מימין: ישראלה ברנשטיין, סגנית מנהלת בית הספר, ניב גרנות, יו"ר הנהגת ההורים, הדר אשתר, "ד"ר קקה", דן בן יהודה, אינה בראור, יועצת בית הספר, יונתן סלע, יו"ר ועדת הגיינה בהנהגת ההורים ש"י עגנון, צילום ניב גרנות

בשל הנתונים המדאיגים על התאפקות תלמידים: ד"ר קקה הגיע לבית הספר בכפר סבא

שאלון שקיימו בבית הספר ש"י עגנון גילה ששבעה מתוך כל עשרה תלמידי בית הספר היסודי מתאפקים ימים שלמים בגלל הלכלוך בשרותים. התוצאה: פעילות מיוחדת שזכתה להדים חיוביים

פורסם בתאריך: 6.4.22 14:40

אפשר להפסיק להתאפק. בבית הספר היסודי ש"י עגנון בכפר סבא החליטו הנהגת ההורים והנהלת בית הספר לעשות מעשה ולפעול למען שינוי הסטטיסטיקה העגומה של השימוש בשרותי בית הספר מצד התלמידים, אל מול התאפקות בלתי אפשרית במשך ימים שלמים. משאלון שהופץ בקרב ילדים בכיתות א'-ו', התברר כי למעלה ממחצית מהילדים, שבעה מכל עשרה, אינם הולכים לשירותים בזמן שהותם בבית הספר, הסיבות רבות ומגוונות אך העיקרית בהן היא ניקיון והיגיינה.

בעקבות כך, בשבוע שעבר, רגע לפני חג הפסח הקרב ובא, נערכה בבית הספר, ולראשונה בכפר סבא, פעילות הדרכה ייחודית מאוד ומהנה לכל הכיתות בנוגע להתנהלות ושמירה על השירותים, זאת במשך שלושה ימים רצופים. הפעילות עצמה זכתה להדים חיוביים בכל הארץ ונערכה כבר בכמה בתי ספר בכל הארץ ובהצלחה גדולה.

במרכזה של פעילות ההדרכה הייחודית עמדה דמות של "ד"ר קקה", בגילומו של השחקן הדר אשתר, שהגיע מצויד בתא שירותים עם כל הציוד הדרוש. ההדרכה בוצעה לכל כיתה וכיתה באופן חווייתי ומשעשע והציגה לילדים דגשים וערכים חשובים בנוגע לשימוש בשירותים – איך להשתמש בהם נכון ולהשאיר אותם נקיים אחריהם. בכך, ש"י עגנון הפך לביה"ס הראשון בכל כפר סבא, שעבר את פעילות ההדרכה הייחודית הזאת, שמקבלת הדים חיוביים בכל הארץ, ואשר נערכה כבר בכמה בתי ספר בכל הארץ בהצלחה גדולה.

יונתן סלע, יו"ר ועדת היגיינה בהנהגת ההורים של ש"י עגנון, איתר את פעילות ההדרכה "שומרים על שירותים נקיים" של חברת "גורם אנושי", אשר מופיעה במאגר התכניות של משרד החינוך. לאחר ששמע את כל פרטי התכנית ממייסדה, דן בן יהודה, פנה למנהלת ביה"ס מיכל בר משה, וביקש לקדם את העברת ההדרכה בביה"ס. בר משה הביעה שמחה על כך והחליטה להיענות ליוזמה ולקיים את פעילות ההדרכה בין כותלי בית הספר.

 

 

סלע אמר: "במסגרת פעילות הוועדה, קיבלתי פניות מהורים רבים ששבו ושיתפו בטענות רבות של ילדים בהקשר של שירותי בית הספר, והתגלה כי ילדים רבים אף מתאפקים ונמנעים מביקור בשירותי ביה"ס. לאחר שערכתי מספר ביקורים בביה"ס ולאחר פגישות עם הצוות החינוכי הבנתי שחלק מרכזי של הבעיה טמון בפערי ידע של הילדים בכל הקשור לאחזקה ושימוש בשירותים וכי יש צורך לייצר שיח חינוכי בין הילדים והצוות החינוכי לקידום ערכים של היגיינה ושמירה על הניקיון והציוד בשירותים".

ניב גרנות, יו"ר הנהגת ההורים בבי"ס ש"י עגנון: "אנו כהנהגת ההורים לעיתים מצליחים להיות חלק משינוי. בית הספר ומערכת החינוך סבלה בשנתיים האחרונות טלטלות רבות, השגרה שואבת את הצוותים להתעסק בשגרה, לעיתים ללא אמצעים. רעיון "ד"ר קקה" עלה על ידי ההנהגה אצלנו לפני שנה ורק עכשיו הבשיל. שמח שמנהלת בית הספר, מיכל בר משה וסגניתה, ישראלה ברנשטיין, לקחו את יוזמת ועדת ההיגיינה בהנהגת ההורים, בראשותו של יונתן סלע, והוציאה את התוכנית לפעל. אני קורא להורים להיות פעילים ולקחת חלק פעיל ממקום של אכפתיות לילדים ולעתידם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחל

    בואו לשוהם. מטונף בחטיבת צוקים והבנות שלי לא מעזות ללכת. עזרו לנו בבקשה !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר