צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

החשש מזיהום הוסר, המזון בצהרונים חוזר היום לאספקה סדירה

היום היו אמורים ילדי הגנים לקבל את הארוחות מספק אחר. צוות ההסעדה הודיע להורים כי יקיים תחקיר ויפרסם את תוצאותיו

פורסם בתאריך: 11.12.17 19:22

ספק המזון לצהרונים בכפר סבא, ISS, הודיע שיחזור לייצור סדיר החל מהיום (שלישי), לאחר שמשרד הבריאות סיים את כל הבדיקות הנדרשות בעקבות חשש להימצאות חיידק מסוג ליסטריה בפס הייצור של המפעל, ביום חמישי (7.12). בבדיקות, כך לפי המפעל, לא נמצא החיידק.

במכתב ששלח להורים צוות ההסעדה העירונית אפונים שבחברה הכלכלית של כפר סבא, נמסר כי "בפרויקט אפונים הבטיחות במזון ובריאות הילדים עומדות מעל הכל, בימים הקרובים ייערך תחקיר אירוע מקיף מול הספק לבחינת התהליכים והסקת המסקנות. תחקיר זה יופץ לכלל ציבור ההורים".

מאפונים מסרו עוד כי עם גילוי החשד לליסטריה בפס הייצור של המפעל ביום חמישי, הופסק הייצור ונשלחו דגימות מהמזון למעבדה בקטריולוגית כדי לברר את החשד. ביום ראשון התקבלו הנחיות משרד הבריאות שלא לספק מזון קר, והצוותים בגנים קיבלו הוראה לפתוח את ערכות החירום. צוותים של החברה הכלכלית ו-ISS עברו בגנים וחילקו את ההשלמות הנדרשות.

אתמול (שני) אמורים היו להיות מסופקים לכל הגנים ארוחות חמות של ספק אחר, חברת מבושלת. בבתי הספר סיפק היום ISS את הארוחות.

מחברת ISS נמסר בתגובה: "ISS מבצעת בדיקות שיגרתיות בתדירות גבוהה מזו שנדרשה עד כה ע"י משרד הבריאות, במטרה לוודא את תקינותו של האוכל שמוגש. באחת הבדיקות שנערכה על ידינו, התגלה חשש להימצאות חיידק מסוג ליסטריה באחד מקווי היצור. מיד כשהתקבלה התוצאה, דיווחנו כנדרש למשרד הבריאות וללקוחות. עבודת קו הייצור נעצרה ובוצע ניקיון כללי וחיטוי לפי הוראות משרד הבריאות. בתום התהליך, נלקחו דגימות ממוצרים, מסביבת העבודה וציוד הייצור, שיצאו תקינות וללא הימצאותו של החיידק. לאחר בדיקה חוזרת של משרד הבריאות, וזאת כמשנה זהירות שהם נוקטים בו בעניין הזה, אושר אתמול ה 10 לדצמבר, לקו הייצור לחזור לפעילות מלאה לאחר שהושבת ליום אחד בלבד. אנחנו נמשיך כמובן לבצע בדיקות שגרתיות על פי הוראות משרד הבריאות ותקן HACCP (תקן נפוץ בעולם למזון בטוח שיש עליו הסכמה בינלאומית) ולספק ללקוחותינו הרבים ברחבי הארץ, מזון איכותי ובטוח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר