צילום: אילת זיק-אל
צילום: אילת זיק-אל

לשמח אנשים עם מוזיקה – הכירו את נדב לב

פורסם בתאריך: 22.5.19 09:10

כמו הרבה אמנים שהמוזיקה זורמת בדמם, גם נדב לב התחיל לשיר בערך מאז שהוא זוכר את עצמו. הילדות בבית מוזיקלי העשירה את עולמו, ובין שירה במקלחת אחת לשנייה, היה יושב עם אביו שהיה פורט על הגיטרה שירי פולק אנגלי אמריקאי. נדב הקטן היה מלווה אותו במילותיהם של הגדולים, בוב דילן, ג'יימס טיילור, ניל יאנג, שהפכו לפסקול ילדותו. "בגיל מאוד מוקדם כבר החזקתי גיטרה" מספר נדב, "אבל רק בשנות העשרים שלי הבנתי שזה באמת מה שאני רוצה לעשות בחיים. לפני כן זה בעיקר היה לעשות רעש בסלון".

כשהפיוט פוגש את הרוק

"כשהבנתי שאני באמת רוצה לעשות מוזיקה", אומר נדב, "הלכתי ללמוד במקום מאוד מיוחד שנקרא 'המרכז למוזיקה מן המזרח' בשכונת מוסררה בירושלים, שם נחשפתי לסגנון שלא הכרתי – פיוטים, מוזיקה מזרחית אותנטית קלאסית, מוזיקה ערבית וטורקית. ההפך מהפולק ששמעתי בבית. במהלך לימודיי למדתי לנגן בעוּד ובכלי הקשה, למדתי תיאוריה ערבית והוקסמתי מן העולם המזרחי הזה שלא הכרתי. הקמתי הרכב שנקרא 'מעורב ירושלמי', הרכב שמשלב פיוטים מעדות המזרח אל תוך עיבודי רוק מודרניים, ומאז ועד היום אנחנו מופיעים עם ההרכב, עורכים קבלות שבת וערבי פיוט מיוחדים. בהמשך הקמתי הרכב נוסף, גם איתו אנחנו מופיעים עד היום, שנקרא 'צלילי מרקש', אנחנו מופיעים לרוב באירועי חינה, עם מוזיקה מרוקאית עממית ושמחה".

להרים בחזרה את הגיטרה

אמנם העבודה עם ההרכבים ועולם המוזיקה המזרחית שוכן בלבו, אך בשנים האחרונות הרגיש נדב כמיהה לחזור למקורות, לצלילים עליהם גדל כילד. "אמנם אני עדיין מופיע עם ההרכבים עליהם סיפרתי, אבל בשנים האחרונות קצת הנחתי את העוּד והרמתי בחזרה את הגיטרה", מספר נדב. "חזרתי לשיר שירים מערביים ומתוך ההתקרבות המחודשת הזו, גם התחלתי לכתוב חומרים שלי, שמשלבים את הטוב משני העולמות, רוק אתני. אני שואב השראה מאמנים רבים בארץ ובעולם שמשלבים מזרח ומערב במוזיקה שלהם, כמו אהוד בנאי שמשלב גם את מה ששמע בבית הכנסת הפרסי ומסבא שלו, וגם את בוב דילן וקאט סטיבנס שליוו אותו בילדותו, או עידן רייכל הגדול".

נדב לב משמח אנשים עם המוזיקה שלו. צילום: אילת זיק-אל

נדב לב משמח אנשים עם המוזיקה שלו. צילום: אילת זיק-אל

מתוך ההשראה הזו מוציא בימים אלו נדב את אלבום הבכורה שלו הנקרא "בין קודש לחול" ובו עשרה שירים מקוריים. "חלק משירי האלבום נכתבו על-ידי, את חלקם הלחנתי, ואת חלקם גם וגם. את האלבום הפיק עדי חייט, מפיק ירושלמי מאד מוכשר, ואני כרגע מופיע עם שירי האלבום בעיקר בהופעות בית והופעות סלון. בהופעות כאלה, בחצר או בבית, יש קשר הרבה יותר ישיר ואינטימי בין האמן לקהל. אני ממליץ על זה לכל אחד שאוהב לארח. מוזמנים לפנות אליי בשמחה".

ואיך נכנסת השירה בציבור לעניין?

"תוך כדי כתיבת האלבום והתקרבות לשורש המוזיקלי שלי, התחלתי להתחבר גם לשירים עבריים, כאלה שדווקא לא שמעתי בבית בתור ילד, ורוב הסביבה שלי מכירה אותם דרך ההורים.  אני מאד אוהב לשמח אנשים, אז ערבי שירה בציבור לאירועים הם הדרך המושלמת לשלב את השירה העברית עם החגיגה. יש לי מצגת מאד גדולה של מעל אלף שירים, מתוכם אני מבצע בערך 60-70 שירים בערב. אני מבין את טעם הלקוח והקהל לפני האירוע, ולעיתים גם תוך כדי, וקולע אליו בבחירת השירים. לרוב מדובר בשירים על הגל השמח, שירים מרקידים ומשמחים מכל התקופות. יש ערבים של קהל מבוגר יותר, כמו ערבי פרישה או ימי הולדת, בהם אני מתמקד בשירי ארץ ישראל הישנה, ויש ערבים לקהל צעיר יותר של חבר'ה בני 30 ואז אני מתמקד ברוק של שנות ה-90' כמו משינה, כנסיית השכל, מוניקה סקס וחבריהם, אבל רוב האירועים הם אירועים לכל המשפחה ויש בהם שירים ישראליים מכל הסגנונות ומכל התקופות. החל משירי רועים של שנות ה-50', דרך שנות ה-70' של כוורת, צביקה פיק ויהורם גאון ועד לשירים יותר מודרניים, לרבות הז'אנר הים תיכוני, והכי חשוב עושה הרבה שמח".

שירה בציבור עם נדב לב. צילום: אילת זיק-אל

 

ומה עם בקשות מיוחדות?

"אני שמח תמיד ללכת לקראת הלקוחות שלי" אומר נדב. " מעבר לבחירת השירים לפי טעם הלקוחות, אני יכול גם להגדיל את ההרכב לפי בקשה. אפשר להוסיף מתופף להופעה בצמד, או הופעה בשלישיה עם קלידן או סקסופוניסט. גם כשאני מגיע לבד וגם כשאני עם הרכב, אני דואג להכל – מערכת הגברה, מקרן, מסך. ואני משתדל להיענות גם לבקשות יוצאות דופן. פעם אחת הופעתי באירוע פורים של קבוצת נטוריסטים. הם כולם היו מחופשים, רק בעירום. היה ממש שמח, אבל למרות עידודם, אני החלטתי להישאר עם בגדים.

הדבר שהכי חשוב לי שהלקוחות יבינו זה שאני מביא את עצמי בהנאה ואהבה גדולה למקצוע".

נדב לב – שירה בציבור

להזמנות: 054-6929925

קישור לאתר

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר