צילום ניר כפרי

הפרלמנט | "מורה שלא צבר ותק מרוויח משכורת מגוחכת"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם הייתם ממליצים לחברים ובני משפחה לעסוק בהוראה?

פורסם בתאריך: 6.9.19 08:26

אורי נגר

אורי נגר

"למה לא? משרה מכובדת עם שכר נאה בצידה. תמיד אפשר יותר, אבל צריך לקחת בחשבון גם את חודשי העבודה בפועל בשנה למורה, פלוס כל החופשות בשנה וול ההטבות הנלוות שיש למורים דרך ארגון והסתדרות המורים שאין לאף עובד במשק. אז כן, הייתי ממליץ לחברים ובני משפחה שיש להם את היכולת האקדמאית לעסוק בהוראה". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

הלן שי

"אני ממליצה רק לאנשים המתאימים להוראה לעסוק בהוראה, ורק למורים שעברו הכשרה בתחום. זהו מקצוע שדורש השקעה רבה בתלמידים, סבלנות, ידע מקצועי וידע כללי יחסי אנוש מצוינים וכריזמה. מורה טוב הוא מורה לחיים ומהווה דוגמה. על כן חשוב לבחור מורים איכותיים כי יש להם השפעה מחנכת ומבורכת על התלמידים. שתהיה שנה מוצלחת לתלמידים ולמורים". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

"הוראה זה דבר מבורך. אמנם בארץ לא מתגמלים כמו שצריך, אבל התגמול הגדול, למי שיכול כלכלית, לא קשור לכסף אלא קשור לגידול וטיפוח, עיצוב נוער להיות אנשים יותר טובים, אנשים שימצו יותר את הפוטנציאל שלהם ולכן אני תמיד חושב שלעסוק בהוראה זה ברכה". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

"לא. מעמד המורים עדיין מאוד נמוך ביחס לשאר המקצועות, למרות שזה המקצוע הכי חשוב. הם לא זוכים להערכה ולשכר שהם ראויים לו. מורה שעדיין לא צבר ותק מרוויח משכורת מגוחכת". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"היית ממליץ לחברים ובני משפחה לבחור בהוראה, שאינה רק עיסוק אלא גם שליחות חברתית. רעייתי זיוה צברה כ־35 שנות הוראה, הדרכה וטיפוח הנושא האישי במערכת החינוך בשדרות, אשקלון, אופקים, באר שבע רעננה ופתח תקווה. השכר הנמוך יחסית והפנסיה המעליבה לא הרתיעו מהשליחות החינוכית. אנחנו עדים למצב שבו בוגרות ובוגרים מסיימים מכללות ללימודי הוראה אינם נתקעים במערכת החינוך ולכל היותר רואים בהוראה עבודה זמנית והתמונה היא עצובה ומדאיגה. יש היום מחסור חמור במנהלים/ות ותחלופה גבוהה של מורות/ים ואם משרד החינוך לא יתעורר נהיה צפויים לפגיעה קשה בחינוך". (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר