מרכז גלר, צילום מירי מוטיהי, כיף בכפר סבא הויצמנים

כבר כמעט שנתיים: מחצית מהספריות העירוניות בכפר סבא עדיין סגורות

קשה להאמין, אבל שלוש ספריות עירוניות בכפר סבא מתוך שש סגורות לקבלת תושבים כבר תקופה ארוכה מאוד. בעירייה אומרים שהם מתקשים לגייס כוח אדם. תושבים: "זה הזוי, מדובר במחדל"

פורסם בתאריך: 22.11.21 08:34

כבר קרוב לשנתיים ששלוש ספריות עירוניות בכפר סבא סגורות. אלפי תושבים ותיקים, ילדים, ובכלל, הזקוקים למענה הקהילתי החשוב וגם כצורך חיוני שהתחזק משמעותית מאז מגפת הקורונה, נאלצים למצוא חלופות. באתר עיריית כפר סבא מפורסם: "הספריות העירוניות במרכז גלר, רחל המשוררת וש"י עגנון סגורות עד להודעה חדשה. הסניפים שנותרו פתוחים לרווחת הציבור הם במרכז קהילה ונוער בלזרוס, עציון ואלי כהן". המשמעות: מתוך שלוש ספריות עירוניות שלוש סגורות מזה תקופה ארוכה, בערך מאז מרץ 2020. אין ספק שמדובר במחדל עירוני.

הספריות העירוניות הסגורות ממוקמות בשכונות במזרח ומערב העיר. ספריית ש"י עגנון נמצאת בתוך ביה"ס ש"י עגנון בשכונה הירוקה, ספריית רחל המשוררת ברח' נעמי שמר בביה"ס רחל המשוררת, וספריית גלר במרכז גלר בשכונת הדרים הגובלת עם שכונת גבעת אשכול ומהווה מקור משיכה מכל אזור מזרח העיר.
בעיריית כפר סבא מסבירים, כי הסיבה לסגירה היא משבר הקורונה שהוביל למצוקת איוש עובדים וכי בקרוב הספריות עתידות להיפתח שוב. מתי? בעירייה לא יכולים להתחייב.

באין פתרון עירוני, העלו תושבים ברחבי כפר סבא מספר פתרונטת יצירתיים למצב, כמו התגייסות בהתנדבות של גמלאים גמלאים, סטודנטים ובני/ות שירות לאומי, שיכולים לתרום מזמנם על מנת להפעיל את הספריות. מנגד, לא מעט תושבים אחרים ביקרו את הרעיון וטענו, כי על העירייה לדאוג לאנשי מקצוע בתשלום שימלאו את התפקיד ולא להתבסס על פעילויות של תושבים באופן פרטי.

 

אחת התושבות אמרה לצומת השרון: "נראה שהקורונה התפרשה ככר פורה של תירוצים להרעת תנאים ופגיעה באיכות החיים, וספריות הן לא רק מקום איכותי להעביר בו זמן, הן גם בחינם. לא מבינה למה צריך לאייש בהתנדבות. שישלמו לכוח אדם, זו לא חלטורה. והרי שאם זה מצב זמני, מהר מאוד יהפוך לקבוע, כי למה לשלם כשאפשר להעביד מתנדבים? בכללי, אני מוצאת את זה על סף ההזיה, שאפשרי לגייס מתנדבים, אבל כוח אדם בתשלום לא מצליחים. משהו בתהליכי הגיוס כנראה לא עובד ובסדר העדיפויות. בסופו של עניין, השאלה אם הספריות הן משאב תרבותי שעירייה רואה לנכון להשקיע בו או לא". תושבת אחרת אמרה: "תקציב של כסף או חוסר בכוח אדם, נשמע כמו תירוץ עלוב של גורמים בעירייה, במיוחד עיר כמו כפר סבא, שלא תהיה ספרייה פתוחה כל השבוע לציבור הרחב, זה כישלון אמיתי. שיסגרו מצידי את כל העיר, אבל שהספרייה תהיה פתוחה. זה ממש מחדל".

מעיריית כפר סבא נמסר: ״משבר נגיף הקורונה הוביל לסגירה זמנית של חלק מהספריות הציבוריות. יחד עם זאת, הספריות ממשיכות להעניק שירות אונליין לכלל תושבי העיר באמצעות שליח עד הבית. הספריות עתידות להיפתח בקרוב עם גיוסם של צוותים חדשים ולרווחת תושבי העיר״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר