צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הורים בכפר סבא מקדמים הקמת בית ספר בעיר בשיטת מונטסורי

לדברי היוזמים, כ-60 הורים מעוניינים לרשום את ילדיהם לבית הספר, כשיקום. הם שואפים לכך שבית הספר יפעל תחת עיריית כפר סבא

פורסם בתאריך: 26.10.17 15:20

קבוצת של 15 הורים מכפר סבא יוזמת הקמת בית ספר בעיר בשיטת מונטסורי, שיטת חינוך השמה דגש על עבודה עם כל ילד בנפרד, וצמצום הפעילות הקולקטיבית.

"אנו כרגע נמצאים בשלבי תכנון. זה מאוד תלוי בתשובות שנקבל מהעירייה ובאופן שבו יתקדם התהליך", מספרת רעות הראל, מיוזמי הרעיון, "יש בערך 60 הורים שמעוניינים לשלוח את ילדיהם לבית הספר, חלקם פעילים יותר וחלקם פחות. אנחנו בקשר מול גופים שונים,  גם בעירייה וגם מול גופים עצמאיים, כדי לדעת לאיזה כיוון נוכל לקחת את זה".

איפה אתם רוצים שבית הספר יפעל?

"השאיפה היא שבית הספר יפעל תחת עיריית כפר סבא, כחלק מבתי הספר הקונבנציונאלים בעיר, אבל עם אג'נדה קצת אחרת. במידה ולא נצליח בתהליך כזה, נצטרך ללכת למהלך של בית ספר פרטי, מהלך שפחות רצוי מבחינתנו. אז זה יהיה כנראה באיזור מכללת בית ברל ותחת המועצה האזורית דרום השרון. אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה ללא תשלומי הורים מיוחדים".

לדברי הראל, עיריית כפר סבא מתעניינת ביוזמה: "צפוי להיות מפגש שולחנות עגולים שעיריית כפר סבא יוזמת, ב-14 בנובמבר. שם נרצה להציג גם להורים וגם למחלקת החינוך בעירייה את האג'נדה שלנו. חשוב לנו מאוד שזה יהיה בשיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא. ידוע לנו שיש להם מוכנות לשמוע רעיונות חדשים בתחום החינוך, אבל לגבי שיטת מונטסורי, לא ידועה לנו דעת העירייה, נכון לעכשיו".

 

החינוך המונטסורי, כפי שמגדירים אותו חברי הקבוצה, הוא "חינוך מדעי שמטרתו להתבונן בילדים, להאמין בהם וליצור עבורם סביבה מלאה בעזרים, שתפקידם לעורר סקרנות ולעודד למידה ספונטנית דרך הצלחה וסיפוק. הסביבה מתוכננת בקפידה כדי לתת מענה הולם לצרכים הלימודיים של כל ילד וילדה הנמצאים בכיתה ולקדם התפתחות חברתית, נפשית ופיזית". בשיטה זו עובדים עם כל ילד בנפרד, ומתאימים לו את דרכי ההוראה והאמצעים הנחוצים לו. על המורה לצפות בילד כדי לגלות במה הוא מתעניין ומה מעסיק אותו, וכך להתאים לו את הסביבה החינוכית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר