צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

העובר במצב עכוז? ד"ר חגי קנטי מסביר מה עושים, מתי ולמה

ד"ר חגי קנטי, מנהל חדר הלידה במרכז הרפואי מאיר, נחשב לאחד המומחים הבולטים והמבוקשים בתחום. בראיון מיוחד הוא מסביר איך עושים את זה ומתי

פורסם בתאריך: 23.8.17 12:03

רופא מומחה

רופא מומחה, ד"ר חגי קנטי. צילום רמי זרנגר

ד"ר חגי קנטי. צילום רמי זרנגר

ד"ר חגי קנטי עובד בבית החולים מאיר קרוב ל־30 שנה. הוא למד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים ולאחר מכן התמחה בהדסה הר הצופים ברפואת נשים ויולדות. בעשור האחרון מנהל ד"ר קנטי את חדר הלידה בבית החולים מאיר.
חדר לידה במאיר הוא חלק ממחלקת נשים ויולדות, שהיא המחלקה הגדולה בבית החולים. במחלקה יש יחידת נשים, יחידת הריון בסיכון, יחידת יולדות, יחידת פוריות, יחידת אולטרסאונד וחדר ניתוח. "בתוך המערך הזה אנחנו בסדר גודל של 60 מיילדות ומעל 40 רופאים בדרגות שונות", אומר ד"ר קנטי. "במחלקה יולדות מבקרות כ־7,000 נשים בשנה, שזה נחשב לחדר לידה פעיל למדי, ובשנים האחרונות גם מאוד מבוקש. הוא מבוקש מבחינת הרפואה שיש פה, הרפואה שנעשית פה היא ברמה מאוד גבוהה, מבחינת השירות והמיילדות אנחנו מאוד ידועים ביחס הנעים שנותנים בחדר לידה. אנחנו משתדלים לעשות מה שניתן לרווחת היולדת והיילוד. מחלקת ילודים ופגים שלנו נחשבת לאחת הטובות בארץ והיא כמובן חלק מהתמיכה שאנחנו נותנים למערך הזה של הנשים והיולדות.
"אני חושב שאלו דברים שאנחנו חורטים על הדגל שלנו, רפואה טובה ומלווה ככל האפשר בשיתוף רצונות האישה ונקודת המבט שלה. חלק גדול מהעבודה שלנו זה למעשה לנסות ולהביא את הרפואה הכי טובה לטובת האמא והיילוד, תוך רפואה מבוססת עובדות. אנחנו משתדלים להמעיט בניתוחים קיסריים, אנחנו מאוד זהירים כמובן ומשתדלים לא להגיע לאזורים מסוכנים, לא במהלך ההיריון ולא במהלך הלידה".
ד"ר קנטי נחשב לאחד המומחים הגדולים בהיפוך עוברים. הוא מסביר כי בספרות הרפואית נכתב בשנים האחרונות רבות על היתרון של הלידה הרגילה, גם אבל על הבעייתיות של לידה רגילה כאשר העובר במצב עכוז. "ההמלצה היא לנסות לסובב את העובר למצב ראש", הוא מסביר, "זה בדיוק מה שאנחנו עושים במאיר. אני מתעסק בזה כבר המון שנים ויש לי ניסיון רציני עם אחוזי הצלחה לא מבוטלים, ויותר חשוב, עם אחוזי סיבוך מזעריים או כמעט בלי. אחוזי ההצלחה שלנו נעים סביב 75 אחוזים, שזה מתחלק פחות בלידות ראשונות ויותר בלידות חוזרות. זו פעולה שנעשית דרך הבטן, עם לחץ מתון וחכם על הבטן".
ד"ר קנטי מדגיש כי היפוך עובר מבצעים רק בשלב של עובר במועד ומסביר: "הכוונה היא לעובר בחודש תשיעי. בשלב הזה בעצם נתנו לעובר את האפשרות להתהפך בעצמו, ואם אנחנו הופכים אותו אז אנחנו מתעסקים עם עובר בשל. תמיד עושים את זה בחדר לידה, במקום שבו יש נגישות לניתוח קיסרי דחוף אבל זה קורה רק באופן נדיר, בפחות מ־0.2 אחוז מהמקרים. אחרי ההיפוך האישה עוד ממשיכה לעשות מוניטור, לוודא שהכל מסודר ואז היא הולכת הביתה וברוב המקרים גם יולדים בלידה רגילה ויפה בבוא העת".

# המדור רופא מומחה הוא מדור מקודם הנעשה בשיתוף עם בית החולים מאיר.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר