוזים, לא הצליחה להיכנס למועצת העיר. היא כתבה לפעיליה: "חברים וחברות למסע, תפוזים יקרים, אתם חבורה מדהימה ואיכותית, נתנו פייט אמתי, אך לצערי לא הצלחנו הפעם להגיע ליעד. אני גאה בדרך שצעדנו בה, נשארנו נאמנים לערכינו, שמרנו על פשטות, על יושרה וניקיון כפיים. למרות המשאבים הדלים שהיו ברשותנו והכוחות הגדולים שעמדו מולנו, צעדנו באומץ ובנחישות לעבר מטרתנו. אני מודה לכל אחד ואחת מכם בכל ליבי. ריגשתם ועוררתם השראה שיש תקווה ויש תושבים אכפתיים ואמיצים המבקשים לשנות מציאות. האש בעיניים והרצון לשינוי ממשיכים לבעור בנו וגם אם לא הצלחנו הפעם, נצליח בפעם הבאה. העיקר להתמיד בדרך. לכפר סבא יש היום הנהגה חדשה וכולי תקווה כי עירנו האהובה עומדת בפתחו של עידן חדש וטוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צביקה צרפתי-תאוות בצע

    צביקה יודע לדבר רק על כסף
    ניסה להיות ראש עיר בשביל הכסף
    מזל שלנו שלא נבחר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר