מימין: צביקה פייל, טובי רוזנברג, מירי עמרני־סבאג, ליאת אחרק, דפנה בן יוסף, אורלי זימן, לבנה נוידרפר, יעל יונוביץ'. צילום עזרא לוי
מימין: צביקה פייל, טובי רוזנברג, מירי עמרני־סבאג, ליאת אחרק, דפנה בן יוסף, אורלי זימן, לבנה נוידרפר, יעל יונוביץ'. צילום עזרא לוי

גם הם מתרגשים: שמונה מנהלים חדשים בבתי הספר בכפר סבא

שאלנו אותם את כל מה שעשוי לעניין את התלמידים וההורים. קבלו את התשובות

פורסם בתאריך: 25.8.17 13:53

22,969 תלמידים יפתחו בשבוע הבא את שנת הלימודים החדשה, תשע"ז, במערכת החינוך בכפר סבא. לצד ההתרגשות של התלמידים שיכנסו לשערי בתי הספר בעיר יתרגשו לא פחות גם שמונה מנהלים ומנהלות חדשים בבתי הספר בעיר. שמונת בתי הספר אליהם ייכנסו מנהלים חדשים הם בית הספר היסודי שילה, חטיבת שז"ר, בית ספר יגאל אלון, בית ספר תורה ומדע, תיכון כצנלסון, אולפנית הראל, בית ספר גוונים, ובית ספר מפתן. ערכנו איתם היכרות קצרה.

טובי רוזנברג. צילום עזרא לוי

טובי רוזנברג. צילום עזרא לוי

טובי רוזנברג, תיכון כצנלסון

מי: טובי רוזנברג ינהל את תיכון "כצנלסון". הוא מתגורר בכפר סבא, מצוי בזוגיות ארוכה ואב לילד. כבר 17 שנה שהוא נמצא במערכת החינוך, והוא בעל תואר ד"ר במדע המדינה ולימודים גרמניים מהאוניברסיטה העברית. הוא בעל לימודי תעודה בתוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מאוניברסיטת תל אביב. השנה סיים את שנתו השביעית כמנהל חטיבת שז"ר. לפני כן היה מורה לאזרחות, היסטוריה ותקשורת בבית ספר בגבעתיים, מחנך ומורה בתיכון דקל וילנאי במעלה אדומים, שם היה גם רכז שכבה. בנוסף, לימד עד לפני 4 שנים בבית הספר לחינוך בתוכנית להכשרת מורים באוניברסיטה העברית. בשנתיים האחרונות הוא שימש כיו"ר ארגון המנהלים של חטיבות הביניים בהסתדרות המורים.
האני מאמין שלו: "בית ספר בעיניי צריך להיות מקום שמאפשר לתלמידים לצמוח, להתפתח, ולבטא כישורים והעדפות מתחומי עניין שונים של התלמידים. בית ספר צריך להיות סביבה מוגנת שבה אנשים מבוגרים כמו מורים יציבו לתלמידים מצד אחד גבולות מאוד ברורים של משמעת ודרישות תפקודיות ומצד שני יפגינו כלפיהם אכפתיות, הבנה, אהבה ואמפתיה. בעיניי, זה מה שכל בן אדם צריך, בטח ילדים בגיל התבגרות".
מטרות לשנה הקרובה: רוזנברג אומר כי המטרה שלו לשנה הקרובה היא להכיר לפרטי פרטים את התנהלות בית הספר. "תיכון כצנלסון הוא תיכון שהגיע לאורך עשרות השנים האחרונות להישגים מאוד יפים. אני מתכוון השנה ללמוד את השטח, להכיר את הצוות, את צורת העבודה. אחרי השנה הראשונה נעשה מיפוי ונשב יחד עם הצוות החינוכי ונחשוב מהם החידושים הנדרשים לבית הספר, ומהן המסורות שבית הספר צריך לשמר".

יעל יונוביץ. צילום עזרא לוי

יעל יונוביץ. צילום עזרא לוי

יעל יונוביץ', חטיבת שז"ר

מי: את חטיבת שז"ר תנהל החל מהשנה יעל יונוביץ', תושבת כפר סבא, נשואה ואם לשלושה ילדים. יונוביץ' היא בעלת תואר שני במנהל חינוך וכבר 21 שנים נמצאת במערכת החינוך. ב־15 השנים האחרונות כיהנה במגוון תפקידים בבית חינוך ע"ש יצחק רבין בתל מונד, בהם מחנכת, רכזת שכבה וסגנית מנהלת בתפקידה האחרון. לפני כן ניהלה את בית ספר היסודי ממלכתי א' בהוד השרון.
האני מאמין שלה: "בית הספר צריך לספק לילדים היבטים חברתיים, פדגוגיים ורגשיים. הפנים צריכים להיות תמיד לכיוון העתיד, לכיוון החברה שצומחת ומתפתחת ולהכשיר את התלמידים לעידן החדש".
מטרות לשנה הקרובה: השנה, היא מספרת, בית הספר יתמקד בשילוב מחשבים ניידים בתוכנית הלימודים ובשיעורים: "שמנו לפנינו הטמעה של תהליכי למידה והוראה באמצעות מכשירי קצה כמו לפטופים ליצירת למידה חווייתית ולמידה חדשנית, על מנת לגוון בדרכי ההוראה. לכל תלמידי כיתה ח' ו־ט' יהיו מכשירי קצה והשיעורים יהיו מובנים סביב הנושא הזה ויהיו יותר ספרים דיגיטליים. אני הייתי רוצה להעלות את הלמידה השיתופית והחקר ולהוריד את מניין המבחנים".

לבנה נוידרפר. צילום עזרא לוי

לבנה נוידרפר. צילום עזרא לוי

לבנה נוידרפר, חטיבת אלון

מי: לבנה נוידרפר תנהל את חטיבת הביניים "אלון". היא בעלת תואר שני בחינוך, ניהול וארגון מערכות חינוך מטעם המרכז ללימודים אקדמים. היא בעלת תואר ראשון בחינוך והוראה ובעלת תעודה להכשרת מנהלי בתי ספר מהכללה לחינוך בית ברל. בעשר השנים האחרונות הייתה מנהלת בבית הספר "יגאל אלון" בהוד השרון ולפני כן הייתה סגנית מנהלת בבית ספר "מגד" רעננה. היא מתגוררת בכפר סבא, נשואה, אמא לארבעה ילדים וסבתא לשלושה נכדים.
האני מאמין שלה: נוידרפר מאמינה בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך. "אני מאמינה שהתבוננות בפרט תוביל להצלחות קוגנטיביות, וכדי שתהיה למידה משמעותית צריך להכיר את הרבדים הרגשיים של התלמידים, וברגע שהם פנויים היכולות הקוגניטיביות שלהם נפתחו וכך ההישגים באים בהלימה. הנושא החשוב בעיניי הוא שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך".
המטרות לשנה הקרובה: "אני רוצה לפתח יוזמות ייחודיות בבית הספר. קיבלתי חטיבה מדהימה שהייתה מנוהלת להפליא, ובשלבים הראשונים אני מתכוונת להכיר את הארגון ולהכניס חדשנות שתאפיין אותי, בתחום בפרט ופיתוח הקהילה".

ליאת אחרק. צילום עזרא לוי

ליאת אחרק. צילום עזרא לוי

ליאת אחרק, בית הספר הממלכתי-דתי שילה

מי: ליאת אחרק תנהל את בית הספר היסודי הממלכתי־דתי שילה, בו היא מלמדת ב־11 השנים האחרונות. היא כיהנה בבית הספר במגוון תפקידים, ביניהם מחנכת, רכזת פדגוגית של לשון, וסגנית מנהלת. לפני כן לימדה בבית ספר היסודי "אוהל שלום" בראש העין, שם חינכה כיתות במשך 9 שנים. היא מתגוררת בראש העין, נשואה ואם לשלושה ילדים.
האני מאמין שלה: "אני מאמינה שאפשר להגיע לכל ילד וילד בבית הספר ומאמינה בפסוק חנוך הנער על פי דרכו".
מטרות לשנה הקרובה: "אחת המטרות שלי היא להמשיך את הדרך של בית הספר ויחד עם זאת להוביל את הנושא של התקשוב ושילוב הטכנולוגיה בלמידה בבית הספר. השמים הם הגבול מבחינתי. אני רוצה להמשיך ולשמר את הדברים הטובים בבית הספר ולהתקדם איתם קדימה".

אורלי זימן. צילום עזרא לוי

אורלי זימן. צילום עזרא לוי

אורלי זימן, בית ספר גוונים

מי: אורלי זימן תנהל השנה את בית הספר גוונים, בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים. היא מתגוררת בתל אביב, ובעלת תואר שני למנהיגות וניהול באוניברסיטת תל אביב. היא בעלת תואר ראשון לחינוך מיוחד במכללת לוינסקי. ב־20 השנים האחרונות כיהנה במגוון תפקידים בבית ספר גיל בתל אביב, בית ספר למתבגרים עם אוטיזם. בין תפקידיה: מורה, רכזת שכבה וסגנית מנהלת. במקביל, הייתה מדריכת מרכז תמיכה יישובי אזורי בתל אביב במשך 6 שנים, ובמסגרת זו ליוותה צוותים ותלמידים משולבים על הרצף האוטיסי מגיל גן ועד י"ב.
האני מאמין שלה: "לפגוש את התלמיד והמשפחה במקום בו הם נמצאים. להוביל אותם לתפקוד מיטבי ולהיטיב עם השאיפות שלהם מבחינה חינוכית. את זה אפשר להשיג על ידי עבודת צוות, קביעת מטרות ואקלים חינוכי מיטבי". היא אומרת כי היא מאוד אוהבת את המקצוע: "אני רואה בחינוך המיוחד בשורה חינוכית וערכית מאוד גדולה לכלל החינוך. אני חושבת שאנחנו ממציאים ויוצרים מודלים מתקדמים מאוד בתחום החינוך, עם ראייה שיקומית לתלמיד ולמשפחה, לסביבה שבה הוא גדל ולומד. אני אוהבת לראות שיש השפעה ושינוי לטובה על הילד והמשפחה שלו. זו זכות גדולה להיות צוות שמשפיע ככה על התלמיד, זו מתנה גדולה וזה מה שמניע אותי כל יום".

צביקה פייל. צילום עזרא לוי

צביקה פייל. צילום עזרא לוי

צביקה פייל, חטיבת תורה ומדע

מי: צביקה פייל ינהל את חטיבת הביניים "תורה ומדע". הוא מתגורר ברבבה, נשוי ואב ל-9 ילדים. הוא עוסק בחינוך ב־17 השנים האחרונות, בעל תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך ממכללת אורות ישראל. הוא בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר ראשון בהנדסה, תעשייה וניהול מאוניברסיטת אריאל. בתפקידו האחרון כיהן כמנהל חטיבת הביניים "שלהבת" בשוהם, אותה ניהל בשנתיים האחרונות. בשלהבת היה רכז מערכת ורכז תקשוב, והגיש תלמידים לבגרות. לפני כן שימש כמורה בבתי ספר באלון שבות, וכמחנך כיתה ורב מחנך בבתי ספר יסודיים בפתח תקוה.
האני מאמין שלו: "תכליתו של המחנך היא להיות משפיע. אני מאמין שהחינוך חייב להיות מושתת על יסוד של היקשרות בין המחנך למתחנך, וברגע שזו קיימת, רק אז ניתן לדבר על סמכות, כך שלתלמיד יש על מי לסמוך, על ערכים ועל למידה".
מטרות לשנה הקרובה: "אהיה מרוצה לראות בסוף השנה שיעדים שהצבנו לעצמנו בתחומים התורני, החינוכי והלימודי, הושגו, לצד הגדלת מספר התלמידים המבקשים לבוא וללמוד בתורה ומדע".

דפנה בן יוסף. צילום עזרא לוי

דפנה בן יוסף. צילום עזרא לוי

דפנה בן יוסף, חטיבת הביניים אולפנית הראל

מי: דפנה בן יוסף תנהל את חטיבת הביניים "אולפנית הראל" שם היא מלמדת כבר קרוב לעשרים שנה. באולפנית הייתה מחנכת, רכזת פדגוגית, ומגישה לבגרויות בספרות ומחשבת ישראל. בעברה הייתה חלק מפרויקט כיתה "דו לשונית", פרויקט אותו ריכזה במשך שלוש שנים בבית ספר יהודי באוסטרליה. במסגרת הפרויקט התלמידים האוסטרליים למדו את מקצועות בית הספר בשפה העברית. הייתה בנוסף גם מורה בבית ספר בירושלים. היא מתגוררת ברעננה, נשואה, ולה ארבעה ילדים.
המטרות לשנה הקרובה: "לשמר את הדברים הטובים שיש בבית הספר, כמו שאיפה למצוינות, פתיחות מחשבתית וחיזוק שורשים אמוניים וציוניים בקרב התלמידות, ויחד עם זאת להצעיד אותן לתוך המאה ה־21. השנה תיפתח כיתה בשכבה ז' לתלמידות עם לקויות למידה, ובנוסף לכך יהיה לנו פרויקט שנתי הנקרא "שגרירות צעירות", פרויקט שבו נלמד את הבנות הסברה ישראלית. נרחיב את תחומי ההעשרה בבית הספר, כך שיהיו חוגי העשרה של אומנות לחימה, דיבייט, תקשוב ובניית אתרים ואומנות פלסטית. לצד זאת, אנחנו נפתח השנה לשכבה ט' תוכנית מצוינות לקראת מגמת הנדסת תוכנה שאנחנו רוצים לפתוח בשנה הבאה לכיתה י'. זו תהיה הכנה למגמה".

מירי עמרני-סבאג. צילום עזרא לוי

מירי עמרני-סבאג. צילום עזרא לוי

מירי עמרני־סבאג, בית ספר מפתן

מי: מירי עמרני-סבאג תתפתח לראשונה שנת לימודים כמנהל בית ספר מפתן. היא נכנסה לתפקידה כמנהלת בית הספר באמצע השנה שעברה. היא מתגוררת בכפר סבא, נשואה ולה ארבעה ילדים. עמרני־סבאג בעלת תואר ראשון בקידום נוער וחינוך מטעם מכללת בית ברל ובעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך בלתי פורמליות מאוניברסיטת בר אילן. לפני שהחלה את תפקידה במפתן, בית ספר לנוער בסיכון, ניהלה במשך 11 שנים את תוכנית היל"ה, תוכנית היחידה לקידום נוער בעיריית כפר סבא שמעניקה השכלה לנוער שנשר ממערכת החינוך. לפני כן ניהלה את המרכז הקהילתי בית לזרוס בשכונת עלייה, ואף הייתה במשך 10 שנים מדריכה ראשית במועדון בית האבן, מועדון לנוער בסיכון בשכונת יוספטל.
מטרות לשנה הקרובה: "אני רוצה שכל תלמיד ימצא את המענה המתאים המיטבי עבורו, ושכל ילד ירגיש שהוא ממצה את היכולות שלו ומציב לעצמו יעדים נוספים מעבר למינימום שהוא קבע לעצמו. אני מאמינה שכל ילד יכול להגיע לכל מקום שירצה אם ניתן לו את הכלים בדרכים שיהיו מותאמות לו באופן אישי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר