מתוך המבצע. צילום המשרד להגנת הסביבה
מתוך המבצע. צילום המשרד להגנת הסביבה

מבצע "רוחות של סתיו": 14 שריפות פסולת כובו בזמן אמת

במבצע של המשרד להגנת הסביבה משתתפים מפקחי המשטרה הירוקה, שוטרים ופקחי רשות הטבע והגנים

פורסם בתאריך: 26.9.17 13:50

המשרד להגנת הסביבה מסר היום כי הביא לכיבויין בזמן אמת של 14 שריפות פסולת באזורי התעשייה בקלנסוואה, צפון טירה וטייבה, מאז החל בשבוע שעבר מבצע "רוחות של סתיו" למניעת השריפות. מהמשרד נמסר כי בחלק מהמקרים תתבצע "אכיפה מנהלית" נגד המעורבים ובמקרים הרלוונטיים ייפתחו תיקי חקירה נגד המעורבים לאחר שנאספו ראיות לקראת אכיפה פלילית.

במבצע משתתפים מפקחי המשטרה הירוקה, צוותי מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה, שוטרי משטרת ישראל, פקחי יחידות סביבתיות ופקחי רשות הטבע והגנים. כמו כן, פעולות האכיפה מתבצעות במקביל לכיבוי השריפות המאותרות על ידי כוחות כיבוי והצלה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "הצוותים מדווחים מהשטח כי ישנה מגמה של ירידה משמעותית וניכרת הפחתה בכמויות השריפות והיקפן. יצוין, כי למרות שהפעילות ממוקדת בנושאי השריפות, צוותי האכיפה במקום פועלים גם לטיפול אכיפתי במגוון עבירות סביבתיות, בהן השלכת פסולת והזרמת שפכים. בנוסף לפעילות האזורית בשרון ובמשולש הדרומי, המשרד מקדם בימים אלה תוכנית לאומית למניעה, טיפול ואכיפה של מפגעי שריפות בשטחים פתוחים ותוכנית למיגור תופעת הזיהום חוצה הגבולות. בנוסף, בוחן המשרד שינוי כלים חקיקתיים ואכיפתיים לנושא השריפות בשטחים פתוחים בשטחי ישראל בכלל".

מוועד הפעולה אזרחים למען אוויר נקי נמסר: "אנחנו מברכים על מבצע האכיפה כנגד שריפות הפסולת באזור. המבצע הוא דוגמה לכך שהלחץ הציבורי עובד. באזור יש מאות מוקדי שריפה שפעילים בעיקר בסופי שבוע ובלילות ועל מנת לתת מענה הולם לבעיה יש להרחיב את היקף הפעילות, כולל לאתרים מעבר לקו הירוק, ולהמשיכה לאורך זמן. אנו קוראים לציבור להמשיך להתלונן כדי שהמדינה תקצה את המשאבים הנדרשים לנושא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר