רחוב ויצמן צילום עזרא לוי
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי

הארנונה בכפר סבא מתייקרת. בשורה למספרות ולנכים, תחנות דלק ישלמו יותר

חברי מועצת עיריית כפר סבא אישרו אמש גם הנחה משמעותית בארנונה למבני מסחר ומשרדים בשטחים גדולים כדי למשוך אותם לעיר

פורסם בתאריך: 27.6.19 13:52

חברי מועצת עיריית כפר סבא אישרו אמש, ברוב קולות הקואליציה, את צו הארנונה לשנת 2020. שיעורי הארנונה יעודכנו, החל מ-1 בינואר 2020 ועד סוף השנה בשיעור של 2.58 אחוז, העדכון האוטומטי לפי חוק ההסדרים. כל שבעת חברי האופוזיציה במועצת העיר הצביעו נגד צו הארנונה בטענה כי לעירייה אין תוכנית כלכלית כוללת, כהגדרתם.

העדכון האוטומטי שחל על כל הקטגוריות בצו הוא על פי נוסחה שלוקחת בחשבון מחצית משיעור עליית המדד ומחצית משיעור עליית השכר הציבורי. על פי מנהלת אגף ההכנסות וסגנית הגזבר בעיריית כפר סבא, גלית שניידר-מימרן, השיעור הזה משקף את שיעור ההתייקרויות במשק אבל לא מפצה עליו עקב גידול האוכלוסייה, הוצאות שכר וגידולים הנובעים מעליית שכר המינימום.

בתיקונים לצו ישנם כמה בשורות משמעותיות לתושבי העיר. בין השאר, בעלי אובדן כושר עבודה או בעלי נכות רפואית או הורה עצמאי מוגבלים כיום בהנחה עד 140 מ"ר לשנה. לפי הצו שאישרה אמש מועצת העיר, מבחני המשנה לחישוב ההנחה לאוכלוסייה זו ישתנו שמי שיעבור אותם לא יהיה מוגבל במספר המ"ר להנחה. בנוסף, אישרה המועצה שבעל אישור קצבת ניידות בשיעור של יותר מ-80 אחוז, והמחזיק באישור זכאות לכיסא גלגלים, יוכל לקבל הנחה בארנונה אם הוא מחזיק בדירה עד 200 מ"ר.

באשר למסחר ושירותים, החליטה מועצת העיר על כמה שינויים בצו: הארנונה למבנים מסחריים שגודלם יותר מ-10,000 מ"ר תופחת מ-190 שקלים ל-140 שקלים למ"ר לשנה, וכך גם במשרדים ששטחם יותר מ-4,001 מ"ר – זאת כדי להוות תחרות לערים אחרות באזור ולעודד משרדים גדולים ועסקים גדולים להגיע לעיר. בישיבה ציינו אין כיום עסקים הפועלים בנכסים כאלה בעיר.

הבשורה הגדולה היא לבעלי המספרות ומכוני היופי שיזכו לסיווג מחדש בארנונה. כיום הם משלמים 314.52 שקלים למ"ר לשנה לעומת 183 שקלים בנתניה ו-136 שקלים בהרצליה, לשם הדוגמה. כעת הם ישלמו 210 שקלים למ"ר לשנה. מדובר בהנחה ממוצעת של כ-3,200 שקלים לעסק לשנה, ובסך הכל חצי מיליון שקלים בשנה ל-155 עסקים בעיר – 94 מספרות ו-61 מכוני יופי.

עוד אושר שינוי תעריפי הארנונה לקרקעות שעליהן פועלים תחנות דלק ומפעלי בטון, העלאה של חמישה אחוזים. המשמעות היא שמעתה כל תחנה מ-12 תחנות הדלק הקיימות בעיר, תשלם בממוצע כ-55 אלף שקלים יותר בשנה. מדובר בתוספת גביה של 662 אלף שקלים בשנה.

חברי האופוזיציה הסבירו מדוע הם מתנגדים. חבר המועצה צביקה צרפתי אמר: "אני לא נגד המספרות ולא נגד השינוי לנכים בעלי מוגבלויות. אני לא אצביע בעד הארנונה כי אין פה תוכנית התייעלות שמראה את האיזון הכלכלי… זו תוכנית שלומיאלית ללא חזון עירוני והרבה דברים לא התקיימו מאז נכנס ראש העיר לתפקידו לפני שבעה חודשים. זו הצבעה עקרונית נגד".

חברת המועצה הדר לביא אמרה: "מה שאנחנו עושים עכשיו זה שבחודשים האחרונים, לבקשתנו, העברנו הנחיה ליצור תוכנית התייעלות. אבל ללא התייעלות כללית מאוזנת, קיצוץ שירותים, ייעול בשירותי העירייה וחסכון תקציבי אני לא מבינה איך אפשר לנוח בשקט. צו הארנונה הוא תהליך חשוב טכני, אבל איפה הפן העמוק של ההתנהלות הכלכלית שלנו. חסרה בשורה לתושבי העיר ולכן לא אוכל לתמוך בהעלאה".

יו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון: "היינו צריכים להצביע כולנו בעד אבל אני אצביע נגד לא בגלל שהעלאת הארנונה לא נדרשת, אלא בגלל שאני לא רואה תוכנית כוללת. נכון שחוב לא קשור לניהול השוטף של העיר, אבל צריך לראות ראיה כוללת ואין תוכנית כזו".

ראש העיר רפי סער: "אנחנו פועלים בכל המישורים כולל תב"עות, אישורי תעשייה והבאת עסקים. יש צוות מקצועי מצוין שעושה עבודה טובה. המערכת לא בזבזנית. אנחנו נדרשים לשיפוצי קיץ בהיקפים דמיוניים. צריך לקחת הלוואות לשיפוצים הללו. אני אומר בכל מקום ובכל דרך – אני רוצה לתת לילדים של כפר סבא אתמול מה שאני נותן היום. אנחנו עובדים בצורה מסודרת הקיץ ויהיו השקעות חסרות תקדים בחינוך ואם צריך להתמודד עם זה כלכלית, נתמודד".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר