רני אברבוך
רני אברבוך

אחרי החייאה של יותר משעה וחצי ועשרות מכות חשמל, רני אברבוך חזר לחיים (וידאו)

רני אברבוך, תושב כפר סבא בן 52, התמוטט בסלון ביתו. אשתו ביצעה בו החייאה וכך גם צוות מד"א שהוזעק לדירה. הוא פונה לבית החולים מאיר בלי דופק ונשימה, ואז קרה נס. צפו בו מספר על מה שעבר

פורסם בתאריך: 20.5.19 18:39

רני אברבוך, בן 52, תושב השכונות הירוקות בכפר סבא, קיבל את חייו בחזרה לאחר שלפני כחודש לקה בדום לב בביתו. הוא ניצל בזכות תושייתה של אשתו, העובדה שצוות מד"א שהגיע לדירה לא ויתר עליו וטיפל בו זמן מאוד ממושך עד להגעתו לבית החולים בעיר, וכמובן הטיפול המהיר מציל החיים של הצוות הרפואי במאיר. בסך הכל קיבל אברבוך למעלה מ-17 מכות חשמל ולאחר מכן צונתר וחובר למכשיר שעוזר ללב לעבוד. לפני כשבוע הוא שוחרר מבית החולים ואתמול חזר לביקורת אותה עבר בהצלחה.

"צפיתי במשחק כדורגל עם אחד הילדים שלי ופתאום הרגשתי לא טוב, שמשהו לא תקין קורה לי בגוף", הוא מספר לצומת השרון. "אמרתי לבן שלי לקרוא לאמא וצנחתי בסלון. עוד הצלחתי לגרור את עצמי קצת אבל הייתי מחוסר הכרה. למעשה עברתי דום לב. הבן קרא לאשתי שביצעה בי החייאה ראשונית עם הוראות ממד"א וכמובן במקביל הוזעקו כוחות מד"א הביתה. הגיעו שני אמבולנסים ואופנוע, ביצעו בי החייאה, מכות חשמל, נלקחתי למיון ושם טיפלו בי ואחרי זה עברתי לטיפול נמרץ לב שם שהייתי מספר ימים מורדם ומונשם. למעשה הייתי בקריסת מערכות, הייתי מחובר לדיאליזה, הכליות לא תפקדו והייתי במצב רע מאוד".

האישה יעל: "האמת היא שאני הייתי בהיסטריה מאוד גדולה. צרחתי פה על הילדים שיראו שהאמבולנס מגיע. מי ששמר על קור רוח הוא המוקדן של מד"א שאמר לי להמשיך. גם כשאמרתי שלו שכבר קשה לי והוא דיבר בשקט ובנחרצות ודירבן אותי להמשיך. הוא היה מאוד תומך. הוא לא נלחץ מהלחץ שלי ותוך 5-4 דקות היו כאן אנשי מד"א שלקחו את הפיקוד לידיים שלהם. הזמן הזה היה נראה נורא ארוך ומלחיץ עד שהם הגיעו. בכלל, אני הייתי ממש בלחץ פה, בכל זאת – כשבעלך שוכב על הרצפה בסלון ללא רוח חיים זו תמונה שמאוד קשה לראות אותה. זו סיטואציה מאוד לא טובה. היה נראה שהמצב שלו לא טוב מהתחלה".

בטיפול נמרץ קיבל אברבוך אירוע לב נוסף כשהוא עדיין לא היה בהכרה תוך כדי ביקור רופאים, וטופל במכות חשמל נוספות. "המקרה הזה חריג מפני שזו הייתה החייאה ארוכה יחסית מחוץ לבית החולים שלאחר מכן נמשכה בחדר המיון", מספר מנהל מחלקת טיפול נמרץ לב, פרופ' דוד פרג. "קשה לומר כמה זמן הלב שלו לא עבד, אבל ברור שכל מכה מחזירה את הקצב לסירוגין באופן שמאפשר לשמור על הפוטנציאל להחזיר אותו לחיים. לדעתי המזל העיקרי שלו הוא שבבית ידעו לעשות החייאה. ברגע שאתה עושה החייאה אתה מרוויח זמן עד מכת החשמל. המסקנה היא שצריכה להיות מודעות, אנשים צריכים לדעת לעשות החייאה וצריך דפיברילטורים בכל מקום אפשרי. הגורל של החולים נקבע בעצם מחוץ לבית החולים, והטיפול בבית החולים לא יהיה יעיל אם לא יקבלו טיפול טוב מחוצה לו. בכל מקרה מהרגע שהוא הגיע לבית החולים הוא קיבל את הטיפול הטוב ביותר, הצלחנו לייצב אותו, הוא עבר צנתור, קירור וחובר למכשיר בשם בלומפה שעוזר ללב לעבוד עד שהחלים".

אברבוך עבד 20 שנה בהיי-טק ולאחר מכן עשה הסבה הקדמית וכיום הוא מורה לאנגלית בתיכון.  הוא אב לשלושה ילדים בני 14, 15 וחיילת בצבא. "הספורט היחיד שאני עוסק בו הוא צפייה בטלוויזיה ועיקר בכדורגל", הוא מספר. "אני אמנם רוכב על אופניים אבל לא מהפריקים המטורפים. אין ספק שעכשיו אני הולך לשנות את אורח החיים שלי. בעקבות האשפוז ירדתי 17 קילו אז אני רוצה למנף את זה. כל מי שטיפל בי בבית החולים מסתכלים עליי היום כנס רפואי. הקרדיולוג שלי ד"ר קנטי טוען שבקריירה של 35 שנה אני המקרה השני שקורה לו. אני חייב לציין שמאז שהגעתי ועד ששוחררתי הביתה לפני כשבוע, הטיפול שקיבלתי בבית החולים מאיר אם בטיפול נמרץ לב ובטיפול נמרץ כללי היה יוצא מן הכלל. לא האמנתי שבמדינת ישראל של שנת 2019 חולה מקבל כזה טיפול, לא רק רפואי ומקצועי אלא מסור. המסירות של האחים והאחיות והרופאים, אם זה בשעת בוקר כאשר הרופאים עוברים מחולה לחולה וניגש אליי ד"ר יפרח, מלטף אותי ואומר לי אתה תהיה בסדר, אתה מתקדם יפה. אין לי מילים מה זה עושה לפציינט שלא יכול לדבר ולזוז ושוכב במיטה עם כאבים. כולי תודה על המסירות ועל כך שבית החולים הזה למעשה החזיר לי את החיים".

דימה כץ, אח אחראי ביחידת טיפול נמרץ לב, מספר: "פגשנו את המשפחה כשרני עוד היה מורדם ומונשם במצב קשה. הסברנו להם על מצבו של רני ותמכנו בהם בשעות הקשות כשלא היה ברור מה יעלה בגורלו. כשעבר לטיפול נמרץ כללי, באנו לבקר את המשפחה ואת רני והיינו מאושרים לראות את השיפור הרב במצבו. הטיפול במשפחה במצבים אלה הוא חלק אינטגרלי מהטיפול בחולה עצמו".

פרופ' פרג מוסיף כי היכולת להחזיר חולים לתפקוד מלא אחרי החייאה תלויה בטיפול המהיר בשטח, והעברה מהירה לבית החולים וניצול מירב האמצעים שעומדים לרשותנו בטיפול נמרץ לב. המקרים האלה מדגישים את הצורך הרב בהמצאותם של דפיברילטורים זמינים וידע בהחייאה.

רני אברבוך ואשתו יעל

רני אברבוך ואשתו יעל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני עברתי חוויה דומה אבל בגלל כדור שלא התאים לי.גם לי מנהלת המחלקה אמרה אותו דבר שאני נס רפואי והמקרה השני שלה.אני כל כך מזדהה עם מה שאמרת על הטיפול המסור של כולם כולל הסניטריים והמתלמדים.גם אותי ליטפו חיבקו ולא האמינו שאני הולכת על הרגליים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר