יד ושם. צילום אוליבייה פיטוסי
יד ושם. צילום אוליבייה פיטוסי

הפרלמנט | "אסור לנו להתעלם משורדי השואה ולהיזכר בהם רק במשך יומיים בשנה"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה לדעתכם הכי חסר בטיפול של המדינה בשורדי השואה?

פורסם בתאריך: 2.5.19 12:26

אלי אליהו

אלי אליהו

אלי אליהו

“מה שלדעתי הכי חסר ביחס של המדינה כלפי שורדי השואה הוא אנושיות והכרה, להבין שהם הדור שעבר סבל וזוועות איומות, ובקרוב מאוד הם כבר לא יישארו כאן. יש לחבק אותם ולהעלות את דמי הבדיחה שהם מקבלים מהמדינה. צריך לתת להם ביד רחבה כל מה שהם צריכים ולדאוג לכל מחסור. יש לזכור תמיד, שאם הם לא היו, אז גם אנחנו לא. אנחנו כאן בזכותם”. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

נועה אזוגי

נועה אזוגי

נועה אזוגי

“כשליש מניצולי השואה חיים כיום מתחת לקו העוני. זהו נתון מדאיג ביותר, משמע שגם מזון בסיסי אין ביכולתם לרכוש. חובתנו כמדינה לסבסד לניצולי השואה טיפול תרופתי ולדאוג להנחות בכל מקום אפשרי (חשמל, מים וכיוצא בזה). אסור לנו להתעלם משורדי השואה ולהיזכר בהם רק במשך יומיים בשנה. עלינו להפוך עולמות על מנת שיחיו את שארית חייהם בכבוד לו הם ראויים, בלי פשרות הנוגעות לאוכל, חשמל וכו’. הניצולים שנותרו לצערי לא זוכים לכבוד שהם זכאים לו לאחר הסבל הנורא שחוו והמדינה לא הפנימה שזה לא עשיית חסד אלא חובתנו המוסרית, הגיע הזמן שנשים את ניצולי השואה במרכז”. (נועה אזוגי היא מנהלת בקבוצת הפייסבוק מאמות בכפר סבא)

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

“ממה שהצלחתי ללמוד ולקרוא בנושא, המדינה אכן עושה למען ניצולי השואה, יכול להיות שלא מספיק, אבל עושה. מדובר בהמון פרמטרים לפיצוי ע״י המדינה וע”י מדינות מזרח ומערב אירופה. כיום לא נותרו ניצולי שואה רבים, לכן חשוב לעשות למענם ככל הניתן בכדי שיסיימו את חייהם בכבוד. על המדינה לקבוע גוף אחד שירכז תחתיו את כל המשרדים והעמותות המטפלות בנושא, בכדי לוודא שהכול מגיע לניצולים ולא מתקזז בדרך על עמלות קיזוזים, שכר טרחה לכל ה״עוסקים במלאכה״ ומנהלי העמותות השונות. זו חובתנו המוסרית כעם וכמדינה”. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו”ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם צילום עזרא לוי

“מה שנחוץ לשורדי השואה הוא טיפול עם נשמה. זה הכרח וחובה שמדינת ישראל תעניק לשורדי השואה זכויות וטיפול דומים לאלו הניתנים לנכי צה”ל. בלי ביורוקרטיה ובלי התחכמויות, יש לקבוע שכל שורדי השואה יקבלו מעמד שווה לזה של נכי צה”ל, בכל האמור לרווחתם הכלכלית. מספרם של שורדי השואה הולך ופוחת מידי יום, כך שאין מדובר במעמסה תקציבית גדולה על ממשלת ישראל וביכולתה של הממשלה לשריין את התקציבים המתאימים. לא פחות חשוב מהנושא הכספי, חייבת מדינת ישראל לקבוע בחוק שכל יהודי תושב ישראל שלא התגייס לצה”ל או לשירות לאומי אחר, יחויב ללוות מקרוב שורדי שואה למשך שלוש שנים. אולי אפילו לחייב תושבי ישראל הלא יהודים להיצמד לשורדי שואה, שרות כזה חשוב בכדי לצמצם ואולי לחסל את הבדידות של אותם אנשים”.
(דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

הלן שי

הלן שי

“נותרו כל כך מעט שורדי שואה. לדעתי המדינה לא מנגישה לשורדי השואה את כל המידע בצורה שקופה ונגישה. אמי, שתבדל לחיים ארוכים, נחשבת ליוצאת שואה. כדי לקבל את הקצבה המגיעה לה, נאלצתי לכתת רגלי לביטוח לאומי ולמס הכנסה כדי שתזכה בגמלה המגיעה לה. לדעתי המדינה, קרי ביטוח לאומי, מס הכנסה, קופות החולים וחברות הביטוח חייבות להנגיש את המידע בצורה שקופה לשורדי השואה ולבני משפחותיהם. מאחלת לשורדים ולבני משפחותיהם חיים קלים וטובים”. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תכנסו לפנחס כהנא חבר מועצת העיר בכפר סבא בפייסבוק הוא בועדת ניצולי שואה בעיר ורוצה לעזור לניצולי שואה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר