קורס מיינדפולנס בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock
קורס מיינדפולנס בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock

קורס מיינדפולנס בשרון: הפתרון שלכם להפחתת לחצים

הכירו את המרכז ללימודי גוף ונפש – המקום שמקשר בין תרבות המערב לפילוסופיית המזרח

פורסם בתאריך: 22.5.19 21:07

המיינדפולנס היא מדיטציה מערבית שמטרתה לתת לנו כלים ומיומנויות כדי לאמן את יכולתנו להישאר נוכחים ברגע הזה, ולהפחית עיסוק חזרתי בעבר או בדאגה לעתיד. למדיטציית מיינדפולנס תועלות רבות, אך העיקריות והרלוונטיות ביותר לנו "המערביים", הן הפחתת לחצים, הפחתת תגובתיות והגברת השקט הפנימי בתוך נסיבות החיים שלנו. הנחיה נכונה בשלב למידת היסודות היא המפתח לתרגול יעיל, או במילים אחרות – הכירו את המרכז הישראלי ללימודי גוף ונפש שיראה לכם איך עושים את זה נכון:

המרכז ללימודי גוף ונפש ממוקם ברמת השרון ונוסד על ידי ד"ר נמרוד שיינמן, ופול אפשטיין בשנת 1998. שיינמן ואפשטיין שהיו אז דוקטורים לרפואה משלימה לאחר שלמדו והוכשרו בארה"ב, הקימו את המרכז מתוך רצון לחבר בין עולמות הגוף והנפש. החזון שלהם היה להנגיש את שפע הכלים החדשים של עולם המיינדפולנס לקהל הרחב בצורה המתאימה לאורח החיים המערבי. מאז ההקמה החזון מתגשם בעזרת מורים מערביים המכירים מקרוב את התרבות המערבית ואת האתגרים הנלווים לה. ההכשרות הנלמדות במרכז הן תוצר של מפגש בין הפסיכולוגיה המערבית למזרחית, ומטרתן לסייע בהתמודדות עם החיים עצמם בהיבט האישי, הבין אישי והמקצועי.

בראש המרכז עומד רן הופר, הבעלים והמנהל, שהמשיך את דרכו של אביו ז"ל, יוסי הופר. יוסי ז"ל הגיע מעולם הטקסטיל כשבבעלותו היה מפעל גדול ומצליח. כשהענף בארץ קרס והמפעל נסגר, החליט יוסי לעשות צעד שבדיעבד שינה את חייו – סדנת ויפאסנה. ההתנסות האישית בדרך החדשה פתחה בפניו הזדמנות לאורח חיים רגוע בשונה מתקופת הסטרס שליוותה אותו קודם לכן. יוסי ז"ל לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, והצטרף כצלע עסקית למקימי המרכז ללימודי גוף – נפש והפיח במרכז רוח חיים חדשה: "כולם הכירו את אבא שלי כאיש עסקים קשוח, הבחירה בדרך החיים החדשה שינתה את חייו. הוא הפך להיות הדמות המשמעותית במרכז גוף נפש, והשפיע על חייהם של אנשים רבים כשהפך את המרכז למוביל בתחומו. בפן האישי קיבלתי אבא נוכח, רגוע, וקשוב יותר ", מספר רן הופר על אביו.

יוסי הופר ז"ל

רן הגיע מעולם הביוטכנולוגיה, ועוסק כיום בפיתוח העסקי ובניהול המרכז ללימודי גוף ונפש. בדומה לאביו, הוא מצא את המפתח לשינוי אישי וחברתי בעקבות סדנת ויפאסנה בה השתתף. הופר מתרגל מדיטציה בעשרים השנים האחרונות, לומד פילוסופיה ורואה את העבודה שלו במרכז כשליחות של ממש: "כשאדם משנה את אופן פעולתו בסביבה בה הוא חי, הוא משפיע גם על המרחב החברתי שלו. המרכז מאפשר התמודדות עם אתגרי החיים בצורה יותר הרמונית, בעזרת שכלול מיומנויות בינאישיות ורגשיות שהופכות עם הזמן לחלק מהתנהלותנו בעולם, וכך אנחנו משפיעים לטובה גם על הסביבה שלנו. המרכז בעצם מכשיר סוכני שינוי", מסביר הופר בעיניים נוצצות.

המרכז פונה לאוכלוסייה עובדת ומשכילה שחיה את קצב החיים המערבי, במטרה לאפשר לה להפחית לחץ בחיי היומיום ולהגביר את תחושת השלווה הפנימית: "מחקרי מוח רבים הראו שהתמדה במדיטציה מגדילה את קליפת המוח האחראית לוויסות רגשות ופעולות והפחתה באימפולסיביות. המחקרים מראים את מה שהבודהיזם כבר ידע מזמן – לאדם יש את היכולת הייחודית לבחור כיצד לפעול מתוך רצון אמתי ולא כ"טייס אוטומטי". המיינדפולנס צמח מתוך החוכמה הבודהיסטית, כמדיטציה מערבית המנגישה כלים באופן מעשי עם הרגליים על הקרקע, בגישה פחות פילוסופית ותיאורטית", מסביר הופר, "הכלים הניתנים במרכז מושתתים על התובנות הבודהיסטיות בהנגשה לקהל המערבי, ומסייעים לפיתוח דפוסים מועילים יותר וליצירת חופש בחירה ושינוי".

מקימי המרכז ללימודי גוף ונפש

בנוסף לקורסי המיינדפולנס לקהל הרחב ולאנשי טיפול, ניתן למצוא קורסים והכשרות רבים, וביניהם לימודי מדיטציה ופילוסופיית החיים הבודהיסטית – הלכה למעשה; קורסי תקשורת מקרבת שמכילה כלים לשיפור השיח הבין אישי, הפחתת אי הבנות, והגברת שיתופי פעולה; קורסי פסיכותרפיה ולימודי המשך לאנשי טיפול לאחר הכשרות אקדמאיות בתחום, קורסי מיינדפולנס להטמעה במערכת החינוך באמצעות יוגה, דמיון מודרך, ויסות רגשי והכלת רגשות, אמפתיה והבנה בין ילדים. כמו כן, המרכז מציע לימודי MBSR – גישה שהוכחה מחקרית ופותחה בארה"ב ללימודי מיינדפולנס ממוקדים, במטרה להפחית לחץ ושיפוטיות עצמית. בסיום לימודים אלו מוענקת תעודת השתתפות המאפשרת הגשת מועמדות לקורס מורים בגישת ה-MBSR.

לפני 18 שנים יזם המרכז את תכנית המיינדפולנס החלוצית "שפת הקשב", שמטרתה לטפח חוסן רגשי, לעודד הקשבה, אמפתיה והכלה בילדים ונוער. התכנית הוטמעה בבית הספר היסודי "תל חי" הממוקם בדרום תל אביב, והצליחה לחולל שינוי חיובי ומשמעותי בפן הלימודי ובהפחתת מקרי האלימות. השיטה פותחה בארץ ונלמדת ברחבי העולם.

הלימודים במרכז מועברים על ידי מורים איכותיים ומקצועיים המאמינים בדרכם, בעלי ניסיון עשיר בהדרכה, שהכשירו מעל שלושים אלף בוגרים: "הצוות שלנו נבחר בקפידה ומורכב מהמורים הוותיקים ביותר בתחום. הצוות בעצמו חי חיים מערביים, דבר שמהווה יתרון להנגשת הכלים לקהל הרחב. הלימוד מתבצע בקבוצות קטנות באווירה נינוחה ואישית, ומאפשר לאנשים לעבור תהליכי עומק משמעותיים", מסביר הופר.

למי הקורסים מתאימים?

"לכולם. לעובדים חרוצים שמרגישים שלא נשאר להם זמן להתפתחות אישית, להורים קרייריסטים שמרגישים שאיבדו את עצמם לתוך המסגרות והמטלות, או לאנשים עסוקים שרוצים לשלב רוגע, שלווה ונוכחות בחייהם בלי לוותר על מסלול החיים הנוכחי. במילים אחרות – הקורסים מתאימים לאנשים שמבינים שהקשר בינם לבין עצמם התרופף, והמניע שלהם בחיים סובב סביב מילוי משימות וחשש מהעתיד. הקורסים מקנים דרך שמאפשרת לעשות את הכל בצורה נוכחת".

איך ניתן לדעת מה הקורס האופטימלי עבורי?

"המרכז נותן הכוונה וייעוץ אישי לפי הרצון, הצורך והרקע הקודם של הנרשמים. הצוות שלנו מחבר בין התוכן המתאים לאדם המתאים. ניתן לבחור בין שלושים קורסים פעילים, סדנאות קצרות, סדנאות עומק, מפגשי היכרות ועוד".

המיינדפולנס היא חוויה אישית, למה ללמוד אותה בקבוצה?

"הקורס עוזר לפתח מיומנות מנטלית ומעניק ארגז כלים פרקטי, שחלק גדול ממנו מתאפשר דווקא בזכות הקבוצה. הדינמיקה בין המשתתפים, האנרגיה והכוח של הקבוצה יוצרים אפקט חיובי על הפרט ועל התהליך אותו הוא עובר עם עצמו. כמובן שיש גם את עניין המסגרת שמעודד תרגול, תיקון, הכוונה מקצועית ודיוק".

 

המרכז ללימודי גוף ונפש

טלפון: 072-3942557

כתובת: שבטי ישראל 103 ב', רמת השרון

קישור לאתר

קישור לדף הפייסבוק

צוות המרכז ללימודי גוף ונפש

צוות המרכז ללימודי גוף ונפש


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר