שיפור הביטחון העצמי (Shutterstock) צילום: KieferPix
שיפור הביטחון העצמי (Shutterstock) צילום: KieferPix

שיפור ביטחון עצמי: האנשים שיגרמו לכם להאמין בעצמכם מחדש

ביטחון עצמי נמוך היא תופעה מוכרת וידועה ורבים הסובלים ממנה, כך שהיא משפיעה על כל היבט בחייהם. הכנו לכם רשימה של מאמנים מומלצים שיעזרו לכם להאמין בעצמכם מחדש, לשפר את ההערכה העצמית ולהשיג את מטרותיכם בהצלחה

פורסם בתאריך: 25.8.19 12:46

כפיר קלברס – הקואצ'ר של הקהילה הגאה

"הייתי בסך הכל ילד בן 13. מה אני אמור להבין בכלל הרי כולנו חולמים חלומות. בתוך תוכי ידעתי. ידעתי באותו הלילה שהחלום לא ירפה ממני. הבנתי ששום דבר לא יחזור להיות כמו שהיה, לא השינה ולא החלומות, ובעיקר – לא הרגשות, שהפכו לבלתי ברורים, רגשות שצצו להם פתאום בלילה סגריר אחד ולא נתנו מנוח עוד הרבה שנים אחרי.
בדיעבד הבנתי שהחלום הזה בא לומר לי 'אני כאן כדי להישאר'. שם הכל התחיל.

"פנטזתי עליו, הוא היה בשכבה מתחתיי, ילד יפה תואר, עורו שחום, שערו חלק, ובלוריתו מורמת מעלה. פנטזתי שאנחנו מתנשקים, שהוא נוגע בי, מחבק ומלטף אותי. זו היתה תחושה כל כך נעימה. חשתי רעידות בגוף, הרגשתי התעוררות שלא הרגשתי בעבר. זה היה נכון, טבעי, לגמרי בסדר – בחלום, בפנטזיה. חזרתי לישון כשבליבי תקווה גדולה שזה יחלוף לו.
קמתי למחרת בבוקר בהרגשה נוראית. חשתי בחילה. מצד אחד חשבתי שמשהו לא בסדר איתי. איך זה הגיוני שאני חולם על ילד? על בן? מה זה השטויות האלה? התעשתי מהר והמשכתי בלימודים, מנסה להדחיק את כל מה שעברתי באותו לילה, כאילו לא היה ולא נברא. סתם שטות. זה יעבור. אין סיבה שלא."

כך מתחיל סיפורו של כפיר קלברס, קואצ'ר של הקהילה הגאה, מאמן בשיטת הפסיכולוגיה החיובית, והסיפור ממשיך למחוזות שלא ייאמנו, למציאות הדיכוטומית שנוצרת אצל אותם אנשים המתכחשים למי שהם ולמה שהם צריכים ורוצים.

"ככל שאנחנו נאבקים באותן מחשבות, באותן האמונות שלנו, ומנסים להכחיש אותן, להעלים אותן, אנחנו רק מעצימים אותן יותר ויותר, ובסופו של דבר אנחנו הופכים אותן למציאות של ממש". כותב כפיר בספרו "התעוררות-מסע של ניצחון", והספר, כהמחשה לחיים האישיים שלו כאדם שהתכחש לכמיהותיו ונותר בארון למשך 31 שנה, מהפנט וכובש.

כפיר קלברס (38), סיים את לימודי הקואצ'ינג במכללת ICCM – המכללה הבינלאומית לאימון וניהול, הוא בעל הכשרה כקואצ'ר בשיטת הפסיכולוגיה החיובית, עובד בתחום מזה 6 שנים וצבר ידע וניסיון מקצועי מקיף. כיום הוא מעביר קורסי קואצ'ינג לסטודנטים במכללה, מרצה ומנחה סדנאות בתחום, עובד כקואצ'ר אישי בהתמקדות בחברי הקהילה הגאה ומשדר ברדיו החברתי הראשון תכנית שנקראת "מדברים גאווה".

ממה נבעה ההדחקה הזו?

"הרצון להיות שייך, מקובל ואהוב, היה חזק מכל. הייתי ילד מאוד רגיש, קצת שטותניק, ולכן ילדים בבית הספר כינו אותי 'הומו' לא פעם. המונח 'הומו' נתפש אצלי כשלילי, כעלבון. וודאי שלא רציתי לחשוף את היותי הומוסקסואל באמת, אפילו לא לעצמי.

"על אף שהמשפחה שלי העניקה לי אהבה וחום, אולי מתוך הרגישות שלי, תמיד הייתי זקוק ליותר. והדבר האחרון שרציתי היה להתמודד עם זה שאני נמשך לבנים, לא הייתי מסוגל להתמודד עם חוסר קבלה של הסביבה. עם המקום בו אני לא קיבלתי את עצמי. הרגשתי שלא רואים אותי באמת".

כפיר קלברס. צילום: טלי לקסר

כפיר קלברס. צילום: טלי לקסר

ואז הגעת לצבא

"כן. התגייסתי לצה"ל ושירתתי בחיל האוויר. גם בצבא הסתרתי את נטיותיי המיניות לכל אורך השירות, אפילו הייתה לי חברה בזמן השירות. השתחררתי כמפקד, בדרגת סמל ראשון, כמה שנים אחריי הצבא, היה אירוע שנתפש בעיניי כמכונן.
"זה היה ערב מחווה שנערך בבסיס לכל החיילים המשוחררים ששירתו שם, עם עשרות חיילים, קצינים, נגדים, חיילים משוחררים ובנות הזוג שלהם, ומנחה הערב, אחד החיילים ששירת איתי בסדיר, הציג תמונות מתחלפות של החיילים המשוחררים בזו אחר זו ושילב דברי מחווה לכל אחת מהתמונות, כשהגיעה התמונה שלי, הוא אמר בסוף דבריו: 'כפיר, עכשיו אנחנו יודעים בוודאות שאתה לא הומו'. הייתה שתיקה טוטלית באולם, 200 זוגות עיניים הופנו לעברי, הבנתי בתוך תוכי שהם יודעים. לא הייתי מוכן לזה. הרגשתי שאיבדתי את השליטה שכל השנים שמרתי עליה חזק".

מדוע, בעצם?

"זה הוכיח לי יותר שלעולם לא אצליח להיות מאושר, שהאושר אינו מגיע לי, הוא שייך לאחרים. חשבתי, שתמיד אצטרך להיאבק במי שאני ולשחק את מי שאני לא, לעולם לא אהיה שלם ותמיד ארגיש סבל וויתור על התשוקות האמתיות שלי".

ואז התחתנת, עם אישה?

"כחלק מההחלטה להתכחש להיותי הומוסקסואל, ומתוך אהבתי הכנה לבת הזוג שלי באותה התקופה (היינו יחד כחמש שנים), החלטתי להתחתן. אני חושב שהתאהבתי גם ברעיון עצמו של האהבה יותר מכל, ושל תחושת השייכות. שסוף סוף עומד מולי אדם שהוא אומר לי שהוא אוהב אותי ורוצה להיות איתי. זה קסם לי. התחתנו כשהייתי בן 26 והתגרשנו שנה לאחר מכן, ללא קשר לנטייה המינית שלי, פשוט לא הסתדרנו והיו לנו מריבות מטורפות.

"לאחר הגירושין, החלטתי לעזוב את חיי כסטרייט. התנסיתי בשתי מערכות יחסים לא בריאות עם גברים בין היתר, כיוון שהייתי לגמרי בארון והעיסוק בלהסתיר כל הזמן את מי שאני, לא אפשר לנהל קשר אמיתי ובריא. בנוסף לכך שכל מה שרציתי זה חום ואהבה ופעלתי מתוך מקום של ריצוי וחוסר ביטחון".

ואז, בגיל 31, יצאת לראשונה מהארון?

"כן. זו הייתה תקופה לא פשוטה עבורי. הייתי במקום של הרס עצמי. הלקאה עצמית. המצב הנפשי שלי היה גרוע ובעקבות כך המצב הבריאותי. לילות של בכי, כאבי בטן, בחילות ומיגרנות. הבנתי שאני צריך לקבל החלטה. לבחור בין בחיים או מוות. מוות נפשי. החלטתי לבחור בחיים. לבחור בעצמי. באושר שלי בפעם הראשונה בחיי. ומפה מסע ההתעוררות שלי התחיל.

"נסעתי יום למחרת להורים שלי, עם כל החשש איך הם יגיבו, יצאתי מהארון בפניהם, זה היה מפרק ומשחרר. הם קיבלנו זאת בהבנה ובאהבה וזה הרגיש הכי נכון. בהמשך גם סיפרתי לכל החברים שלי, וכל מי שאני מכיר. קיבלתי החלטה להיות מאושר ואני הולך על זה בכל הכוח. זו המטרה שעמדה מולי כל הזמן. לא משנה כמה קשה יהיה בדרך. ואז, עם כל הכוח והאנרגיות שקיבלתי מתוך ההשלמה, החלטתי שאני פשוט מוכרח לעזור לאחרים שנמצאים במצב דומה, להפוך את זה לשליחות של ממש, והלכתי ללמוד קואצ'ינג. עברתי בעצמי טיפול פסיכולוגי ואימון אישי כדי להרגיש שלם ונקי, וזה היה למעשה 'מסע ההתעוררות שלי' – וזה גם השם של הספר שהוצאתי לאור ושל ההרצאה שאני מעביר".

כיצד מבוצע תהליך הקואצ'ינג שאתה מספק לחברי הקהילה הגאה?

"תהליך האימון עובד באופן כזה המאפשר למתאמן להכיר את עצמו הרבה יותר טוב, לקבל ולאהוב את עצמו הרבה יותר. אנו עובדים על העלאת הביטחון והערך העצמי, כך שהם ירגישו מספיק שווים ואיכותיים כדי לעשות כל מה שהם רוצים וחולמים ולהגשים את המטרות שלהם, תוך התמודדות עם הגורמים המעכבים. באים אליי אנשים בארון ומחוץ לארון. כאלו שעדיין מבולבלים בהקשר לנטייה המינית שלהם. אני עובר איתם ביחד את המסע ההתעוררות שלהם. תוך כדי הקניית כלים פרקטיים שעוזרים להם ליצור שינוי בחייהם.

"האימון הוא לא רק ליציאה מהארון כמובן, אלא לפיתוח ביטחון עצמי, הערכת עצמית, קריירה מקצועית, מערכות יחסים וזוגיות – כאשר כל אחד מגיע עם רשימת המטרות שלו, ואני מוביל אותם בתהליך להשגתם.

"פיתחתי שיטת אימון ייחודית בשם "CLC – Confident life coaching", המבוססת על פסיכולוגיה חיובית ו- CBT, ומטרתה יצירת 'זהות מחדש' של המתאמן. השיטה עובדת על בסיס תהליך אימוני, מקצועי ומעמיק המציף את הגורמים המעכבים והחסמים הרגשיים שלנו, בגינם נוצר חוסר ביטחון עצמי בחיי המתאמן ומסייעת ביצירת נפרדות מהעבר שלנו, חיזוק עוגנים חיוביים בחיינו, בניית זהות חדשה וחיבור עצמי, תוך יצירת הרגלים חדשים, שינוי גישה ועשיה פרואקטיבית. השיטה מאפשרת הגעה למטרות וליעדים שהמתאמן מציב לעצמו בתחילת התהליך עד להצלחה מרבית".

ויש את הספר וההרצאה בנושא מסע ההתעוררות?

"בהחלט. ההרצאה שאני מעביר מבוססת על הספר, בשילוב כלים פרקטיים לקהל כדי להראות שבכל אחד ואחת מאתנו יש את הכוח והעוצמה להיות מי שאנחנו בוחרים להיות ובכך להגשים את עצמנו ואת החלומות שלנו. וכמה זה חשוב להיות בזוגיות עם עצמנו קודם. לאהוב ולקבל את עצמנו כדי ליצור לעצמנו את המציאות שאנו רוצים.

"את ההרצאה אני מעביר ברחבי הארץ, הן במתנ"סים, בתי ספר תיכוניים, מוסדות, ארגונים וחברות. ואת הספר ניתן לרכוש דרך הקישור – וגם דרכו לקבל כלים וטיפים נוספים להעלאת הביטחון העצמי ולחיות חיים של אושר והצלחה".

כפיר קלברס, קואצ'ר של הקהילה הגאה, מאמן בשיטת הפסיכולוגיה החיובית
טלפון: 052-8528762

קישור לאתר  
קישור לעמוד פייסבוק 
קישור לספר 
קישור לתכנית הרדיו "מדברים גאווה" 
הזמנת הרצאה

כפיר קלברס. צילום: טלי לקסר

כפיר קלברס. צילום: טלי לקסר


אביב עוז, מטפל רגשי לביטחון עצמי ולהערכה עצמית

אנשים המתמודדים עם סוגיות של ביטחון עצמי נמוך וחוסר בהערכה עצמית מתקשים לרוב להביע את עצמם בפני מכרים ובני משפחה, קולגות ועמיתים לעבודה, בשל החשש משיפוט מחמיר ואפשרות לתגובות שליליות.

לסוגיות של ביטחון עצמי נמוך יש השלכות מעכבות מרחיקות לכת בכל התחומים, אם זה בתחום הקריירה, בחוסר האפשרות לממש את הפוטנציאל עקב קושי לבטא את הרעיונות בפגישות עסקיות, לבטא באופן אסרטיבי את הרצון בקידום וליצור משא ומתן אפקטיבי עם גורמים שונים בחברה, ואם זה בתחום הזוגי, באי היכולת לעמוד על שלך, לשים גבולות ולבקש מבן או בת הזוג את הדברים שחשובים לך, לצד העברת מסר מוטעה שאתה "לא ראוי" ו"לא שווה" – שבסופו של דבר עשויים לפגוע בקשר.

אביב עוז, קאוצ'ר לביטחון עצמי והערכה עצמית, פיתח שיטת אימון ייחודית בשם "המקור לרוגע פנימי" המטפלת באופן ייעודי בבעיות של חוסר ביטחון עצמי והערכה עצמית ירודה. הוא סיים את לימודי הקאוצ'ינג והוכשר לאימון לפני כשמונה שנים, ואף ביצע קורס אימון NLP וקורסים נוספים בתחום הטיפול הרגשי.

את השיטה פיתח אביב לפני כארבע שנים, לאחר כמה שנות אימון וניסיון רב שצבר בתחום, וכן הבנה של מה באמת עובד עבור האנשים שחיים ללא תחושת רוגע ושקט נפשי. "מטרת האימון בשיטה שפיתחתי", מסביר אביב, "היא לבסס את הרוגע הפנימי על עצמי בלבד, במקרה זה המתאמן, ולא על מקורות חיצוניים כמו אנשים המספקים חיזוקים או התמכרויות למיניהן כסיגריות, סמים ואלכוהול שמרגיעות אותנו. השאיפה היא שאני אוכל להרגיע את עצמי בזכות עצמי בלבד".

כיצד השיטה נקשרת לסוגיות של ביטחון עצמי?

"בשיטת 'המקור לרוגע פנימי', הרעיון הוא להגיע בסופו של דבר למצב שהמתאמן יידע איך להקשיב ולהעריך את עצמו עד לרמה כזו שיהיה שלם עם עצמו ויידע שהביטחון העצמי שלו יציב ולא תלוי בחיזוקים מאחרים. לאחר שהאפשרות הזו הושגה, אנו מתחילים לעבוד על אינטראקציה עם אנשים אחרים: כיצד להיות באינטראקציה טובה יותר עם אחרים, איך לפייס קונפליקטים, ליצור שיתופי פעולה ויחסי גומלין, להעצים את מיומנויות התקשורת ומערכות היחסים ועוד".
אביב מוסיף כי "בהיבט של הביטחון העצמי וההערכה העצמית, אנו מרחיבים את המודל כאשר אני מאמן אותם להשיג את יכולת הביטחון העצמי וההערכה העצמית באותו האופן, כלומר בעצמי וללא עזרים חיצוניים. ממש כפי שהיכולת שלי להרגיש שלם, יציב ורגוע תלויה רק בי ולא באף גורם אחר, כך גם הביטחון העצמי שלי אינו תלוי בכך שיאשרו אותי, יתמכו בי, יפרגנו לי, ומבלי שאזדקק לאלכוהול או סמים כדי להרגיש נוח ובטוח יותר להתנהל, לדבר, לשיר, לרקוד וכל דבר אחר".

זה לא טריוויאלי שכל אחד מאתנו יזדקק לפרגון כדי להעצים את ההערכה העצמית?

"השיטה שלי אינה מבטלת את ההשפעה החיובית שיש לפרגון ולתמיכה מאנשים, היא רק מאפשרת את זה שנוכל להרגיש ביטחון והערכה עצמית גם כאשר אנו לא זוכים לפרגון ולתמיכה. זה תמיד נחמד, מעודד ורצוי שמקשיבים לי, מפרגנים לי ותומכים בי, אך עם זאת הביטחון העצמי בשום אופן לא צריך להיות תלוי בזה. בתהליך הקאוצ'ינג שאני מעביר לחיזוק הביטחון העצמי, אני מראה את הדרך למתאמנים שלי כיצד לבסס את הידיעה ולהפנים ששלוות הנפש שלי ותחושת ההערכה העצמית אינן תלויות באף אחד, אלא רק בי עצמי. ככל שהידיעה הזו מתחזקת, כך הביטחון שלהם גדל בהתאם".

איך השיטה עובדת בפועל?

"זה מתחיל בהבנה שיש בעיה, להבין מהיכן היא נוצרה ומדוע התקבעה ולהמשיך משם לפתרונות", מסביר אביב עוז, "אחד הפתרונות של בעיית ביטחון והערכה עצמית הוא קודם כל לקבל החלטה להעריך את עצמך יותר. אם לא תחליט שאתה מתכוון לעשות את זה, זה פשוט לא יקרה".

לדבריו, "לשם כך אני מכוון את המתאמנים למצוא ולפרט על היתרונות בביטחון העצמי ובהערכה העצמית וכיצד הם יכולים לשפר את חייהם באופן משמעותי: בעבודה, בזוגיות, במערכות יחסים, בהתנהלות במשפחה, ברחוב, מול אנשים מוכרים וזרים, ובכל מקום ואינטראקציה אפשרית. חשוב להדגיש למתאמן את הסיבות לכך שחשוב שהוא יעלה את מידת הביטחון וההערכה העצמית שלו, שיהיה מסוגל לבטא את עצמו טוב בהרבה ולפתח קשרים".

השלב הבא בתהליך נקרא "כוחה של חוויה". "אני מאמין שעל מנת להטמיע שינוי, התהליך צריך לעבור דרך חוויה כדי שייטמע היטב ולאורך זמן. החוויה היא של התמודדות עם כאבי עבר או כאבים עכשוויים, עם סבל שאנו עוברים, תחושות בלבול, פחד או עצבות. המתאמן בוחר את אחד מסוגי הכאבים שהוא מרגיש שהוא מוכן להתקרב אליהם ואני עובד איתו יחד לאט-לאט, צעד-צעד, על תהליך של זיכוך: לרכך את הכאב, ולמוסס אותו בהדרגה עד שהכאב יהיה מוכן להשתחרר באופן טבעי. בזכות השלב הזה של שחרור הכאב, יש למתאמן הרבה יותר כוח ואנרגיה לשינוי ללא החסמים המעכבים אותו. משם אנו יוצאים לדרך של אימון להעלאת הביטחון העצמי ולהשבת ההערכה העצמית חזרה".

מדוע בחרת בקאוצ'ינג לטיפול בביטחון עצמי?

"הבחירה נעשתה מתוך החוויה האישית שלי, ילדות לא פשוטה עם חוויות של אלימות וסבל, תחושות קשות של אי הערכה, מסרים שקיבלתי על כך שאני 'לא שווה', ו'לא ראוי', שלאורך השנים הובילו אותי למצב של חרדות, לחצים, חוסר ביטחון, ואי יכולת לחיות עם הדברים הללו והכרח לבצע שינוי כדי לשרוד".

איך התמודדת?

"טיפלתי בעצמי דרך קריאת אין ספור ספרים ומאמרים טיפוליים ואימוניים להעלאת ההערכה העצמית והביטחון, העלמת החרדות והסטרס. כשהתחלתי בלימודי הקאוצ'ינג הבנתי את כוחה של הגישה האימונית-הטיפולית, וכי זו הדרך האולטימטיבית להפוך את כל מה שלמדתי וקראתי לאימון אופרטיבי ופרקטי כדי לעזור לאחרים. הבנתי שעד שלא משחררים את המטען הרגשי שכל אחד מאיתנו סוחב עמו, לא נוכל לעשות באמת שינוי בחיים. כך, פיתחתי את הגישה הטיפולית שלי הכוללת בראש ובראשונה החלטה חזקה וברורה לשינוי המדויק ביותר, לאחר מכן שחרור מהמטענים הרגשיים המודחקים שבנו, חיזוק היכולת להקשיב ולהתייחס בחמלה וברכות לעצמי, ומתוך כך ביסוס של מודעות חזקה ויציבה לגבי הרצון האמיתי שבי, הביטחון העצמי והמוטיבציה".

ספר על הסיפוק שאתה שואב מהעבודה.

"אני אוהב את המקרים היותר מאתגרים, מקרים קשים של אנשים שמרגישים כלואים בחרדות, סבל, חוסר שקט נפשי, חוסר ביטחון, או שפנו להתמכרויות, בשל חוסר היכולת להתמודד עם השלכות המטענים הרגשיים. האפשרות שלי לעזור להם במקומות הכי רגישים וקשים היא מדהימה, מרגשת בכל פעם מחדש ומספקת חוויה אדירה של אושר ותחושת שליחות. אין אושר גדול יותר מלעזור לאדם שנמצא במקום לא טוב ולהביא אותו למקום הטוב ביותר שבו הוא יכול להיות".

אביב עוז, מטפל לרוגע פנימי יציב
כתובת הקליניקה: רח' חרות 6 רמת גן
קישור לאתר  
טלפון: 0524-871100

אביב עוז. צילום עצמי

אביב עוז. צילום עצמי


פסיכולוג קליני מיכאל מרכוס – מטפל בהיפנוזה בסוגיות של ביטחון עצמי

טיפולי היפנוזה מוכחים מחקרית כאחת השיטות הבטוחות והיעילות לטיפול בבעיות של ביטחון עצמי. הפסיכולוג הקליני מיכאל מרכוס, מטפל באמצעות היפנוזה במגוון רחב של בעיות, בין היתר בבעיות של ביטחון והערכה עצמית ירודים וחרדה חברתית.
ביטחון עצמי ירוד והערכה עצמית נמוכה, נובעים, פעמים רבות, ממחשבות אוטומטיות שלנו ומסוגסטיות שנמצאות אצלנו בתת המודע. המחשבות הללו אינן בהכרח רציונליות, הן מוטבעות מחוויות שעברנו בילדות, מהסביבה שהנביטה בנו תחושה של חוסר ערך או שוויון והן ביקורתיות בצורה מוגזמת ולא קוהרנטית.

תת המודע, הוא למעשה "הקול הפנימי" שלנו, שמטווה בין היתר כיצד נרגיש כלפי עצמנו, כשהמחשבות הלא מודעות יכולות להיות מעודדות ו"מפרגנות" והן יכולות לחילופין, להיות מבקרות, נוקבות ומעכבות.

מיכאל מרכוס, פסיכולוג קליני ומטפל מורשה בהיפנוזה רפואית, אומר: "באמצעות היפנוזה, המטפל יכול "להיכנס" יחד עם המטופל לתת המודע שלו, לעבור איתו על הסוגסטיות והמחשבות שנמצאות שם ואינן גלויות ביום יום, ולטפל בהן באמצעות שינוי המחשבות והרגש של המטופל כלפי דברים מסוימים".

מדוע הטיפול ההיפנוטי יעיל במיוחד, לטיפול בבעיות של ביטחון והערכה עצמית נמוכים?

"מאחר וביטחון עצמי והערכה עצמית נמוכים נובעים בעיקר ממחשבות וסוגסטיות שלנו שנמצאות בתת המודע, טיפול המאפשר 'להיכנס פנימה' לשם ולבצע שינוי, הוא הטיפול הטוב והייעודי לכך.

"באמצעות ההיפנוזה, ניתן לגשת למחשבות האוטומטיות שלנו ולהתחיל לשנות אותן למחשבות ריאליות ורצויות, וכן להיפטר מהמחשבות השליליות".

כיצד נעשית ההיפנוזה?

"בתהליך ההיפנוזה, המטפל מנחה את המטופל להתמקד בדבר מסוים; בדמיון, בזיכרון, בתחושות פיזיות, ובקולו של המהפנט, כשהמטופל מונחה להתעלם מגירויים נוספים.

"תהליך ההיפנוט נקרא 'אינדוקציה', בו המהפנט מנחה את המטופל לרגיעה והרפיה, התמקדות בנקודה מסוימת בלבד ומספק לו הנחיות (סוגסטיות) באמצעותן המטופל נכנס למצב ההיפנוטי. הסוגסטיות המסופקות על ידי המהפנט במצב ההיפנוטי בו המטופל שרוי, הן אלו המחוללות שינוי ברגש, בתחושה ובחשיבה של המטופל לגבי דברים או אירועים מסוימים.

"מצבי הרפיה קיימים גם בחוויות היומיום של האדם כאשר הוא מתרכז בדבר אחד מסוים ולא ביתר. אך בתהליך של היפנוזה, המהפנט מנחה את המטופל להיכנס למצב של "ריכוז מוגבר" – מצב תודעה שונה מהמצב הרגיל, ושם ניתן להחיל את הסוגסטיות שיבצעו תיקון, המטפל מאמן את המטופל בעזרת דרכים חשות בהן הוא יחשוב על עצמו וירגיש רגשות חיוביים יותר כלפי עצמו, וכך, הביטחון העצמי עולה בהתאם".

מה אנשים לא יודעים על היפנוזה, וחשוב שידעו?

"בניגוד למה שאנשים לעתים חושבים, היפנוזה היא לא תהליך מיסטי שבו המהפנט גורם למטופל לפעול בניגוד לרצונו, הוא לא "משתלט" על המטופל, אלא משתמש בשיטת ההיפנוזה ככלי טיפולי, המשתלב כחלק מהטיפול הפסיכולוגי או הרפואי, בהתאם להכשרת המטפל ולשיטת הטיפול שלו. מהפנט הוא רופא/ רופא שיניים/פסיכולוג, אשר עבר הכשרה מיוחדת ובחינה בהיפנוזה, והוא בעל רישיון להיפנוט בר תוקף ממשרד הבריאות".

הקליניקה להיפנוזה פועלת מזה 30 שנה בהנהלת וטיפולו האישי של מיכאל מרכוס בתל אביב. בשנת 1979 סיים מיכאל מרכוס את לימודי הפסיכולוגיה הקלינית באוניברסיטת "WITWATERSREND", בהצלחה יתרה. מרכוס עבד כפסיכולוג בכיר בבית חולים פסיכיאטרי ממשלתי, במחלקת נוער בנס ציונה, ובהמשך כפסיכולוג מומחה לבני נוער ומבוגרים במרפאות לבריאות הנפש. בשנת 1990 – סיים מיכאל מרכוס את לימודי ההיפנוזה אצל פרופסור מוריס קליינהאוז אשר נחשב לאבי ההיפנוזה במדינת ישראל עד היום. כיום, מיכאל מרכוס מקבל מטופלים בקליניקה הפרטית שלו ברמת אביב.

כתובת הקליניקה: רחוב האמוראים 7/11 רמת אביב
טלפונים: 052-2863573, 03-6428512

קישור לאתר 

מיכאל מרכוס. צילום עצמי

מיכאל מרכוס. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר